2011-11-10, 21:37
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det är en oerhörd skillnad mellan att genomsöka och genomdyka ett område, förstår man inte det ens som dykare bör man nog hålla sig till plaskdammen hemmavid.
Jag kan inte ett skit om dykning!
Kan du förklara för en lekman vad genomsöka respektive genomdyka ett område betyder?

(Det kanske du redan har i ditt svar och i så fall får du ursäkta min tröghet).
Citera
2011-11-10, 22:28
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn
Två fel av två möjliga!

Har inget skrivit om varken sju år eller bygden i samband med älskaren.
Nu är jag hemma igen.
Har kollat och det var Bagarn som nämnde sju år. Ber därför om ursäkt.
Citera
2011-11-10, 23:13
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det hade varit av intresse och om det fanns någon okänd DNA där, liknande fingeravtrycket.
Avskrapningar från F kan ju ha en naturlig förklaring.

Det kan det vara, men normala människor brukar ju vika in lakanet under bäddmadrassen då vidrör man inte sängramen på samma sätt som om man skulle trycka ner en fleece filt ända ner och eventuellt under själva resårmadrassen. Gw påstod även i sitt program att det inte fanns några blodspår på fleecfilten, detta pga att sängen var torr när filten lades på.

Ok ni som tänkt skriva att Gw inte är något facit, jag vet men han lär ju ha mer erfarenhet av sådana här brott än vad vi har
Senast redigerad av jjagare 2011-11-10 kl. 23:36.
Citera
2011-11-10, 23:18
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kriminalteknikern EG hävdade i TR att det var svårt att göra det ensam, men han försökte själv och lyckades. Men det gick inte utan att sätta fingeravtryck på ramen. Ett fingeravtryck har hittats på ramen. Det är kollat mot FS och polisens databas, utan träff. Det har inte kollats mot någon annan person.

Funkar att göra det med handryggen mot stommen.

Testa själv.
Citera
2011-11-10, 23:34
Medlem
jjagares avatar
Quarell: väntar fortfarande på att du skall delge ditt ohållbara scenario, är alltid bra att se med andra ögen på det.
Citera
2011-11-10, 23:40
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Too Dee ? Senaste lokalnyheterna från området där det begav sej, handlar nog om det ursprungliga fyndet..
Fast det var på TV4 kvällssändning jag såg "nyheten". Den har inte följts upp i övrig media, så reportaget kan nog ses som utfyllnad!

GT skriver idag om de "nya bevisen" som ska fälla Marinas ex-sambo. Kommer de nya bevisen bestå av något mer än att hela blodfläcken kommer från Marina? Jag hoppas HR värderar bevisen annorlunda än TR.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2618375/nya-bevis-ska-falla-marinas-mordare
Citera
2011-11-10, 23:46
Medlem
Tycker fortfarande att området kring den den kemiska industrin i stenungsund och dess hamn är intressant.
Och där är det väl inte direkt nån högtrafik på nätterna ?

Dessutom gör närheten till vatten att det går att backa bilen,öppna skuffen och putta i det som finns i bagagen.
Naturligtvis med nån form av tyngd.

Frågan är hur det var med hamnaktivitet vid den kemiska industrin vid Marinas försvinnande.

Sen tycker jag att det är bra att ni fokuserar lite mer på kusten i stället för kring skogar och sjöar i svartedalsområdet,eftersom detta område är något uttjatat.Och utan resultat.

Måste också passa på att fråga:
Det gamla färjeläget på stenungsön...Hur djupt är det där ?
Eller nja..Den platsen används väl som badplats ?
Senast redigerad av zebop 2011-11-10 kl. 23:52.
Citera
2011-11-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Quarell: väntar fortfarande på att du skall delge ditt ohållbara scenario, är alltid bra att se med andra ögen på det.

Quarell är en trevlig man/kvinna som bryter på franska... Jag tror dock att vi inte ska ringakta mr/ms Q:s speciella tankegångar, för precis som en gammal Mankell-roman försöker berätta så skadar det inte att "titta bortanför den egna trottoaren ibland"...

Citera
2011-11-11, 00:03
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Tycker fortfarande att området kring den den kemiska industrin i stenungsund och dess hamn är intressant.
Och där är det väl inte direkt nån högtrafik på nätterna ?

Dessutom gör närheten till vatten att det går att backa bilen,öppna skuffen och putta i det som finns i bagagen.
Naturligtvis med nån form av tyngd.

Frågan är hur det var med hamnaktivitet vid den kemiska industrin vid Marinas försvinnande.

Sen tycker jag att det är bra att ni fokuserar lite mer på kusten i stället för kring skogar och sjöar i svartedalsområdet,eftersom detta område är något uttjatat.Och utan resultat.

Har du varit i detta område själv????

Måste också passa på att fråga:
Det gamla färjeläget på stenungsön...Hur djupt är det där ?
Eller nja..Den platsen används väl som badplats ?

Mitt fetade

Alla industrier i Stenungsund är igång dygnet runt, alltså är det personal där alla tider på dygnet. Finns vaktbolag som sköter grindar in till områderna, de kör även runt på ronder. Skulle man göra något i närheten av industrierna så är man oerhört korkad, men Fs har ju inte alla patroner i magasinet så vem vet..
Senast redigerad av jjagare 2011-11-11 kl. 00:27.
Citera
2011-11-11, 00:41
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Fast det var på TV4 kvällssändning jag såg "nyheten". Den har inte följts upp i övrig media, så reportaget kan nog ses som utfyllnad!

GT skriver idag om de "nya bevisen" som ska fälla Marinas ex-sambo. Kommer de nya bevisen bestå av något mer än att hela blodfläcken kommer från Marina? Jag hoppas HR värderar bevisen annorlunda än TR.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2618375/nya-bevis-ska-falla-marinas-mordare
Jo utfyllnad och sakfel i TV och kvällspress får man nog vänja sej vid..
T.ex. detta ur din länk :
Citat:
polisen hittade litervis med intorkat blod i bäddmadrassen i sovrummet - något som nu ingår i åklagarens nya bevisning.
Citera
2011-11-11, 00:44
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Jo utfyllnad och sakfel i TV och kvällspress får man nog vänja sej vid..
T.ex. detta ur din länk :

Kanske har de hittat bäddmadrassen ?
Citera
2011-11-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Mitt fetade

Alla industrier i Stenungsund är igång dygnet runt, alltså är det personal där alla tider på dygnet. Finns vaktbolag som sköter grindar in till områderna, de kör även runt på ronder. Skulle man göra något i närheten av industrierna så är man oerhört korkad, men Fs har ju inte alla patroner i magasinet så vem vet..

Det finns alltså ingen bit av hamnen dit du kan komma utan att bli sedd eller passera någon form av grind ?

Och visst har jag varit i området,dvs svartedalen.Men det var några år sen.
Att påstå att jag är ordentligt bekant med området vore en stark överdrift.
Eftersom området kan ses som stort med åtskilliga sjöar av olika slag och storlekar.

Vad det gäller St Höga så sträcker mitt kunnande till i stort sett Ademarks och en 3000kvm tomt i Groland.
Senast redigerad av zebop 2011-11-11 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in