2011-09-12, 23:15
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Kan vara lika OT som alla andra puckon.

Funderar stark på att ta bort mitt konto från FB pga alla puckon som inte kan förstå det jag skriver och inte kan förstå FAKTA och dessutom stirrar sig blinda på ett arbetsmaterial som inte betyder ett smack i domstol.Ett arbetsmaterial som visar hur inskränkt och kass polis vi har i det här landet som bara för att man tror att man har rätt endast utreder det och INGET annat för de kan ju visa att något annat har hänt och då faller ju hela deras värdelösa arbetsmaterial.
Det är bara det som sägs och kan läggas fram som bevis i domstolen som domstolen tar ställning till.
För mig får du får gärna sluta och skriva i tråden. Jag tror vi är många som anser att dina svar inte tillfört fallet något. Jag har personligen aldrig fattat varför du reggade dig. Din nuvarande hyresvärds motivering till att vara aktiv i tråden är lättare att förstå. (Hon tyckte hon fick snabbare information via tråden än via din advokat.)
Citera
2011-09-12, 23:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Vilka "vi"?

"FL: Har du varit inne i sovrummet efter det att poliserna och Laila lämnade bostaden den
gången den 2:a augusti?
FS: Minns jag inte men det är möjligt att jag har tittat in."

Så det är alltså möjligt. - Vad kan du ha tittat efter då?
Citat:
Polis,laila och jag.
Missuppfattade du frågan?
Citera
2011-09-12, 23:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det går inte att ta bort sitt konto härifrån..men du kan sluta skriva.
Han kan väl få spela lite flipper först?
Citera
2011-09-12, 23:28
Medlem
Kams avatar
Jag blir faktiskt rätt ledsen när jag tittar på bilderna av Marinas hem. Där syns det tydligt att den som bor där inte mår bra. Dessutom finns det alldeles för mycket pengar att handla för. Så snart något hamnat underst i en hög, så köps det nytt. Mamman följe t ex när skottkärra ska köpas...den gamla dög inte åt FS. Sänglinne hämtades bara på Mossholmen och packades inte ens upp. Teknikprylar inhandlades på pappans konto. Han kunde förmodligen göra avdrag på firman. Fs fick göra resor som han bara kunnat drömma om ifall inte Marina funnits. Lägg till detta alla kameror, våtdräkter och t o m en alldeles egen bil att åka omkring med utan körkort.
Allt detta med komforten gör att jag tror att mordet skedde p g a separationen. Även om Fs eventuella svindleri med pengar också skulle kunna utgöra motiv.

Någon som vet om essohasse är ute och gör experiment eller...
Jag frågade om texacohasse förut..fel av mig
Senast redigerad av Kam 2011-09-12 kl. 23:37.
Citera
2011-09-12, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han kan väl få spela lite flipper först?

Det har redan flippat.. Men han hade kunnat berätta var kroppen är innan han gick..
Citera
2011-09-12, 23:40
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Hur kan du ta bort bara för att jag satt in mynt i en automat?
Finns inget du kan räkna bort i det jag tagit ut, jag de facto tagit 28 stycken femhundralappar under perioden som målsägarbiträdet ville fråga om.

Jag vid tidigare tillfällen haft mer än 10 tkr liggandes där efter som jag fick ganska bra tbx på skatten -09 och satte bara in en del av det och la resten i plånboken.

Vidare tänker jag inte diskutera pengarna mer, jag har nu vid flera tillfällen talat om hur det är med pengarna och via kontoutdragen styrkt att jag med lätthet kan ha dom 4060 kronorna i plånboken.

Kontoutdragen har inte styrkt något annat än att du har gjort uttagen.
Huruvida du har sparat uttagen i din plånbok eller nyttjat dem framgår inte av ett kontoutdrag.
Lägg därtill ditt egna påstående om att det enbart skulle röra sig om pengar som har blivit över från dina uttag. Du har själv sagt att du inte tar ut pengar för att förvara i din plånbok utan du tar ut ett belopp och det som blir över för du över till plånboken. Enligt dig själv är det inte alltid som det blir över 500kr-sedlar utan även andra valörer har förekommit, vilket medför att du inte kan tillgodoräkna dig alla 28 500kr-sedlarna.

