2011-11-20, 15:16
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det var inte vad jag skrev: "Nu hör det till den goda ordningen att FS uppger hos vem/vilka han suttit och häckat i två timmar i Brobacka, att polisen bemödar sig om att genom Blocket få fram flipperspelsannonsen samt att domstolen bedömer det som fullkomligt uteslutet att FS kunnat gå omkring i ett hus i fyra år utan att se den iögonenfallande kamouflagefilten, en filt som din alternative gm tycks ha rotat fram på nolltid." - Det är min uppfattning om god ordning och rättskipning i den fria bevisprövningens namn.Nej, självklart inte; det skulle han väl inte tala om för dig!
Jag kan inte heller få flipperspelsaffären ur huvudet. Undrar om polisen kanske kollat det och det har hamnat i slasken som ointressant. Nåt lurt är det med det där.
Citera
2011-11-20, 15:52
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag tror han föredrar livstid, framför att avslöja sin langare.Det låter rimligt och enligt gängse affärssed. - Men varför ville han inte för allt smör i Småland leda polisen till Brobacka/Sollebrunn/Gräfsnäs? - Vad gjorde han där i två timmar? - Och vad gjorde han medan månen försilvrade hans mormors gravsten?

Ge mig ett enda argument för inhandlandet av knarket på en p-plats i ett område där langaren inte var bosatt, jämfört med inhandlandet på en p-plats i åtminstone samma område som där langaren bodde.
Det fetade:

Återigen, därför att han någonstans i dessa områden dolt kvarlevorna efter M. (IMO)
Broderns SMS kom oväntat och väldigt olägligt och binder F till, bl.a. hans hemtama öde skogar och småvägar. vid den tidpunkten.

Första svängen en halvdan dumpning, under natten tillbaka med lämpliga trädgårdsredskap och utan telefon, så klart.

Inget knarkinköp...Sådana varor fanns nog i tillräcklig mängd redan innan.

Även om sökning i dessa områden borde ha skett under hösten -10, så är förhoppningen att ett fynd i nutid kan ge svar på krim.tekniska frågor och en viss tröst till M:s närmaste.
Citera
2011-11-20, 17:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
AB just nu "Kvinna hittad död i sjö utanför Borås"
Enligt räddningstjänsten har kroppen legat i vattnet ett tag.
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13961997.ab

Tillägg: utav artikeln att döma så är nog denna kvinna ganska lätt att identifiera.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-11-20 kl. 17:15. Anledning: Tillägg+länk
Citera
2011-11-20, 17:47
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Tillägg: utav artikeln att döma så är nog denna kvinna ganska lätt att identifiera.

"Enligt räddningstjänsten rör det sig om en person som varit försvunnen en tid och legat i vattnet ett tag."

Det var ju en synnerligen intressant formulering. Om man har legat i vattnet "ett tag" så har man sannolikt även varit "försvunnen en tid". Hur långt är det från Spekeröd till Viskafors?
Citera
2011-11-20, 18:18
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
"Enligt räddningstjänsten rör det sig om en person som varit försvunnen en tid och legat i vattnet ett tag."

Det var ju en synnerligen intressant formulering. Om man har legat i vattnet "ett tag" så har man sannolikt även varit "försvunnen en tid". Hur långt är det från Spekeröd till Viskafors?
Det är tydligen 11,5 mil, men inte kan han väl ha satt iväg dit? Eller har han haft ärenden där tidigare?
Citera
2011-11-20, 18:20
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Närmaste vägen 11-12 mil

Edit: Tvåa på den.
Citera
2011-11-20, 18:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag vill rätta dig på en punkt. Q ifrågasätter inte FS utsagor, dem tar h*n som varande en ostridlig sanning. Ett inlägg som detta ter sig tämligen magert. I "pole position" med 2550 inlägg i tråden [sic!] - undrar jag om inte Q delar ett större engagemang i fallet än den åklagaren visar prov på.
Säg en ostyrkt utsaga från FS som jag tar som sanning.
Citera
2011-11-20, 18:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Om du först avlägsnar ditt ansikte från FS särade skinkor så kanske du också ser det...

