2012-04-14, 22:03
Medlem
Härsvatten är en djävligt djup och stor sjö. Jag vågar nog tippa på 15m djup.
Den ligger avlägset men relativt lättåtkommlig. FS har på vallningsfilmerna erkänt att fs och mj har porvskjutit ett vapen där.
Citera
2012-04-14, 22:05
Medlem
Disponentens avatar
Det kändes lite märkligt att precis se i tidningen GP, efter så här lång tid, att Missing Peoples dykare med största sannolikhet har återfunnit Marinas kropp. Och på samma sida, precis bredvid, se att Marinas älsklingslag Team Surprise äntligen har vunnit VM-guld... Hon älskade Team Surprise, och efter att hon skadade sig och inte kunde fortsätta med åkningen, så bibehöll hon kontakten med människorna kring Surprise genom sitt fotograferande. Det syntes i Marinas bilder hur mycket hon älskade laget och deltagarna. Jag hoppas att Marina sitter på ett litet moln i himlen och ler åt denna ytterst märkliga dag..

GP:s båda artiklar:

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.916028-fynd-i-sokandet-efter-marina
http://www.gp.se/sport/1.916123-vm-guld-till-surprise

Hoppas nu att hennes familj och alla vi andra får ett avslut på den här fruktansvärda tiden i ovisshet över var Marina befunnit sig. Nu kanske vi kan gå vidare...
Citera
2012-04-14, 22:05
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Undra vad lilla maskroos gör nu, och Quarell, hur tolkar du det här? har du kontakt med din klient?
Ja det vore intressant att höra en kommentar från mästeradvokaten (eller inte...) eller från den tilltalade själv? Vad tror du Firre, är det Marina de har hittat?
Citera
2012-04-14, 22:08
Medlem
jjagares avatar
Härsvatten kallas även för Döda sjön i mina kretsar, just för att den är död. Allmänt känt bland de flesta här att den är död och mycket djup
Citera
2012-04-14, 22:12
Medlem
VAD har de hittat i Härsvatten??? Sjön alltså. Inte bredvid.
Citera
2012-04-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
källa på det tack

Aftonhoran.se och/eller Expressen.se
Citera
2012-04-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KS80SuperSport1982
Då skall jag tala om detta för er.
Denna sjö är helt död. Finns inget liv i den alls. Och om man som jag har badat i denna sjö ett antal gånger pgr av avsaknaden av alger näckrosor och annat så är det en underbar badsjö. Med ett stort
undantag. När du väl hoppat i så får du se till å simma utav helvete. Annars sjunker du som en sten.
Polaren och hans hund hoppa i och hans rottis fick bärgas som en utslagen säl. Den är väldigt djup
på sina ställen och ligger väldigt avsides.

Sjunker man lättare i en djup sjö?
Citera
2012-04-14, 22:17
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleriann
Nä men man sjunker djupare
Citera
2012-04-14, 22:17
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Jag tror att det saknar betydelse i detta fall, FS har säkerligen inte haft någon tillgång till båt utan har säkert lagt kroppen rätt nära land, därför har man hittat den så tidigt.

Det har varit bråttom för FS, han har åkt till sjön med paketet och dumpat den relativt nära vägen som går till sjön.
Citera
2012-04-14, 22:19
Medlem
Citat:

Nej! men det finns inget syre i den över huvudtaget.

Å då sjunker du. Detta har redan avhandlats tidigare i tråden.
Citera
2012-04-14, 22:20
Medlem
mjohan84s avatar
Blir spännande att se ifall presenningen är likadan som den presenning som saknades enligt LJ
Citera
2012-04-14, 22:21
Medlem
havregryyns avatar
Jag försöker i min lilla hjärna komma på varför det hittas benrester och kläder i sjön
samtidigt som paketet på land? Han har väl knappast öppnat paketet och kastat ut lite delar?
Det är väl så att dessa fynd inte har något med varandra att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in