2011-12-02, 21:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, jag har hela tiden trott att hon sköts i sängen. Men hur det scenariot såg ut kan jag svara på lika lite som du kan. Så länge inte experterna och erfarna utredare säger att hon omöjligt kan ha skjutits i sängen så har jag ingen anledning att ifrågasätta detta.
Men då kanske du kan vara snäll att förklara för mig hur kulan kunde ha gått snett in i väggen?
Citera
2011-12-02, 23:19
Medlem
jjagares avatar
ricochet, har dom väl varit inne på eller?
Citera
2011-12-02, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
ricochet, har dom väl varit inne på eller?
Mot vadå? letsdoit föreslog lampfoten. Knappast, lampan hade flugit, och GM hade aldrig låtit den vara kvar som bevis.
Citera
2011-12-02, 23:27
Medlem
jjagares avatar
@ Artmix: Du anser ju att det är någon annan gärningsman som är skyldig till MJ:s död. Isåfall hur tror du det har gått till?. När hände det?, vart var du?, var någonstans tror du den andra gm har gjort av kroppen. När städade han undan efter sig?. Är det någon nätkontakt? eller någon person som MJ kände väl?.

Du säger att du inte vill spekulera, men med all din sysslolösa tid på häktet så borde du ju ha funderat på detta ( det hade ju en normal människa gjort ). Du är ju trots allt misstänkt för mord.

Efter vad jag förstår så vill du vara med och föra tråden framåt. Då kan du väl presentera din teori?
Citera
2011-12-02, 23:30
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mot vadå? letsdoit föreslog lampfoten. Knappast, lampan hade flugit, och GM hade aldrig låtit den vara kvar som bevis.

Skallben kanske, å andra sidan så tror jag inte att någon har inventerat MJ:s rum och visste exakt vad hon hade där inne (eller vad anser du ? ), så det kan mycket väl ha varit något annat.
Citera
2011-12-02, 23:32
Medlem
jjagares avatar
Citat:

Det behöver den väl inte ha gjort?. att den trängt in i zigenarpanelen behövs nog ingen större fart.
Citera
2011-12-03, 05:10
Bannlyst
Citat:
Men då kanske du kan vara snäll att förklara för mig hur kulan kunde ha gått snett in i väggen?

Det är ju inga som helst problem om det har gått till som utredarna tror. Titta i FUP sid 174 bild 102.
Om man tänker sig det enklaste att MJ låg i sängen med huvudet på kudden, FS skjuter henne i huvudet, kulan slår i skallbenet och ändrar riktning och går kanske både uppåt/snett mot vänster.
Citera
2011-12-03, 05:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Skulle det alltså vara Borgars magkänsla (och familjens farhågor) som var grund till häktningen av F? Eller finns det något mer, som jag inte har fattat?
Och om de då påbörjade en undersökning av huset, så är det ju bedrövligt att de inte hittade blodet (och inte heller kulhålet?), men det är jag förstås inte den första att påpeka.

Är det inte väldigt ovanligt att man drar igång en mordutredning så snabbt vid ett försvinnande?

/C

Hum beror på vem man misstänker har mördat. I det här fallet skulle dom börjat mycket tidigare och hittat blodet också, så hade Fiddelidden kräket åkt dit för mord.

Citat:
Det behöver den väl inte ha gjort?. att den trängt in i zigenarpanelen behövs nog ingen större fart.

Nej då en kula med benrester åkte in i panelen det är en rimlig teori här och den mest seriösa bland alla konspirationerna. Nice pic.
Citera
2011-12-03, 06:14
Bannlyst
Citat:

Då var det säkert skallbenet kulan slog emot. Kulan tog med sig ett benfragment och for in i panelen..Huvudet och resten av kroppen är bevis som FS grävde ner/dumpade någonstans.

OT: För helvete Q..vill du göra en insats, flytta till Gävle. De behöver en träbock som ingen tänder på.
Citera
2011-12-03, 09:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är ju inga som helst problem om det har gått till som utredarna tror. Titta i FUP sid 174 bild 102.
Om man tänker sig det enklaste att MJ låg i sängen med huvudet på kudden, FS skjuter henne i huvudet, kulan slår i skallbenet och ändrar riktning och går kanske både uppåt/snett mot vänster.
Citat:
Då var det säkert skallbenet kulan slog emot. Kulan tog med sig ett benfragment och for in i panelen..Huvudet och resten av kroppen är bevis som FS grävde ner/dumpade någonstans.
En kula kan inte byta riktning i luften. Den måste gå igenom något eller rikoschettera mot något. Om den gick igenom M:s huvud ovanför sängen måste den ha gått igenom något eller rikoschetterat mot något efter att ha gått genom huvudet för att kunna gå snett in i väggen. Om den gick raka vägen från M:s huvud in i väggen gick den rakt in, jfr min skiss. Så, vad mer kom kulan i kontakt med? Har du någon gissning?
Citat:
Skallben kanske, å andra sidan så tror jag inte att någon har inventerat MJ:s rum och visste exakt vad hon hade där inne (eller vad anser du ? ), så det kan mycket väl ha varit något annat.
Nej, ingen vet vad som fanns inne i rummet före försvinnandet. Men jag har svårt att tro att M hade en stålstaty eller något annat som kulan kan ha studsat mot. Kulan trängde upp till åtta mm in i träpanelen. Det krävs inga jättekrafter för det, men viss kraft krävs. Tillräcklig kraft för att flytta en bordslampa och skapa en avslöjande buckla/märke i den. Notera att i kulans riktning bakåt finns en spegelvägg. Ingen kula ser ut att ha träffat den.
Citera
2011-12-03, 09:56
Bannlyst
Citat:
En kula kan inte byta riktning i luften. Den måste gå igenom något eller rikoschettera mot något. Om den gick igenom M:s huvud ovanför sängen måste den ha gått igenom något eller rikoschetterat mot något efter att ha gått genom huvudet för att kunna gå snett in i väggen. Om den gick raka vägen från M:s huvud in i väggen gick den rakt in, jfr min skiss. Så, vad mer kom kulan i kontakt med? Har du någon gissning?

Jag tror att kulan rikoschetterade när den träffade skallen och då bytta färdväg. Jag tror knappast att det där relativt klena vapnet och ammunition skulle orka igenom en skalle, vilket andra tidigare också skrivit.
Du påstår väl inte att min (och polisens) teori är omöjlig?
Citera
2011-12-03, 10:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror att kulan rikoschetterade när den träffade skallen och då bytta färdväg. Jag tror knappast att det där relativt klena vapnet och ammunition skulle orka igenom en skalle, vilket andra tidigare också skrivit.
Du påstår väl inte att min (och polisens) teori är omöjlig?
Kulan kan ha bytt riktning genom att rikoschettera mot eller gå igenom huvudet. Men efter att kulan lämnade huvudet gick den rakt. En kula kan inte byta riktning i luften. Hur kunde den gå snett in i väggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in