2011-09-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XLmo
---
Det var zonzon
https://www.flashback.org/sp32891325

Stämmer, det kommer - blev bara så jävla less när jag läste domen att inte orkade ta tag i det - och då menar jag inte friandet av F som dels inte var oväntat, dels är högst rimligt utifrån bevisningen. Men hela historiens "smoking gun" kan sammanfattas med Ålevattnet kl 14.39.
Citera
2011-09-17, 22:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
En riktigt långskott: Kan syftet med lyftandet av blypåsarna vara att simulera den fallande och döende kroppens eventuella rörelser? Jag tror inte riktigt på det själv, men varför i h-e skulle professionell personal klanta sig så? Ofattbart.

Eftersom likhundarna inte registrerade något har förmodligen Marina varit vid liv när hon forslades bort ur huset.

Nix men flyttats inom 20 minuter för det tar det för att utsöndra kadaverin och innan dess markerar inte likhunden något.
Så hon kan ha varit död i hela 20 minuter innan en likhund slår till.
Så vidare är det väl så att blodet tillhör Marina även de som ligger i träregeln och golvet eller vems är det?
Kula i väggen med benpartiklar säger ju en del och rinnande blod.

Fyllot till lagman är en skymf för rättsväsendet.
Citera
2011-09-17, 22:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Nej, jag utgår faktiskt inte alls från att F är gärningsmannen, visserligen ligger han lite risigt till och det finns mycket som inte fått sin förklaring men det saknas vital bevisning för att binda honom. Jag menar att gärningsmannen, vem det än är, med all sannolikhet/säkerhet kommer att kunna bindas till mordet om/när kroppen väl hittas. Om F är gm, ja, då åker han säkerligen dit i det skedet, är han oskyldig, då kommer det också att framgå. En förutsättning är förstås att den riktige gm är såpass känd att det går att testa men det bör man nog kunna utgå ifrån, urvalet är ju inte obegränsat.

Ang det fetade: Ja, eller på plasten/presenningen/lakanet/filten som i just det specifika fallet kan innehålla spår avsatta på sådant sätt att de inte kan förklaras med att de avsatts tidigare i annat sammanhang.

Okej, för en annan GM skulle det med största sannolikhet kunna hittas bevis som fäller denna. Men för sambon krävs spår som bevisligen har kommit dit efter att hon är död.

Sambons spår finns av naturliga skäl även på preseningar, lakan med mera, men inte en annan GM:s spår.
Citera
2011-09-17, 22:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Stämmer, det kommer - blev bara så jävla less när jag läste domen att inte orkade ta tag i det - och då menar jag inte friandet av F som dels inte var oväntat, dels är högst rimligt utifrån bevisningen. Men hela historiens "smoking gun" kan sammanfattas med Ålevattnet kl 14.39.

Den historien vill även jag höra, det finns mycket frågetecken kring denna plats och tidpunkter så allt som kan skingra detta är intressant.
Citera
2011-09-17, 22:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Andra gärningsmän ska känna till huset och var allt finns det är A och O här,.
Sen ska den ha tagit med sig ett vapen och dolt ett mord.

Det är ingen okänd som springer och letar runt i huset då drar dom.
Av vilken anledning skjuter man henne i huvudet då?

För skoj skull eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt artmix avlivades katten på ett djursjukhus:

artmix skrev på maskroos konto.

Sen när är artmix ett sanningsenligt vittne här?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-17 kl. 22:13.
Citera
2011-09-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, för en annan GM skulle det med största sannolikhet kunna hittas bevis som fäller denna. Men för sambon krävs spår som bevisligen har kommit dit efter att hon är död.

Sambons spår finns av naturliga skäl även på preseningar, lakan med mera, men inte en annan GM:s spår.

Visst, men som jag skrev, det kan ha avsatts på ett sätt som inte kan förklaras med att de kommit dit tidigare. Det kan handla om särskilda veck osv. Tejp, som du nämnde, är förstås svårslagbart, men det är ju inte säkert att något sådant använts. Däremot skulle jag säga att det är säkert att någon form av "omslag" använts, sedan ska man i och för sig komma ihåg att ett sådant omslag inte nödvändigtvis följt med i "graven". I allmänhet är det dock så, för gm tycker vanligen inte om att se på det som de ställt till med.
Citera
2011-09-17, 22:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sen när är artmix ett sanningsenligt vittne här?
Sedan aldrig, det var därför jag var så noggrann med att ange källan. Fast det innebär inte att jag påstår att han inte är sanningsenlig.
Citera
2011-09-17, 22:17
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Så man kan med andra ord inte utesluta att Marina dog av en olycka på väg ned till bilen.
Fast nu var mitt långskott utifrån de tester som STF gjorde på uppdrag av polisen utifrån att Marina kunde blivit mördat i sin säng, pga en massiv blodförlust av ett pistolskott genom huvud/överkropp. En annan skribent har svarat att de naturligtvis skulle dokumenterat det. Det begriper nog de flesta. Men alla tankar är intressanta att testa. Jag är inte kunnig på området, så min tanke var att det är på det sättet man testar just en sådan frågeställning. Typ "standardförfarande", och därmed behöver det inte beskrivas. Som jag skrev från början, ett riktigt långskott!
Citera
2011-09-17, 22:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Sedan aldrig, det var därför jag var så noggrann med att ange källan. Fast det innebär inte att jag påstår att han inte är sanningsenlig.

Tills MrsMagoo har kollat med Blå stjärnan i Göteborg och kan påvisa motsatsen är Artmix uppgifter om katten trovärdiga.
Citera
2011-09-17, 22:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Ett pistolskott mot huvudet åstadkommer omedelbar medvetslöshet och död om det är på nära håll.
Vad tror man att man använt här ?
Och kan man fan inte avgöra mer då det gäller kulhålet som avstånd vinkel eller nåt?

Katterna som han har mördat vittnar hans flickvänner om sen om han nu varit på blå stjärnan med någon annan katt är det inget som jag bedömer som att han inte mördar djur.
Citera
2011-09-17, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ett pistolskott mot huvudet åstadkommer omedelbar medvetslöshet och död om det är på nära håll.
Vad tror man att man använt här ?
Och kan man fan inte avgöra mer då det gäller kulhålet som avstånd vinkel eller nåt?
Domen, sidan 27:
Citat:
Av erfarenhet vet han att det inte går att få fram en kulas riktning när den gått igenom något föremål eftersom den då förlorar ursprungsriktningen och inte längre är stabil i sin bana. Eftersom hypotesen var att kulan deformerats när den träffade Marina Johansson och inte varit stabil gjordes inget för att försöka fastställa var kulan som åstadkommit hålet i panelen hade kommit ifrån.
Så svaret på din andra fråga är ja.
Jag har en fråga till dig. Om M dog omedelbart, hur fick GM ut kroppen ur huset inom 20 minuter, utan att slabba ner hela huset med blod?
Citera
2011-09-17, 22:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Domen, sidan 27:

Så svaret på din andra fråga är ja.
Jag har en fråga till dig. Om M dog omedelbart, hur fick GM ut kroppen ur huset inom 20 minuter, utan att slabba ner hela huset med blod?

Då är det så att kulan gick igenom huvudet eller annan del av kroppen enligt det du la fram nu.

Det mesta låg ju i sängen och det är inte lika blodigt efter en stund helt enkelt och han har väl städat vad jag förstår.
Man har en hypotes om ca 2 liter vilket är mycket.
Hamilkar vet mer om blod och dess reaktion efter tid osv.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-17 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in