2011-09-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Ok, jag skall läsa igenom din teori i lugn och ro men spontant undrar jag om det var FS som var en av "brölarna".
Signalementet (FUP 448) beskrev en (förmodad) man på 22-25 år och 170 cm, iofs med hästsvans.

Det är absolut inte nödvändigt, mest ett försök att ge en förklaring till närvaron på platsen och anledningen till samtalet. Men det är inte det som är det viktiga, det viktiga är att poängtera att detta är det enda tillfälle som verkligen kan binda ihop exet med Ms mobil. Det har gjorts försök att hävda att förfrågan kan ha gjorts av någon annan med Ms mobil någon annanstans inom mastens täckningsområde, förslagsvis då av M själv eller möjligen en tredje person men den enda hållbara förklaringen är att det är exet som gjort. Jag beklagar om jag hävdar detta för exets del, han kan nog ta det med jämnmod med tanke på att polis o åklagare hävdat det, men tagit för lätt på det och jag vill inte ta ordet mördare i min mun, men det går inte att komma ifrån att allt pekar på att det är han och ingen annan som innehar Ms telefon vid den tidpunkt då förfrågan på bilen görs. För mig är det det allra mest centrala, och egentligen enda, beviset och jag är inte alls förvånad över att Quarrel med alla sina märkliga teorier gör sig lustig över det. Han drar sig ju undan som fort man begär minsta syn på dom teorierna.
Citera
2011-09-20, 21:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Sagt av mannen som gav världen detta oförglömliga mästerverk:

Nu sticker jag ut hakan som vanligt. Jag hittar inget bevis som binder FS vid brottet eller brottsplatsen på annat sätt än att han bodde där vid tidpunkten för försvinnandet.

Jag funderar på om M kan ha iscensatt försvinnandet själv. Först bytte hon ut bäddmadrasserna från FS gamla sängar. Därefter tappade hon sig själv på blod vid huvudänden, och skyddade bäddmadrasserna. Hon behövde inte tappa sig på två liter blod, det mesta antas ha sugits upp av bäddmadrasserna. Det räcker med en liten mängd blod för att åstadkomma den upptäckta blodfläcken. Efteråt, när blodet torkat, arrangerade hon om filtar och skydd så att det såg ut som vid upptäckten.

Dessutom sköt hon ett skott i väggen. I hålet hittades en liten benbit, för liten för att DNA-bestämma. Eventuellt blod gick inte heller att analysera. M kan ha skjutit genom ett djur, ett litet djur som gav ifrån sig lite blod, därför inget blod på väggen. En granne nämner att han hörde ett par skott, men säger inte att det var nattetid, vilket han borde ha gjort om det var FS som sköt M när hon sov.

Om man skjuter någon i sängen bör man skjuta uppifrån. Varför sitter då kulhålet i väggen, som om skottet avlossats i en bana något snett uppåt?

M kan sedan, precis som FS säger, ha stuckit iväg, gjort uttagen i Stora Höga och givit sig ut i världen, klädd i de kläder som saknas, med pass och kamera.

Se det var en riktig bomb det...
Jag vidhåller teorin, med en liten justering, och den är inte vederlagd. Men till skillnad från åklagaren begär jag inte överprövning utan nya bevis eller argument.
Citera
2011-09-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vidhåller teorin, med en liten justering, och den är inte vederlagd. Men till skillnad från åklagaren begär jag inte överprövning utan nya bevis eller argument.

Du är en ovanlig person, Quarrel och du har, som agent Cooper säger om en annan agent i Twin Peaks, valt en svår och märklig väg. Du är skitduktig på den fas som består i att anskaffa material men du visar återkommande brister i bearbetningsfasen (detta är för övrigt mycket vanligt inom bl.a. polisen). Med detta menar jag inte att du ska låta bli att komma med teorier, för de har ett visst underhållningsvärde. Så kör på.
Citera
2011-09-20, 22:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Jag och jjagare var på utflykt en sväng idag också och på Svartedalsvägen ner mot Anvik, på ett ställe där det är lite smalare, mötte vi en större SUV (Audi Q7) i en uppskattad hastighet av 60-65km/h och vi höll ca 50km/h, blev en hastig inbromsning och full koll på vägen. Vittnet som säger sig ha mött MJ:s bil i hög fart såg en förare som kan ha pratat i telefon, varken jag eller jjagare såg överhuvudtaget att någon ens körde bilen vi mötte. Rutorna var tonade på Audin precis som på MJ:s och hastigheterna kan ju varit olika men frågan är, kunde hon verkligen se vem som körde bilen??
Om jag inte missminner mig så saktade bilen ner precis vid mötet, då hade vittnet tittat uppåt och sagt nåt i stil med, "-och så är det en kvinna!"
Citera
2011-09-20, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Jag och jjagare var på utflykt en sväng idag också och på Svartedalsvägen ner mot Anvik, på ett ställe där det är lite smalare, mötte vi en större SUV (Audi Q7) i en uppskattad hastighet av 60-65km/h och vi höll ca 50km/h, blev en hastig inbromsning och full koll på vägen. Vittnet som säger sig ha mött MJ:s bil i hög fart såg en förare som kan ha pratat i telefon, varken jag eller jjagare såg överhuvudtaget att någon ens körde bilen vi mötte. Rutorna var tonade på Audin precis som på MJ:s och hastigheterna kan ju varit olika men frågan är, kunde hon verkligen se vem som körde bilen??
Den koreanska bilen har tonade bakrutor, inte framrutor. Det borde framgått av vittnesmålet om bilen backade.
Citera
2011-09-20, 22:07
Medlem
allegragellers avatar

