Citat:
Ursprungligen postat av Artmix

Hur kan du ta bort bara för att jag satt in mynt i en automat?
Finns inget du kan räkna bort i det jag tagit ut, jag de facto tagit 28 stycken femhundralappar under perioden som målsägarbiträdet ville fråga om.
Jag vid tidigare tillfällen haft mer än 10 tkr liggandes där efter som jag fick ganska bra tbx på skatten -09 och satte bara in en del av det och la resten i plånboken.
Vidare tänker jag inte diskutera pengarna mer, jag har nu vid flera tillfällen talat om hur det är med pengarna och via kontoutdragen styrkt att jag med lätthet kan ha dom 4060 kronorna i plånboken.
Kontoutdragen har inte styrkt något annat än att du har gjort uttagen.
Huruvida du har sparat uttagen i din plånbok eller nyttjat dem framgår inte av ett kontoutdrag.
Lägg därtill ditt egna påstående om att det enbart skulle röra sig om pengar som har blivit över från dina uttag. Du har själv sagt att du inte tar ut pengar för att förvara i din plånbok utan du tar ut ett belopp och det som blir över för du över till plånboken. Enligt dig själv är det inte alltid som det blir över 500kr-sedlar utan även andra valörer har förekommit, vilket medför att du inte kan tillgodoräkna dig alla 28 500kr-sedlarna.
Min tolkning av instättningarna på 1236 + 1565 kronor både var och är att det inte är särskilt troligt att de enbart skulle utgöras utav mynt, därav drog jag av 2 st 500kr-sedlar. Dessa båda är dock inte av större vikt i bedömningen av ditt beteende i sin helhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Polisen öppnade med en skruvmejsel jag lånade ut till honom.
Det är fult att ljuga och den lilla trovärdighet man har försvinner:
Citat:
Om något var låst så ville han ha tillgång till det. "Två rum var låsta, minns jag.
Jag minns att jag ville börja där." Fredrik dök snabbt upp med en sax eller en kniv och låste upp, uppger Borgar.
"Jag såg aldrig var han tog den. Han gjorde det så direkt". Borgar stod och pratade med mamman under tiden. "Jag hade fått upp min Multitool då Fredrik kom med saxen eller om det var kniven. Han låste upp så vant."
FUP 16/pdf 30
Det är sorgligt att polisen har gjort ett sådant skralt arbete i detta fallet. Med lite mer professionalitet, utredningsteknik och en bättre sammanställning i TR skulle du inte sitta fri i Hagfors nu.