2011-10-06, 22:54
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Måste man vara läkare för att meddela vilken diagnos läkarna ställde på hans rygg?

Nej det behöver man inte, men då undrar jag isåfall om du var med när de ställde diagnosen. Att få ett inscannat dokument om ev diagnos bevisar inget. Är man insatt i i lllustrator eller liknande program går det alltid att fejka ett dokument...
Citera
2011-10-06, 22:59
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag svarade på ett inlägg om slasken. Ska vi strunta i sådana också?

Tja, du verkar ju svara på det du vill. Ställde en fråga till dig om fyrhjulingen när den diskussionen var uppe. Fick inget svar av dig så jag frågade igen, fick till svar att du inte hade något....
Citera
2011-10-06, 23:02
Medlem
allegragellers avatar
Någon som vet vilken hovrätt som blir aktuell? Göta hovrätt i JKPG eller Västra i GBG?
Citera
2011-10-06, 23:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Nej det behöver man inte, men då undrar jag isåfall om du var med när de ställde diagnosen. Att få ett inscannat dokument om ev diagnos bevisar inget. Är man insatt i i lllustrator eller liknande program går det alltid att fejka ett dokument...

Jaha, är det så all dokumentation i tråden ska hanteras, som möjligt fejkade dokument, det börjar blir riktigt löjligt det här.

Ska man då även fundera på om era sökningar ni påstår att ni gör men inte vill berätta om också är fejkade.

Och dessutom, vad skulle skälet till det vara, skulle en sådan diagnos göra någon skillnad i detta fall?

Man kan förstås hårddra allt, men att misstro sådant som inte påverkar något är paranoia.
Citera
2011-10-06, 23:03
Medlem
mercys avatar
Citat:
Lätt, har den lilla draggen liggandes i bilen från förra besöket

Får man fråga var och hur ditt och JL`s sök gick till? ( ifall du redan beskrivit det och jag har missat det inlägget ber jag om ursäkt). Hade du vovven med dig?

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tror inte M har fraktats i bil faktiskt. Om man gör det antagandet så minskar ju arealen att söka på avsevärt. Hyr in några hundar, en helikopter. Hemvärnets folk kanske ger rabatt på sin tid. Hyr dyrt kan det bli?

Tror nog du har väldigt rätt!
Hade det varit en anhörig till mig som var försvunnen hade jag nog själv gått och gömt mig i den skog jag trodde min anhörige fanns i och larmat mig själv som försvunnen. Hade på så vis tilltvingat mig ett sök
Citera
2011-10-06, 23:06
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tror inte M har fraktats i bil faktiskt. Om man gör det antagandet så minskar ju arealen att söka på avsevärt. Hyr in några hundar, en helikopter. Hemvärnets folk kanske ger rabatt på sin tid. Hyr dyrt kan det bli?
Polisens hundar har varken kunnat fått upp spår i bostaden/tomten eller någon av bilarna.
Så frågan är isf hur M kunnat fraktats bort till en avdumpningsplats vid någon sjö.
Lite långsökt att tro att FS skulle vara så vågad så att han kört henne på en skottkärra och riskerat att upptäckas med ett inpackat lik.

Sen pågår väl oljesanering kring kusten i Tjörn, och då finns det goda möjligheter att slå två flugor i en smäll med att sanera och dragga längst kusten.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2011-10-06 kl. 23:08.
Citera
2011-10-06, 23:10
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Jaha, är det så all dokumentation i tråden ska hanteras, som möjligt fejkade dokument, det börjar blir riktigt löjligt det här.

Ska man då även fundera på om era sökningar ni påstår att ni gör men inte vill berätta om också är fejkade.

Och dessutom, vad skulle skälet till det vara, skulle en sådan diagnos göra någon skillnad i detta fall?

Man kan förstås hårddra allt, men att misstro sådant som inte påverkar något är paranoia.

kan ju du och q fundera på

Betyder inte så mycket för brottet egentligen men angående ryggproblemen talar han sanning, han har komprimerd disk och kota.Du nämnde något om att han tidigare hade varit intagen på psyk, vilken han förnekade i denna P7:a. Hade du något dokument som påvisar det?

