2010-08-05, 13:52
Medlem
Det känns inte som att det är sambon.. Kan ha kommit fram mycket nytt. T ex övervakningsfilm från bilparkeringen? Och sen har de spårat nån via reg.nr.
Citera
2010-08-05, 13:52
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det var inte jättelätt att kolla samman hennes profil med hennes person. Inga bilder, namn, eller så. Hon avser/avsåg nog vara rätt anonym på sajten.
Okej, men den som först nämnde att h*n chattat med henne där, hur visste den personen att det var hon? *söker en smiley som kliar sig i huvudet*
Citera
2010-08-05, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Okej, men den som först nämnde att h*n chattat med henne där, hur visste den personen att det var hon? *söker en smiley som kliar sig i huvudet*

H*n skrev vad jag vet inte att h*n chattat med henne där dock. Däremot att hon skulle vara medlem.
Citera
2010-08-05, 13:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Det känns inte som att det är sambon.. Kan ha kommit fram mycket nytt. T ex övervakningsfilm från bilparkeringen? Och sen har de spårat nån via reg.nr.

Varför känns det inte som sambon?

Övervakningsfilmer lär man inte gått igenom klart ännu.
Citera
2010-08-05, 13:58
Medlem
reemkas avatar
Citat:
H*n skrev vad jag vet inte att h*n chattat med henne där dock. Däremot att hon skulle vara medlem.
Kollade inlägg #29 och #41 nu och du har helt rätt, personen sa aldrig att det var just där h*n chattat med henne, det var min tolkning bara.
Citera
2010-08-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Det låter dock märkligt att han inte är på flykt...fast det är klart knarkare tenderar att tänka rätt knepigt..man slår ju inte ihjäl sin sambo..åker hem och låtsas som om det regnar...då flyr man..

Skulle han fly skulle verkligen alla varningscylindrar gå igång. Polisen skulle klassa honom som misstänkt och sätta in stora resurser på jakten på honom. Inom max en vecka skulle han vara infångad, och ha fler faktorer än tidigare som pekar på hans skuld. "Chansen" att komma undan är nog något större om man stannar hemma och håller sig kall, ett exempel är Anneli Ojonens sambo.
Citera
2010-08-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Nathalie-Fallet?

Men han måste ju ha väntat sig att dem skulle fråga ut honom, han var ju till och med skriven på samma adress och var redan innan en enkel måltavla...hade jag suttit där med massa urklipp som utredare så hade han vart den första jag hade skrivit in i häktet för en liten soaré med förhörsledarna...
Det är så uppenbart att en elev i nionde klass hade kunnat räkna ut det.

Är man så dum i huvudet så borde man ju gå in och anmäla sig själv..

Natalie fallet präglades av det faktum att pojkvännen var ihop med henne (och kunde sitta och spela oskyldig av den anledningen) då hon mördades. Dessutom saknades ju blod, mordvapen och alla dem andra detaljerna...det hade vart lite barockt att misstänka honom direkt...även om det skulle vart riktigt..

Dessutom var båda två frikyrkliga och vi vet ju alla hur sådana människor är..
Citera
2010-08-05, 14:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Men han måste ju ha väntat sig att dem skulle fråga ut honom, han var ju till och med skriven på samma adress och var redan innan en enkel måltavla...hade jag suttit där med massa urklipp som utredare så hade han vart den första jag hade skrivit in i häktet för en liten soaré med förhörsledarna...
Det är så uppenbart att en elev i nionde klass hade kunnat räkna ut det.

Är man så dum i huvudet så borde man ju gå in och anmäla sig själv..

Natalie fallet präglades av det faktum att pojkvännen var ihop med henne (och kunde sitta och spela oskyldig av den anledningen) då hon mördades. Dessutom saknades ju blod, mordvapen och alla dem andra detaljerna...det hade vart lite barockt att misstänka honom direkt...även om det skulle vart riktigt..

Dessutom var båda två frikyrkliga och vi vet ju alla hur sådana människor är..

Nathalies pojkvän blev dock tämligen direkt anhållen.

Nåväl, daniel_andersso har förstås rätt. I de flesta fall någon har ihjäl en annan person så håller man sig inte undan, särskilt inom man faller in inom ramen för vad som rent statistiskt skulle kunna vara en gärningsman.
Citera
2010-08-05, 14:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag tror inte GM planerade ett mord - h*n sneade ur där på p-platsen

(erkännande inom kort är min gissning)
Citera
2010-08-05, 14:07
Medlem
Citat:
Varför känns det inte som sambon?

Övervakningsfilmer lär man inte gått igenom klart ännu.

Nej, jag kom på det också, att filmer kanske inte finns tillgängliga redan.

Det är en känsla bara. Att det rör sig om något helt annat. Tänker främst på den stora summa pengar som hon hade tagit ut före försvinnandet och att hennes bil hittades. Men jag vet inte, det visar sig.
Citera
2010-08-05, 14:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Nej, jag kom på det också, att filmer kanske inte finns tillgängliga redan.

Det är en känsla bara. Att det rör sig om något helt annat. Tänker främst på den stora summa pengar som hon hade tagit ut före försvinnandet och att hennes bil hittades. Men jag vet inte, det visar sig.
Brukar det finnas övervakningskameror på P-platser på vischan?
Citera
2010-08-05, 14:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Brukar det finnas övervakningskameror på P-platser på vischan?
Kanske om det är en "pendlings-parkeringsplats", för veckopendlare till Götet, exempelvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in