2011-10-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Något i stil med att man inte ska låsa sig att skjortan tillhör en man eftersom även kvinnor kan gå i herrskjortor.

Tack! Ja det var ungefär det jag var ute och fiskade efter!

Citera
2011-10-12, 22:27
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur vet du?

Varför borde inte alla icke dömda behandlas lika av polisen, oavsett skäl.

På husransakan bäddar man inte, men på brottsplatsundersökning så bäddar man efter sig.
Jag har inget svar på ev. skillnader. En tanke är dock, att en husrannsakan sker hos någon som är misstänkt för brott. En brottsplatsundersökning, som t ex denna, sker ofta i hemmet hos ett brottsoffer.
Senast redigerad av Kallix 2011-10-12 kl. 22:30.
Citera
2011-10-12, 22:37
Medlem
Tänk om Marina och/eller FS hade någon typ av venerisk sjukdom? Skulle inte det faktum kunna leda oss vidare i någon riktning?

Citera
2011-10-12, 22:39
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Tänk om Marina och/eller FS hade någon typ av venerisk sjukdom? Skulle inte det faktum kunna leda oss vidare i någon riktning?

Hur tänkte du nu?
Citera
2011-10-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Hur tänkte du nu?

Jag menar om någon av dom sökt vård för någon slags könssjukdom tidigare så kan man ju kanske hitta någon ledtråd i tidigare sexpartners - OM man nu följt den aktuella smittskyddslagen och uppgivit ALLA som man kan haft sex med inom en viss tidsperiod vid påvisad veneriskt sjukdomsangrepp...

F-n, vilken adekvat läkarvokabulär jag slänger mig med, ha he...
Citera
2011-10-12, 22:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XLmo
Efter första bp-undersökningen? Men camo-filten låg ju på 4/8...skulle vederbörande ha lossat filten, fixat madrassen och lagt på filten igen? Nu hänger jag inte med...
Enligt BPU så låg fleecefilten på, men som yznof tidigare påpekat, på bild 104 s.175, syns den på hö sida av sängen, vid fönstret. Vid vä fotända däremot, kan man skymta nåt ljust som ser ut att vara innanför sängramen, resårmadrass eller lakan.

Hör bilden ihop med texten, är den tagen samma dag som texten författades?

Mycket klantigt av den där B*rgar, som den 2/8 inte noterade om kamo-filten fanns där.

För om den fanns där redan då, kanske MJ hade lagt dit den.
Citera
2011-10-12, 22:48
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag är fascinerad över hur välbevarad skjortan ser ut att vara. Polisen vill jämföra fynden mot fyra försvunna personer. Marina försvann för ett år sedan de andra tre 2008. Fast det behöver ju inte vara någon av dessa.

Ja den ser välbevarad ut, och alltför ren för att ha legat utomhus i flera år:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13771403.ab

Troligtvis ett senare försvinnande?
Citera
2011-10-12, 22:52
Medlem
Citat:
Jag menar om någon av dom sökt vård för någon slags könssjukdom tidigare så kan man ju kanske hitta någon ledtråd i tidigare sexpartners - OM man nu följt den aktuella smittskyddslagen och uppgivit ALLA som man kan haft sex med inom en viss tidsperiod vid påvisad veneriskt sjukdomsangrepp...

Ja du! Du borde väl ha blivit en läkare istället för en flashback-sniffare, din jäkla hund!

Nej då, jag menar inget illa *kram* men jag skulle uppskatta om du la ner liiiite mer seriösitet här bland inläggen. Det verkar som om du börjar tappa sugen?

Bara för att Marina hade ett lite vilt och hårt sexliv så behöver du inte rikta all din fokus på just det tror jag.
Citera
2011-10-12, 23:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Något i stil med att man inte ska låsa sig att skjortan tillhör en man eftersom även kvinnor kan gå i herrskjortor.

Ja, det låter rimligt.

Någon som vet vad Marina bar för kläder den 28:e?
Citera
2011-10-12, 23:02
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ja den ser välbevarad ut, och alltför ren för att ha legat utomhus i flera år:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13771403.ab

Troligtvis ett senare försvinnande?

Hur kan skjortan vara så "fräsch" emedan man inte ens kan avgöra om kroppen är kvinna el man?
Citera
2011-10-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Hur tänkte du nu?

Svar nummer 2:

Tänkte om någon blivit smittad efter lite "frigjort sex" och blivit skyldig att uppge namn och adress och personnummer på vårdcentralen efter påträffad könssjukdom. Då tänkte jag att man eventuellt kan spåra vidare via sjukvårdsregistret om det gäller könssjukdom/mordmisstanke. Förstår du, eller ska jag fortsätta? (menar inget illa )
Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-10-12 kl. 23:07. Anledning: Dubbelpost - ELLER dubbelinformation :-D
Citera
2011-10-12, 23:13
Medlem
Kams avatar
Citat:

Marinas besök hos läkare - vårdcentral är kollade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in