2011-11-20, 19:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Eftersom du drar in vad han säger så tror du på det och det är onödigt då det förvillar ämnet.
Han är inte ett sanningsenligt vittne och ingen man slickar i röven är det klart.
Du har alla argument för att slingra dig undan fast det är så dumt så man baxnar.
Jag tar inte hans ord som sanna bara för att jag skriver dem. Jag talar om att det är hans ord så var och en kan bedöma sanningshalten. Om jag trodde de var sanna skulle jag skriva dem som om de vore mina egna.
Citat:
Jamar? Det är väl mer så att jag har ställt mig på åklagarens sida så skriv det i stället för att tala om mig på det sättet det biter igen ska du ha klart för dig.
Du sjunger åklagarens lovsång och många jamar med.
Citat:
Du har svamlat dig igenom det här mordet med argument som är totalt oseriösa och du kan fortfarande inte inse små saker som är faktum. Ett exempel är då du skrek om att det kan vara en släktings blod efter som det står så i SKL analysen, men ursäkta mig du är dum i huvudet inget annat.
SKL undantar inte nära släktingar när de matchar DNA, och det är ingenting som förolämpningar kan avhjälpa.
Citera
2011-11-20, 19:09
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det är tydligen 11,5 mil, men inte kan han väl ha satt iväg dit? Eller har han haft ärenden där tidigare?

Det verkar ju väldigt långt.. Jag som inte ens tror att hon ligger i en sjö - har hela tiden tänkt att eftersom FS inte har körkort skulle han aldrig våga löpa risk att bli stoppad i en trafikkontroll med ett lik i lasten..
Citera
2011-11-20, 19:38
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det verkar ju väldigt långt.. Jag som inte ens tror att hon ligger i en sjö - har hela tiden tänkt att eftersom FS inte har körkort skulle han aldrig våga löpa risk att bli stoppad i en trafikkontroll med ett lik i lasten..
Fast bränslet som M:s pappa räknat ut saknas skulle räckt ganska precis. Vad som är mera tveksamt är om kroppen skulle gå att identifiera så snabbt om den legat i vattnet mera än ett år. Val paketerad kanske. Jag vet inte...någon annan vet säkert.
Citera
2011-11-20, 19:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tar inte hans ord som sanna bara för att jag skriver dem. Jag talar om att det är hans ord så var och en kan bedöma sanningshalten. Om jag trodde de var sanna skulle jag skriva dem som om de vore mina egna.

Du sjunger åklagarens lovsång och många jamar med.

SKL undantar inte nära släktingar när de matchar DNA, och det är ingenting som förolämpningar kan avhjälpa.

Åklagaren har rätt och Fredrik ljuger och du hakar på en misstänkt mördares ord. Du kan sluta tala om vad den misstänkte säger om du inte uttryckligen klargör att det är misstänkte mördarens ord.
Det går att utesluta släktingar så vad är problemet? Det är en standardrad.
Vill du påstå att man inte vet vems blod det är i sängen?
Citera
2011-11-20, 19:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
AB just nu "Kvinna hittad död i sjö utanför Borås"
Enligt räddningstjänsten har kroppen legat i vattnet ett tag.
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13961997.ab

Tillägg: utav artikeln att döma så är nog denna kvinna ganska lätt att identifiera.
Enligt räddningstjänsten rör det sig om en person som varit försvunnen en tid och legat i vattnet ett tag. Polisen i Borås misstänker inget brott i samband med tillbudet.
http://www.bt.se/nyheter/boras/kropp-funnen-utanfor-viskafors(3038431).gm
Citera
2011-11-20, 19:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmen
Andra stycket: Det vore intressant om du ville utveckla det hela, bakgrunden osv. Kan du tänka dig att göra det? Har du någon "helhetsteori" om vad som gått snett?
Jag kan tänka mig ett flertal olika scenarion varav ett har att göra med uttagen den 3 resp. 28 juli. Två så pass stora uttag nära varandra i tiden erfordrar en uttömmande förklaring, och turerna kring flipperspelets införskaffande hänger ännu så länge i luften. - En tänkbar möjlighet kan vara att MJ (t ex genom att gå in på sin nätbank för att kolla sina transaktioner, alt. genom att öppna ett bankbrev med kontoredovisning av hennes senaste transaktioner) inte förrän efter sitt chattande fått vetskap om uttagen den 3 juli varpå hon konfronterat FS med detta. Utifrån ett sådant scenario kan man tänka sig en viss typ av scenarion.

