Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag förstår inte vad du menar. Vad jag menar är att när kappan stoppades in mellan två blodiga sängbottnar gick det inte att undvika att få blod på händer eller handskar. GM måste alltså ha lämnat fläckar på andra kappan när han sträckte tyget.
Han kan ha flyttat på den andra sängen; t ex ställt den på högkant. De handgrepp som behövdes för att stoppa in kappan kan inte ha vållat några större problem; det fanns blod på ett mindre parti
under sängbottnen och lite blod på sidan, men bara på den övre delen, och det området behövde gm inte vidröra (se FUP, s. 708f). Om han pressade in tyget mellan sängarna och fick blod på händerna så var det ju nära till ett tvättfat innan tyget sträcktes och den andra kappan stoppades in under resårbottnen
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Detta förstår jag inte heller. Och vad jag dessutom inte förstår är varför FS, om det var han som dolde blodfläcken, inte tog ett annat inkontinensskydd och lade bredvid, istället för den iögonenfallande filten. Han visste ju att det fanns fler. Eller varför inte en vanlig handduk. Du tror att han upptäckte att fläcken hade vuxit efter tre dagar. Då var den torr nog att lägga en handduk över.
Nej, gm visste inte att fläcken skulle expandera, men ville täcka den fläck som fanns. - Sedan ska det på en bäddmadrass också. Och när man stoppar ett lakan om denna madrass så kommer man att haja till då man kommer till en inkontinenskant, eller känner en avvikande struktur på madrassen. Dessutom hade kanterna på skyddet synts så fort lakanet togs bort; se s. 736). En handduk vore ännu värre. Därför var det viktigt att kamouflagefilten låg över
bägge sängbottnarna så att absorberingstyget som varken skulle kunna kännas eller rubbas i första taget. Om bara den ena sängbottnen täckts av en filt eller ett tyg så hade den som skulle bädda sängen säkert börjat undra. Nu fanns ju ändå chansen att man skulle tro att det här gröna överdraget var fastspikat – vilket gm inte varit förutseende nog att tänka på. Arrangemanget hade säkert inte upptäckts då, och det vita överdraget från IKEA hade måst spännas
över den gröna filten.