Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det förutsätts att M dog av ett skott i huvudet och att kulhålet samt GWs uttalande om att det ser ut som en skallskottsblodfläck är det som styrker detta resonemang.
Tänk om hon dog av våld mot huvudet eller blev knivskuren, blir det då en mindre blodförlust och förlängs i så fall tiden till döden inträffar?
Kan en ca 10 år gammal bäddmadrass där det "lugge" en 80-85 kilo tung kropp göra att filtreringen blir sämre och blodet stannar kvar som en liten pöl ovanpå bäddmadrassen?
När man sedan försöker att ta bort madrassen så råkar det skvalpa över och orsaka blodfläcken på sängbottnarna och rinna ner på bl.a golvet.
Är det säkert att skrapmärkena har uppkommit av bäddmadrassen eller kan det var ett tafatt försök att torka upp blodet som orsakat dem?
Jag tror snarare att den benbit som låg i kulhålet kommer från en mindre blodfylld del av kroppen.
Och där kulan inte gått igenom,utan snarare nuddat någon del av kroppen.
Detta skulle då förklara bristen på blodstänk.Att någon sedan varit och rensat i kulhålet råder det väl egentligen inget tvivel om.
Om hon dog av detta skott ?
Nej det tror jag icke.
Däremot tror jag att hon på ngt sätt misshandlats eller skurits till döds.
Personligen tycker jag att det är bra att diverse atteraljer diskuteras i detta fall.
Allt från tex lampskärmar,gungor,snara vid vardagsrummet eller gladpack i köket.
För nånstans finns en ledtråd om än fan så liten.
Det påstås här att några/någon inte vill föra tråden framåt.
Vilket inte kan ses som annat än rent nonsens.
För Alla diskutioner leder egentligen framåt.
Så när exempelvis maskros uttalar sej ang Fredrik.
Ja då är det snarare av rädsla att Fredrik kan vara skyldig.
Och likadant är det med andra som kanske på ett lite mer självgott sätt påstår,
Att någon inte för tråden framåt.
Vem i hela friden här vet exakt hur det hela har gått till..Vem?