zonzon, jag har inga problem med din teori, det är alltid häftigt när någon tar sig tid att vara detaljerad i sina tankegångar. Det enda jag ifrågasätter är anledningen till at FS mitt i ett (hypotetiskt) mord, med allt vad det innebär, tar sig tid att möta upp en langare. Har de bestämt detta möte sedan innan?
Citera
2011-09-20, 22:12
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08[B
[/b] I övrigt håller jag med zonzons utmärkta analys.
Vad får dig att tro det
Citera
2011-09-20, 22:13
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Fönstren i Ms rum har undersökts och finns i slasken, så det verkar inte vara rätt väg.

Domen s.45
Tingsrätten har vid syn konstaterat att det norra
fönstret i sovrummet inte kunde öppnas helt och att det tätt intill det östra fönstret växte en
stor rhododendronbuske och bedömer att den enda tänkbara vägen att få ut en kropp från
sovrummet gick genom vardagsrummet och sedan ut genom entrédörren på framsidan eller,
vilket får anses mindre troligt, genom källaren. Och det krävs ett noga planerat
transportsystem för att forsla bort en kropp som enligt uppgift vägt omkring 80 kg utan att
detta lämnar några spår efter sig och utan att det väcker uppmärksamhet.
Det är möjligt att ett av fönstren inte var den väg FS fick ut Marinas kropp ur huset, men inte av de skäl du anger.

När gjorde du absolution till åsikten att det som hamnar i slasken inte är väsentligt?

Att inte fönstret kan öppnas helt har en annan skribent redan avskrivit som skäl till att det inte går att få ut en kropp.

Att det växer en buske under det andra fönstret borde inte hindrat FS om han kommit över ett sådant släp som Joakim65 visat bilder på.
Citera
2011-09-20, 22:15
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

zonzon, jag har inga problem med din teori, det är alltid häftigt när någon tar sig tid att vara detaljerad i sina tankegångar. Det enda jag ifrågasätter är anledningen till at FS mitt i ett (hypotetiskt) mord, med allt vad det innebär, tar sig tid att möta upp en langare. Har de bestämt detta möte sedan innan?

Det blev ett tekniskt fel med mitt tidigare inlägg därför svärtar jag.

Med det menar jag att din teori /zonZon) är intressant
Senast redigerad av Motala 2011-09-20 kl. 22:20.
Citera
2011-09-20, 22:24
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Den koreanska bilen har tonade bakrutor, inte framrutor. Det borde framgått av vittnesmålet om bilen backade.

den hade inte tonade framrutor, det han jag iallafall se men jah hann inte se någon person. Kanske en radiostyrd bil
Citera
2011-09-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Jag har även noterat detta men OKQ8 kvittot i LillaEdet
2010-07-28 16:39:29 FUP sidan 675 motsäger det vittnets tidsuppgifter

Det kan vara rätt observation men då måste bilen ha passerat senare på kvällen
dvs då FS återvänder från Alingsås till Stora Höga men undviker att köra på stora vägar

Möjlig färdväg http://kartor.eniro.se/m/a4tHX
vilket ger passage av Gilltorp även om Eniro inte vill att vi skall passera järnvägen
men det kan ju FS ha gjort av andra orsaker

Tidpunkten bör vara mellan 19:30 och 20:00 eventuellt något senare

Jag utgår ifrån att föraren kan vara någon annan än F.S. Ul kände i stort sett bara igen fälgarna på bilen, tyvärr inte föraren.

Citat:
Det är en helt annat tidpunkt på dygnet än när bilen sågs vid Rörsjön, strax före midnatt.

Det vet jag, vilket bara gör det än mer anmärkningsvärt...att bilen synts på flera småvägar vid olika tillfällen alltså och att dessa småvägar ligger i anslutning till varandra.

Tyvärr är det ju inte ens säkert att det är Marinas bil ul har sett..
Citera
2011-09-20, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
den hade inte tonade framrutor, det han jag iallafall se men jah hann inte se någon person. Kanske en radiostyrd bil
Tonad ruta eller inte på bilen ni mötte, jag tror inte vittnet ljög om att hon såg föraren. Såg hon mobiltelefonen bör hon ha sett föraren tydligt. Det är möjligt att föraren också blev skrämd av mötet och därför insåg det olämpliga i att köra och använda telefonen samtidigt, och därför avstod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in