2010-08-11, 23:17
Medlem
jjagares avatar
Många lastbilar stannar till vid statoil spekerödsmotet där det även finns en rastplats, där många chaufförer övernattar.....
Citera
Medlem
Real Istes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte så vanligt med liftare nu för tiden. Hade hon liftat så hade hon nog setts och polisen fått tips om det. Men hon ser rätt bra ut, kanske första bilen plockade upp henne.

"Bokad lift" - "- vi möts där och då!"
Citera
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Ja Stora Höga ligger lättåtkomligt från E6an

EDIT:
Du kan väl inte påstå att det är svåråkomligt? Visst Stora Höga ligger inte precis invid E6an men det är ju en smal sak att svänga in till Stora Höga.
Nämen svåråtkomlig skrev jag väl inte? Men promenerar man så är det ju en bit ut till E6:an. Du har en väg som går mot Stenungsund, eller hur och den andra genom industriområdet. Det är ju inte troligt att hon liftat från Stora Höga precis..och förmodligen inte från motorvägen heller.
Citera
2010-08-11, 23:18
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Det är inte så vanligt med liftare nu för tiden. Hade hon liftat så hade hon nog setts och polisen fått tips om det. Men hon ser rätt bra ut, kanske första bilen plockade upp henne.
Fast det passar väl inte in med hennes personlighet ("född att styra sin omgivning") att lifta?

Dessutom hade hon väl hyfsad ekonomi och råd att ta tåg eller buss.
Citera
2010-08-11, 23:19
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Om eventuella kidnappare har hört av sig så lär vi inte få veta något om det.
Nä men då kunde dom väl sluta att söka häruppe då?
Citera
2010-08-11, 23:19
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Real Iste

I så fall rimligen i närheten av där hon parkerade bilen - om det nu var hon som gjorde det.
Då spelar närheten till E6 mindre roll.
Citera
2010-08-11, 23:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Real Iste
Ja, naturligtvis kan någon ha plockat upp MJ någonstans i närheten av Stora Högas jvg-station.
Citera
2010-08-11, 23:20
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Nä men då kunde dom väl sluta att söka häruppe då?
Ja, där har du förstås en poäng! Jag tar på mig
Citera
2010-08-11, 23:21
Medlem
mammins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Jo, det är precis den som jag menar. Och det ÄR ett antagande av mig att det är hennes. Dels för att det är samma användarnamn som hon har både på DS och den andra BDSM siten samt att hon köpt korsetter precis innan det finns uppgifter om att hon skulle iväg och träffa någon. och inte nog med det så om man kollar lite längre bak i auktions historiken så har hon köpt en hel del kameraprylar dessutom och vad var hennes största sysselsättning? Jo, fotografering! Jag tycker att det är lite sorgligt att när man kommer med nya infallsvinklar som NI inte har tänkt på så blir det bemött med att jag skulle trolla osv. När dom flesta härinne (förutom ett fåtal) sitter och spekulerar helt jäkla vilt i alla riktningar själva och/eller ältar fallet tillsynes orelevanta saker fram och tillbaka. Man behöver inte vara ett geni för att sätta ihop 1 och 1 och med google så kan man hitta en hel del saker. Och bara för att hon skrivit att hon befinner sig i Usa på Ebay så är det inget som säger att det inte skulle kunna vara hon. Hon reser ju uppenbarligen en hel del och har säkerligen kontakter lite varsom i världen. Det är inte alls omöjligt att hon har en vän i Usa som tar emot det hon köper och skickar det vidare till henne som en gåva för att undvika tull avgifter osv. Någon som har tänkt på det?

Då kan det vara hon som skriver en recension för ett "ultimate inescapable restraint system" med?
http://www.amazon.com/gp/pdp/profile/A3F5LLLHFUV1V5/ref=cr_cm_rdp_pdp
Citera
2010-08-11, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Dessutom hade hon väl hyfsad ekonomi och råd att ta tåg eller buss.
Javisst, hon liftade inte med någon okänd. Det tror jag inte. Men hon kan ha blivit upplockad, det är ett alternativ till tåg eller bus.
Citera
2010-08-11, 23:22
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Många lastbilar stannar till vid statoil spekerödsmotet där det även finns en rastplats, där många chaufförer övernattar.....
Det är helt riktigt...men då ville hon ju verkligen smyga iväg om hon varit därinne och raggat lift?
Citera
2010-08-11, 23:23
Medlem
Real Istes avatar
Citat:
Ja, naturligtvis kan någon ha plockat upp MJ någonstans i närheten av Stora Högas jvg-station.

Alltså?!
Parkeringen Stora Höga kan vara en lämplig plats att ställa bilen på om hon hade en "bokad lift" vidare ut i världen.

Ni lokalkännare! Hade någon annan plats varit mer lämplig för ändamålet? Typ en nämnd Statoil-mack? (Inte?), Eller annan plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in