2011-10-23, 22:37
Medlem
Förövrigt så har jag sett förfrågningar om grannen och dennes trädgård, och eftersom han verkar stå på sin altan på sidan 106 i FUP så antar jag att han var där då... och trädgården ser ju rätt fin ut, och ganska välskött.
Citera
2011-10-23, 22:38
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Eller också var det någon som högg ved. Det ser onekligen ut som ved som ligger huller om buller på den bilden (sid 105).
Nog verkar det underligt om han högg ved när han hade full sysselsättning med plattorna och gruset om han ville arbeta. Inte troligt.
Citera
2011-10-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Haha det kan nog vara roligt . Hur ser man hur gammal kartan är?

Enligt programmet google earth så är bilden från 2009 (den jag har iaf)
Citera
2011-10-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Nog verkar det underligt om han högg ved när han hade full sysselsättning med plattorna och gruset om han ville arbeta. Inte troligt.

Nä, jag tror att han är GM, så för min del så är det troligt att han försökte få grannarna att tro att allt var piano. Att hugga ved kanske verkade som ett logiskt drag... Jag skulle inte blivit förvånad om han satte igång med alla möjliga projekt utomhus vid den tiden.
Citera
2011-10-23, 22:46
Medlem
jjagares avatar
Citat:
På de bilderna så ser det ut som en lutning där (sid 106) och det kanske är en buske? Det är inte helt ovanligt med buskar som har ett "runt" utseende... Om det är lutning blir det jobbigt att ha en studsmatta där, men kanske är kul det också.

Men om du kollar på bild 104 så finns den inte där, du kan jämföra med "dagens" bilder
Citera
2011-10-23, 22:54
Medlem
Citat:
Men om du kollar på bild 104 så finns den inte där, du kan jämföra med "dagens" bilder

Om du menar bilden på sidan 104 så är det korrekt. Den bilden ser ut som bilden på google earth från 2005.
Citera
2011-10-23, 23:01
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Om du menar bilden på sidan 104 så är det korrekt. Den bilden ser ut som bilden på google earth från 2005.

Och den nuvarande är alltså från 2009 antar jag att du menar?
Citera
2011-10-23, 23:06
Medlem
Citat:
Och den nuvarande är alltså från 2009 antar jag att du menar?

ja, om du använder google earth och tittar på timeline, så kan du se två versioner. En från 2005 och en från 2009. Den från 2005 är identisk med bilden på sidan som vi pratar om. Skuggor och allt. Jämför själv. Jag utgår därför från att polisen använt en gammal bild. Endera eftersom bilden från 2009 kom upp senare än när polisen hämtade den 2010, eller för att polisen ansåg att den var bättre...
Citera
2011-10-23, 23:11
Medlem
jjagares avatar
Citat:
ja, om du använder google earth och tittar på timeline, så kan du se två versioner. En från 2005 och en från 2009. Den från 2005 är identisk med bilden på sidan som vi pratar om. Skuggor och allt. Jämför själv. Jag utgår därför från att polisen använt en gammal bild. Endera eftersom bilden från 2009 kom upp senare än när polisen hämtade den 2010, eller för att polisen ansåg att den var bättre...

Ok men bilden i fup på sidan 105 är tagen efter 2009 du ser avspärrningarna antagligen tagen från helikopter. Långsökt men beroende på årstid så kanske man flyttar studsmattan, man kanske inte vill ha den i den starkaste solen eller kanske man vill ha den där solen är starkast.

Nej du har nog rätt, inget att haka upp sig på
Citera
2011-10-23, 23:16
Medlem
jjagares avatar
Antar att polisen har grävt igenom den stora sågspånshögen under den gamla sågen som stått övergiven. Står en gammal spade under den, vad tror ni. Skall jag / jl åka och gräva igenom högen?
Citera
2011-10-23, 23:25
Medlem
Citat:
Antar att polisen har grävt igenom den stora sågspånshögen under den gamla sågen som stått övergiven. Står en gammal spade under den, vad tror ni. Skall jag / jl åka och gräva igenom högen?

Var pratar du om nu?

För den delen så titta på sidan 134, bild 39.
Där ser man busken.
Citera
2011-10-23, 23:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför det? FUP visar på en misstänkt, men utesluter inte på något sätt andra GM. Alternativ är bara skummade på ytan genom förhör utan uppföljning.
Domen, sid 38:

Domstolen anser inte heller att utredningen utesluter alternativ. Om alternativ hade utretts hade detta nämnts i FUP för att domstolen skulle ha kunnat uteslutas.
FUP visar på en misstänkt pga utredningsarbetets resultat. (Tipsa FS om det Mariooo skrev 06:13.)

TRs dom blir intressant först när vi läst HRs domslut. Jag tror personligen inte att HR kommer till samma helgarderade slutsats som TR, 1X2; 1. Marina kan fortfarande vara i livet, 2. Marina kan ha begått självmord, X. Mr. X kan ha mördat Marina.
Senast redigerad av Kallix 2011-10-24 kl. 00:02. Anledning: Ett förtydligande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in