Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är ju inga som helst problem om det har gått till som utredarna tror. Titta i FUP sid 174 bild 102.
Om man tänker sig det enklaste att MJ låg i sängen med huvudet på kudden, FS skjuter henne i huvudet, kulan slår i skallbenet och ändrar riktning och går kanske både uppåt/snett mot vänster.
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Då var det säkert skallbenet kulan slog emot. Kulan tog med sig ett benfragment och for in i panelen..Huvudet och resten av kroppen är bevis som FS grävde ner/dumpade någonstans.
En kula kan inte byta riktning i luften. Den måste gå igenom något eller rikoschettera mot något. Om den gick igenom M:s huvud ovanför sängen måste den ha gått igenom något eller rikoschetterat mot något
efter att ha gått genom huvudet för att kunna gå snett in i väggen. Om den gick raka vägen från M:s huvud in i väggen gick den rakt in, jfr min skiss. Så, vad mer kom kulan i kontakt med? Har du någon gissning?
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Skallben kanske, å andra sidan så tror jag inte att någon har inventerat MJ:s rum och visste exakt vad hon hade där inne (eller vad anser du ? ), så det kan mycket väl ha varit något annat.
Nej, ingen vet vad som fanns inne i rummet före försvinnandet. Men jag har svårt att tro att M hade en stålstaty eller något annat som kulan kan ha studsat mot. Kulan trängde upp till åtta mm in i träpanelen. Det krävs inga jättekrafter för det, men viss kraft krävs. Tillräcklig kraft för att flytta en bordslampa och skapa en avslöjande buckla/märke i den. Notera att i kulans riktning bakåt finns en spegelvägg. Ingen kula ser ut att ha träffat den.