Min tolkning av instättningarna på 1236 + 1565 kronor både var och är att det inte är särskilt troligt att de enbart skulle utgöras utav mynt, därav drog jag av 2 st 500kr-sedlar. Dessa båda är dock inte av större vikt i bedömningen av ditt beteende i sin helhet.

Citat:
Polisen öppnade med en skruvmejsel jag lånade ut till honom.

Det är fult att ljuga och den lilla trovärdighet man har försvinner:

Citat:
Om något var låst så ville han ha tillgång till det. "Två rum var låsta, minns jag.
Jag minns att jag ville börja där." Fredrik dök snabbt upp med en sax eller en kniv och låste upp, uppger Borgar.
"Jag såg aldrig var han tog den. Han gjorde det så direkt". Borgar stod och pratade med mamman under tiden. "Jag hade fått upp min Multitool då Fredrik kom med saxen eller om det var kniven. Han låste upp så vant."
FUP 16/pdf 30

Det är sorgligt att polisen har gjort ett sådant skralt arbete i detta fallet. Med lite mer professionalitet, utredningsteknik och en bättre sammanställning i TR skulle du inte sitta fri i Hagfors nu.
Senast redigerad av NightHawks 2011-09-12 kl. 23:53.
Citera
2011-09-12, 23:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag blir faktiskt rätt ledsen när jag tittar på bilderna av Marinas hem. Där syns det tydligt att den som bor där inte mår bra. Dessutom finns det alldeles för mycket pengar att handla för. Så snart något hamnat underst i en hög, så köps det nytt. Mamman följe t ex när skottkärra ska köpas...den gamla dög inte åt FS. Sänglinne hämtades bara på Mossholmen och packades inte ens upp. Teknikprylar inhandlades på pappans konto. Han kunde förmodligen göra avdrag på firman. Fs fick göra resor som han bara kunnat drömma om ifall inte Marina funnits. Lägg till detta alla kameror, våtdräkter och t o m en alldeles egen bil att åka omkring med utan körkort.
Allt detta med komforten gör att jag tror att mordet skedde p g a separationen. Även om Fs eventuella svindleri med pengar också skulle kunna utgöra motiv.
Jag håller med dig. FS ville inte bli av med livet tillsammans med Marina. Det är ett motiv. FS mamma uttryckte det bra i förhör:

"Från det liv han levde innan så lever han ett lyxliv i jämförelse tillsammans med Marina." (s. 799)
Citera
2011-09-12, 23:53
Medlem
Kallixs avatar
@Artmix.
När du och M levde tillsammans, brukade ni ha båda fönstren öppna i sovrummet? Vet du hur M brukade ha det?
Citera
2011-09-12, 23:55
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag håller med dig. FS ville inte bli av med livet tillsammans med Marina. Det är ett motiv. FS mamma uttryckte det bra i förhör:

"Från det liv han levde innan så lever han ett lyxliv i jämförelse tillsammans med Marina." (s. 799)

Och nu snyltar han på en stackars fattig student
Citera
2011-09-12, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
@Artmix.
När du och M levde tillsammans, brukade ni ha båda fönstren öppna i sovrummet? Vet du hur M brukade ha det?

Det blir nog inga fler svar..han har insett att han är rökt.
Citera
2011-09-13, 00:00
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Och nu snyltar han på en stackars fattig student
Ekonomin torde nog inte tillåta så mycket "röka". Fast det har ju det goda med sig att han inte längre är impotent. Först rehabiliterad några månader i häktet också.
Hoppas Madde ser till att inte få barn med honom!
Citera
2011-09-13, 00:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Sidan 23:
På fråga om hur sängen såg ut, uppger Borgar att den var bäddad. Det kan ha legat några
kuddar på. "Det var inga huvudkuddar som man sover på i så fall."
Borgar uppger vidare att det låg ett sängöverkast över sängen. Det var blått eller grått. "Det
var bäddat ordentligt och det var ev. en upphöjning vid huvudänden av kuddar."
På fråga uppger Borgar att han inte minns om det syntes upphöjning efter några täcken.

Vad menar han med detta uttalande isåfall?
Oavsett om sängen vär bäddade eller ej, så var B*rgars vittnesmål väldigt svajigt.
Men han kom väl ihåg att han kände på sig att FS hade med hennes försvinnande att göra.
Likaså konstaterade hans kollega, att MJ nog var familjens svarta får, och att hennes mamma inte verkade speciellt brydd över MJs försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in