2012-04-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm_72
Enligt aftonhoran verkar de hittat två olika lik idag

källa på det tack
Citera
Medlem
När det gäller det funna skelettet undrar jag varför man valde den sjö man valde för dyk? Någon som besitter info om detta? Det lär finnas hundratals sjöar i området om jag förstår saken rätt. Kan ju finnas en hel del folk som drattat i och drunknat i dessa sjöar under årens lopp? Vad jag menar är att om man dyke ri varenda en av dessa sjöar, kanske det är rätt stor chans/risk att stöta på ett lik?
Citera
Medlem
Vad har de hittat i sjön Härsvatten???
De har hittat saker runt sjön, men vad har de hittat i vattnet???
Citera
2012-04-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KS80SuperSport1982
Vad har de hittat i sjön Härsvatten???
De har hittat saker runt sjön, men vad har de hittat i vattnet???

Det är väl ett lik/skelett de funnit i vattnet?
Citera
2012-04-14, 21:56
Medlem
Underbart!

Nu hoppas vi bara på att förmodade GM's fingeravtryck finns på någon plast/tejpdel.

Oavsett utfallet är detta intressant och bra jobbat. Kan tänka mig att en stor frivilliggrupp kan göra en rejäl skillnad om man delar upp samt effektiviserar djupsökandet med hjälp utav kartor, GPS m.m.
Citera
2012-04-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Det är helt sjukt osannolikt. Så om två hundra man går ut i random skog, några timmar på en lördag så kan man förvänta sig hitta minst två människokroppar, helt sjukt faktiskt.

Ja, det är osannolikt, så jag tror tyvärr att vi ska hålla oss kalla så vi inte blir besvikna. Risken är stor att detta är förolyckade personer eller djurskelett skulle jag tippa.
Citera
2012-04-14, 21:59
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, det är osannolikt, så jag tror tyvärr att vi ska hålla oss kalla så vi inte blir besvikna. Risken är stor att detta är förolyckade personer eller djurskelett skulle jag tippa.
Så kan det vara men det finns en rimlig chans att det är Marina också. Nånstans måste hon ju ligga och även det osannolika inträffar ibland, till vissa ödlors stora förtret
Citera
2012-04-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyMorgan
Snacka om att jag blev förvånad när jag kommit hem från affären och såg att de faktiskt hittat något, MPS. Vet inte varför, men jag trodde hon var borta för alltid.
Hoppas verkligen det är hon nu, för hennes familj. Låter ju troligt iom bäddmadrasserna.

Ang fingeravtryck så kan det ju finnas på insidan, vore inte omöjligt.

Det konstiga(?) är väl att man inte direkt sett om bäddmadrassen varit enormt nedblodad tycker jag? Och hade den varit nedblodad hade man väl meddelat polisen det och massmedia...

Jag börjar bli allt mer skeptisk till att det verkligen rör sig om en bäddmadrass och inte bara något random tygskräp någon människa slängt i skogen tillsammans med något djurkadaver kanske.
Citera
2012-04-14, 22:01
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Doh, inpaketerat i ett paket med snöre och skit? skojar du eller?
Citera
2012-04-14, 22:02
Medlem
mjohan84s avatar
Undra vad lilla maskroos gör nu, och Quarell, hur tolkar du det här? har du kontakt med in klient?
Citera
2012-04-14, 22:03
Medlem
Citat:
När det gäller det funna skelettet undrar jag varför man valde den sjö man valde för dyk? Någon som besitter info om detta? Det lär finnas hundratals sjöar i området om jag förstår saken rätt. Kan ju finnas en hel del folk som drattat i och drunknat i dessa sjöar under årens lopp? Vad jag menar är att om man dyke ri varenda en av dessa sjöar, kanske det är rätt stor chans/risk att stöta på ett lik?

Då skall jag tala om detta för er.
Denna sjö är helt död. Finns inget liv i den alls. Och om man som jag har badat i denna sjö ett antal gånger pgr av avsaknaden av alger näckrosor och annat så är det en underbar badsjö. Med ett stort
undantag. När du väl hoppat i så får du se till å simma utav helvete. Annars sjunker du som en sten.
Polaren och hans hund hoppa i och hans rottis fick bärgas som en utslagen säl. Den är väldigt djup
på sina ställen och ligger väldigt avsides.
Citera
2012-04-14, 22:03
Medlem
jjagares avatar
Citat:

Kanske för att FS var där på vallningsfilmen och visade var de provskjutit. Jag och Jenslapidus var påväg upp till den sjön i höstas för att kolla runt lite. Så det är väl inte så konstigt att man väljer den sjön där man vet att han har varit vid. Samtidigt så är det ju rätt kallt (idiotiskt) av FS att visa den platsen, men som esso sa. Streetsmart kanske han är käre FS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in