Så varför tog du upp det??
Citera
2011-10-06, 23:15
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Får man fråga var och hur ditt och JL`s sök gick till? ( ifall du redan beskrivit det och jag har missat det inlägget ber jag om ursäkt). Hade du vovven med dig?

Tror nog du har väldigt rätt!
Hade det varit en anhörig till mig som var försvunnen hade jag nog själv gått och gömt mig i den skog jag trodde min anhörige fanns i och larmat mig själv som försvunnen. Hade på så vis tilltvingat mig ett sök

Kan väl säga så här, FS anger vissa förehavanden i i fupen. Jag anser att det beror på att han gjort vissa saker som han kan knytas till, och därför kan ange en förklaring vad han gjort. Vi utgick ifrån detta, ja jag hade hunden med mig. Resultatet av våran första "vandring" kommer att komma fram på ett eller annat sätt i sinom tid.
Citera
2011-10-06, 23:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Polisens hundar har varken kunnat fått upp spår i bostaden/tomten eller någon av bilarna.
Så frågan är isf hur M kunnat fraktats bort till en avdumpningsplats vid någon sjö.
Lite långsökt att tro att FS skulle vara så vågad så att han kört henne på en skottkärra och riskerat att upptäckas med ett inpackat lik.

Sen pågår väl oljesanering kring kusten i Tjörn, och då finns det goda möjligheter att slå två flugor i en smäll med att sanera och dragga längst kusten.

Risken för upptäckt måste vara påtagligt mindre inne i en skog och mitt i natten än ute på vägarna. GM kanske inte hade körkort heller, vem vet?
Citera
2011-10-06, 23:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
kan ju du och q fundera på

Betyder inte så mycket för brottet egentligen men angående ryggproblemen talar han sanning, han har komprimerd disk och kota.Du nämnde något om att han tidigare hade varit intagen på psyk, vilken han förnekade i denna P7:a. Hade du något dokument som påvisar det?

Så varför tog du upp det??

Ja, varför tog jag upp det tror du, har du någon aning själv om varför jag tog upp det, för du är väl inte så förvirrad så du inte såg inlägget jag besvarade.

Jag besvarade ett påstående om att han ljög om detta och att det var sant att han hade kromprimerad disk och kota.

Ett ytterligare led i att se till att tråden innehåller fakta och inte egen påhittad information.
Citera
2011-10-06, 23:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Kan väl säga så här, FS anger vissa förehavanden i i fupen. Jag anser att det beror på att han gjort vissa saker som han kan knytas till, och därför kan ange en förklaring vad han gjort. Vi utgick ifrån detta, ja jag hade hunden med mig. Resultatet av våran första "vandring" kommer att komma fram på ett eller annat sätt i sinom tid.

Med andra ord begav ni er till de konkreta ställen FS pratar om i fup. Tex Ålevattnet, stället i skogen där pistolen provsköts etc?
Citera
2011-10-06, 23:20
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
För att inte riskera att gå alltför mycket OT (för det vill väl ingen?) vore det tacknämligt om Lalalajl kunde tala ur skägget huruvida denne har full tillgång till slasken, eller inte?

Det är i skuggan av dessa inlägg min osäkerhet infinner sig:

https://www.flashback.org/sp32829642
https://www.flashback.org/sp33132045

Nu kan kännedom i & om, slasken skilja sig (något) åt mellan postare; men Quarrel syns uppenpart sanningsenlig i detta stycket: https://www.flashback.org/sp33134356

Så vad hindrar Lalalajl att dela samma öppenhjärtighet? Ut med det Lajlajlaj - det borde inte vara så svårt att erkänna att också du sitter med en innehållsförteckning du värnar likt en bibel. Eller?
Har du och Qaurrel delat samma slask?
Det är anmärkningsvärt att du i ditt första inlägg i tråden tar upp detta märkliga missförhållande.
Sedan slasksnacket började har debatten haltat och stämningen har varit tråkig.
Chansen att du skall få svar av skribenten på denna fråga är dessvärre liten, mycket liten.
Senast redigerad av essohasse 2011-10-06 kl. 23:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in