Att han ljuger i förhör där han är huvudmisstänkt för mord sänker väl hans trovärdighet helt...det är knappast försvarbart att han enligt dig vill "skydda" en langare...ljuger han om en sak kan han väl ljuga om fler...

Hur tycker du att ditt hysteriska masspostande i form av totalt meningslösa inlägg där du ifrågasätter allt och alla för tråden framåt på något sätt? Det enda du lyckats med är att skapa irritation...

Det är allt en jävla tur att en person med ditt sätt att se på saker och ting inte jobbar som polis, åklagare eller liknande...då hade INGEN blivit dömd för något!
Åklagaren är tydligen jävligt bredrövad med tanke på hur mycket folk som får plats.

Är det något fel att försvara TR:s dom? Tycker du att ditt inlägg för tråden framåt? Det är fritt fram att föra fram hypoteser och fakta, mina inlägg hindrar ingen. Tycker du inte att det är bra att alla fakta, teorier och indicier blir synade i sömmarna? Hur mycket diskussion tror du det blir om alla jamar med MrsMagoo?
Citera
2011-11-20, 18:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det är tydligen 11,5 mil, men inte kan han väl ha satt iväg dit? Eller har han haft ärenden där tidigare?
Viskafors ligger i mitten av orterna: Bollebygd, Borås, Mark och Svenljunga (om dessa utgör "hörn" i en kvadrat). FS eventuella koppling till dessa orter kan vara intressant.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2011-11-20 kl. 18:38.
Citera
2011-11-20, 18:38
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Jag har skrivit det här förut:
De kunde ogilla åtalet rent juridiskt,
fast de var övertygade om Fredrik mördat,
Det händer ofta andra fall med,
- Ja, vi kan släppa honom,
även om vill dömer han här i tingsrätten ska det ju som nästan alltid till hovrätten,
bättre då att hovrätten dömer så det blir svårt att överklaga,
det räcker ju med att några i juryn röstar mot sin övertygelse så sker ju detta.
Bl a därför vet jag att han fälls i hovrätten.

Jag satt just och funderade på om det verkligen finns någon i svensk modern kriminalhistoria som blivit friad för mord i TR men dömd i HR på samma bevisning. Givetvis under samma betingelser isf, dvs utan offrets kropp, utan tidpunkt, utan vapen och vittnen. Ej heller erkännande.
Någon som vet?
Citera
2011-11-20, 18:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Citat:
Enligt räddningstjänsten rör det sig om en person som varit försvunnen en tid och legat i vattnet ett tag.
Det låter som om räddningstjänsten är rätt säker på vem det är, det är bara den formella identifieringen som kvarstår. Så, M ligger nära till hands.

Jag hoppas naturligtvis inte att det är M, men det skulle bli skönt med slut på spekulationer om hur hon har bragts om livet och familjen får en grav att gå till.
Citera
2011-11-20, 18:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Säg en ostyrkt utsaga från FS som jag tar som sanning.
Eftersom du drar in vad han säger så tror du på det och det är onödigt då det förvillar ämnet.
Han är inte ett sanningsenligt vittne och ingen man slickar i röven är det klart.
Du har alla argument för att slingra dig undan fast det är så dumt så man baxnar.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren är tydligen jävligt bredrövad med tanke på hur mycket folk som får plats.

Är det något fel att försvara TR:s dom? Tycker du att ditt inlägg för tråden framåt? Det är fritt fram att föra fram hypoteser och fakta, mina inlägg hindrar ingen. Tycker du inte att det är bra att alla fakta, teorier och indicier blir synade i sömmarna? Hur mycket diskussion tror du det blir om alla jamar med MrsMagoo?

Jamar? Det är väl mer så att jag har ställt mig på åklagarens sida så skriv det i stället för att tala om mig på det sättet det biter igen ska du ha klart för dig.

Du har svamlat dig igenom det här mordet med argument som är totalt oseriösa och du kan fortfarande inte inse små saker som är faktum. Ett exempel är då du skrek om att det kan vara en släktings blod efter som det står så i SKL analysen, men ursäkta mig du är dum i huvudet inget annat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-11-20 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in