Antaget att det inte är något konstigt alls med inköpet av flipperspelet (vilket jag misstänker till alla delar inte stämmer) så kan jag även tänka mig den här typen av scenario:
Citera
2011-11-20, 19:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag kan tänka mig ett flertal olika scenarion varav ett har att göra med uttagen den 3 resp. 28 juli. Två så pass stora uttag nära varandra i tiden erfordrar en uttömmande förklaring, och turerna kring flipperspelets införskaffande hänger ännu så länge i luften. - En tänkbar möjlighet kan vara att MJ (t ex genom att gå in på sin nätbank för att kolla sina transaktioner, alt. genom att öppna ett bankbrev med kontoredovisning av hennes senaste transaktioner) inte förrän efter sitt chattande fått vetskap om uttagen den 3 juli varpå hon konfronterat FS med detta. Utifrån ett sådant scenario kan man tänka sig en viss typ av scenarion.

Antaget att det inte är något konstigt alls med inköpet av flipperspelet (vilket jag misstänker till alla delar inte stämmer) så kan jag även tänka mig den här typen av scenario:
Om jag minns rätt så hade väl M själv nämnt för sina bekanta att hon skaffat flipperspel.
Så vad är det som är så suspekt med detta inköpta flipperspel? Är det kontantuttaget som spökar för dig?
Citera
2011-11-20, 19:56
Medlem
The.other.sides avatar
Jag föreslår att vi alla ignorerar den oseriösa Qlownen. Han måste vara en av de största klåparna som gått i ett par skor, i alla fall här på Krim.
Citera
2011-11-20, 19:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Det fetade:

Återigen, därför att han någonstans i dessa områden dolt kvarlevorna efter M. (IMO)
Broderns SMS kom oväntat och väldigt olägligt och binder F till, bl.a. hans hemtama öde skogar och småvägar. vid den tidpunkten.
Kvarlevorna tveksamt men inte uteslutet. - Det är lång väg att frakta ett lik, åtminstone i hans egen bil med åtföljande uppenbara likluktsrisk. Ett alternativ är att han i sina hemtama trakter tillfälligt "lånade" en annan bil - men även det riskfyllt. - Var FS riskbenägen? Ser han inte i stället alltid till att ha ryggen fri? - Han kan också ha gjort sig av med MJ:s tillhörigheter i de här trakterna.
Citat:
Första svängen en halvdan dumpning, under natten tillbaka med lämpliga trädgårdsredskap och utan telefon, så klart.
Ja, alls inte uteslutet.
Citat:
Inget knarkinköp...Sådana varor fanns nog i tillräcklig mängd redan innan.
Ja, det är jag också övertygad om. Att knarkinköp i två olika versioner skulle sammanfalla med en långsökt kyrkogårdsnatt i direkt anslutning till MJ:s försvinnande är inte sannolikt.
Citera
2011-11-20, 20:04
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Det var ett intressant slutscenario i din spoiler! Skulle det ha gått till på nämnda vis kan det väl på sin höjd kallas självförsvar?
Citera
2011-11-20, 20:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om jag minns rätt så hade väl M själv nämnt för sina bekanta att hon skaffat flipperspel.
Så vad är det som är så suspekt med detta inköpta flipperspel? Är det kontantuttaget som spökar för dig?
Ja, av FUP framgår att hon nämnt det för en bekantskap hon träffade i maj månad. Det framgår inte när spelet skulle ha införskaffats.

Det som spökar är FS:s svävande rundturer inkl. varierande prisuppgifter betr. detta flipperspel samt en saknad Blocket-annons tillika säljare.
Citera
2011-11-20, 20:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det var ett intressant slutscenario i din spoiler! Skulle det ha gått till på nämnda vis kan det väl på sin höjd kallas självförsvar?
Ja, det skulle man nog kunna få det till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in