2011-10-06, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om jag berättar att golfbanan ligger i mobilcell Stora Höga N och fordonsförfrågan gjordes via Kode O, kan du då bestämma dig för om du tror på FS eller åklagaren?

Det är omöjligt att svara på. Jag vet inte var FS såg denna bil han kollade upp eller var masterna "skiftar". De överlappar varandra.
Citera
2011-10-06, 10:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är omöjligt att svara på. Jag vet inte var FS såg denna bil han kollade upp eller var masterna "skiftar". De överlappar varandra.
Har du något som helst belägg för att FS passerar platsen Marinas mobil befinner sig på någon gång? Tror du på det själv, och i så fall varför?
Citat:
Ja, jag drev lite... Jag behöver inte fråga varför FS passerar platsen Marinas mobil befinner sig på två gånger på mindre än ett dygn.
Citera
2011-10-06, 10:25
Bannlyst
Citat:
Har du något som helst belägg för att FS passerar platsen Marinas mobil befinner sig på någon gång? Tror du på det själv, och i så fall varför?

Det finns definitivt inga belägg för att Marina befunnit sig i området och gjort denna fordonsförfrågan. FS påstår i alla fall att han varit i samma område som den främmande bilen. Självklart tror jag att det är han som har Marinas mobil. Varför skulle jag inte tro det?
Citera
2011-10-06, 10:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
1.Jag tror att FS körde bil hem från Mölndal PÅ MORGONEN. Varför skulle han inte passera stora Höga?
2.På EFTERMIDDAGEN dagen innan tror jag att FS promenerade vid Ålevattnet. Även FHL frågar FS om han såg MJ där.

Har du någon bättre hypotes kring VAR "MJ" sett denna bil och bestämt sig för att kolla upp den?

1. Innebär detta att du anser att FS var på kyrkogården under natten 28-29/7?
2. Varför skulle säga att han var där om han inte var det? Vem är då den långhårige man som åklagarna hävdar ska ha gått vid golfbanan kl.15:00?

Kan MJ ha sett att FS gick iväg till Ålevattnet och när hon möter en bil på Svartedalsvägen i riktning mot uppfarten till deras hus så gör hon automatiskt en förfrågan.
Citera
2011-10-06, 10:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det finns definitivt inga belägg för att Marina befunnit sig i området och gjort denna fordonsförfrågan. FS påstår i alla fall att han varit i samma område som den främmande bilen. Självklart tror jag att det är han som har Marinas mobil. Varför skulle jag inte tro det?
Var snäll att svara på min fråga.
Citera
2011-10-06, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
1. Innebär detta att du anser att FS var på kyrkogården under natten 28-29/7?
2. Varför skulle säga att han var där om han inte var det? Vem är då den långhårige man som åklagarna hävdar ska ha gått vid golfbanan kl.15:00?

Kan MJ ha sett att FS gick iväg till Ålevattnet och när hon möter en bil på Svartedalsvägen i riktning mot uppfarten till deras hus så gör hon automatiskt en förfrågan.

1. Det behöver han inte ha varit.

2. Det har jag redan svarat på. Vittnet kan ha sett FS vid golfbanan. Vi får se om det blir någon klarhet i var masterna skiftar. Vi vet heller inte om vittnet såg mannen exakt 15 eller om det var en kvart tidigare.

Det finns inget som styrker att MJ var i området (inte levande i alla fall). Det är orimligt att tro att MJ gjort denna fordonsförfrågan samt skickat sms till FS morgonen efter.
Citera
2011-10-06, 10:37
Bannlyst
Citat:
Var snäll att svara på min fråga.

Det får åklagaren göra i HR.
Citera
2011-10-06, 10:41
Medlem
bagarn29s avatar
Det finns väl dokumenterat via bank att vittnet betalade sina saker i affären kl. 14:45?
Det kan ha rört sig om max fem minuter tidigare i så fall. Mannen borde väl ha befunnit sig längre ifrån Ålevattnet kl 14:39 eftersom när han observerades var på väg mot hemmet.

Nu är det ju åklagarna som sätter stor tilltro till denna vittnesuppgift. Finns det ingen uppgift om var en ev. överlappning kan ske så faller den biten i deras scenario.

Samtidigt öppnar det upp en annan möjlighet.
Citera
2011-10-06, 10:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det får åklagaren göra i HR.
Så du påstår att FS har passerat M:s mobil två gånger samma dygn, och som belägg hänvisar du till åklagaren i kommande rättegång.

Din trovärdighet sjönk just nu ännu mer, om möjligt.
Citera
2011-10-06, 10:45
Bannlyst
Citat:
Så du påstår att FS har passerat M:s mobil två gånger samma dygn, och som belägg hänvisar du till åklagaren i kommande rättegång.

Din trovärdighet sjönk just nu ännu mer, om möjligt.

Åklagaren har redan påstått att FS är där Marinas mobil befinner sig. Kan de bevisa det mer noga i HR får vi se. Sluta larva dig.
Citera
2011-10-06, 10:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Åklagaren har redan påstått att FS är där Marinas mobil befinner sig. Kan de bevisa det mer noga i HR får vi se. Sluta larva dig.
Det är som att argumentera med ett litet barn. Snart påstår du väl att din pappa är starkare än min pappa.

Så du tror alltså på åklagaren. Han påstår att FS gick från Stora Höga hemåt, och sågs på vägen, vid golfbanan, av vittnet KH. KH betalade på Willys kl 14:45 och måste alltså ha sett FS senare.

Fordonsfrågan skedde 14:39, alltså innan KH betalade, så förfrågan måste ha skett innan KH såg FS.

Kode O täcker inte alls området kring golfbanan eller vägen från Stora Höga dit, alltså var FS måste ha befunnit sig vid fordonsfrågan om åklagaren har rätt.

Mobilcellerna Stora Höga N och Kode O överlappar inte alls varandra utefter Svartedalsvägen. Däremellan ligger Kode N.

Så, om åklagaren har rätt kan inte FS ha gjort fordonsfrågan.
Citera
2011-10-06, 11:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Samtidigt öppnar det upp en annan möjlighet.
Vilken möjlighet är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in