2011-09-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Edit: för att generalisera så skulle jag vilja påstå att det är svårare för män att förstå varför man ägnar sig åt dessa lekar om det inte är kombinerat med sex.

Ja, jag har i alla fall jävligt svårt att förstå det. =)
Citera
2011-09-12, 14:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Hmm...De blir ju jätte bra när du tar saker ur sitt sammanhang.
Du sa ju precis nyss att du rökte brass 3-4 veckor innan MJ försvann. Och sedan har du sagt att du åkte och inhandlade brass innan du åkte hem igen, för att strax därpå styra kosan mot kyrkogården. - Är inte det rätt uppfattat?

Eller ska man förstå saken så att du rökte under en tidsperiod av 3-4 veckor före kyrkogårdsnatten, dvs 21-28 dagar mer eller mindre i sträck?

Här har vi en sådan här irriterande tolkningsfråga igen - så det vore ju bra om du kunde klargöra begreppen?
Citera
2011-09-12, 14:23
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du sa ju precis nyss att du rökte brass 3-4 veckor innan MJ försvann. Och sedan har du sagt att du åkte och inhandlade brass innan du åkte hem igen, för att strax därpå styra kosan mot kyrkogården. - Är inte det rätt uppfattat?

Eller ska man förstå saken så att du rökte under en tidsperiod av 3-4 veckor före kyrkogårdsnatten, dvs 21-28 dagar mer eller mindre i sträck?

Här har vi en sådan här irriterande tolkningsfråga igen - så det vore ju bra om du kunde klargöra begreppen?

Läs frågan som ställdes istället så fattar du nog istället för att göra dina egna tolkningar av saker.
Citera
2011-09-12, 14:49
Medlem
Kams avatar
Citat:
Det har varit underförstått att jag tar hand om huset när hon är borta.

3-4 veckor innan hon försvann, nej hon märkte inget.
Fast ej dagligen.
Fast i brevet till dig skriver hon att hon är besviken på dig för att du rökte fastän du lovat att sluta.
Citera
2011-09-12, 14:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du får göra skillnad på att lattja lite med bojor, bindlar och roller i sängen då man har sex, än då man praktiserar BDSM utanför sängen: ex. har en slav som städar, lagar mat, masserar, klipper gräset, springer ärenden o.s.v.

Edit: för att generalisera så skulle jag vilja påstå att det är svårare för män att förstå varför man ägnar sig åt dessa lekar om det inte är kombinerat med sex.
Det låter ju som en rolig och spännande lek.
Citera
2011-09-12, 14:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Nej, dessa lekar är inte främst till för att få orgasm. Möjligtvis en mental sådan. Och lekarna kretsar inte runt könsorganen.

Det är inte sexet som är det viktigaste i dessa lekar, ofta ingår inte ens sex. BDSM är som en lek för vuxna. För att bara ge ett exempel på en dejt som inte behöver innehålla sex:

En slav får order via mail att befinna sig på ett visst ställe vid ett bestämt klockslag, iförd kläder som bestäms av Mastern/Dominan. Sedan träffas man på detta ställe och det kan vara vart som helst. Säg att det är på en klippa vid havet de träffas och de sitter och pratar, leker med ord och blickar, slaven får kanske order om att massera och slicka fötterna på Dominan och sedan får han en kyss som belöning. Eller ingen alls.
Man kan träffas och slaven har fått tillsägelse att ha ett halsband (liknande hundhalsband) på sig och Dominan drar fram ett koppel och tar en liten promenad med sin slav. Han får kanske putsa skorna med tungan eller suga på klacken om han uppför sig väl.

Kort och gott: det finns oändliga variationer och det handlar inte om sex i första ledet.

Att MJ träffat en del beror förmodligen på att det skall klicka mellan parterna. Det handlar inte bara om utseende och sex - man skall ha någorlunda samma värderingar och intressen vad gäller BDSM också (om man nu anser det såpass viktigt att man inte kan leva utan det). Sedan verkade MJ även vara ute efter ett intellektuellt utbyte och då blir det genast ännu svårare att hitta ngn där alla saker stämmer från bägge håll.

Det är inte ett dugg konstigt om hon dejtat massa snubbar och inte haft sex. Och beträffande högriskbeteende så utsätter sig väl alla för detta i dagens moderna värld där vi dejtar människor från nätet etc. Skulle en dejt från nätet vara en högre risk än att dra hem ngn från krogen?

Sedan kan man mkt väl ha god sexaptit och dejta män, men för den sakens skull fortfarande vara selektiv.
Så du menar att det inte finns nån upphetsning med i spelet, vad är då vitsen?

Personligen skulle jag ha jävligt svårt för att slicka nåns skor, och mina brukar bara hunden slicka på(om jag har trampat i nåt godis).
Citera
2011-09-12, 14:52
Medlem
Citat:
Du får göra skillnad på att lattja lite med bojor, bindlar och roller i sängen då man har sex, än då man praktiserar BDSM utanför sängen: ex. har en slav som städar, lagar mat, masserar, klipper gräset, springer ärenden o.s.v.

Så man skulle i princip kunna annonsera om en slav och vips få huset städat

Men utifrån det du beskriver, skulle det kunna finnas en attraktion mellan två dominanta personer? Vad skulle de få ut av det? Hur skulle detta möte te sig (oavsett om de har sex eller inte)?
Citera
2011-09-12, 14:59
Medlem
Kams avatar
Det smidigaste vore ju att hitta ngn som är nöjd med att bli kissad på. Då slipper man ju alla grejer som behövs annars.
Det var nog lite OT det där, men kunde inte låta bli.
Vad jag tänkte när jag läste FUP var att vittnen kan minnas konstigt. Två stycken säger sig ha sett FS och MJ ute i båten den 28:e och det är väl fel vad än som hänt. Båten går väl inte att låna utan att man fått låna nyckel.
Senast redigerad av Kam 2011-09-12 kl. 15:02.
Citera
2011-09-12, 15:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Läs frågan som ställdes istället så fattar du nog istället för att göra dina egna tolkningar av saker.
Du kompletterade svaret, men det är ändå ej komplett. - Att inte röka dagligen kan tolkas på många sätt, det också: Att bara röka om nätterna alla veckans nätter, att röka alla veckans dagar utom en, att röka varannan dag, osv. - Dina svar är alla av det här slaget: undflyende och med många "kanske".
Citera
2011-09-12, 15:03
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det låter ju som en rolig och spännande lek.

Att få i uppdrag att gå ut och plocka brännässlor för att sedan bli piskad med dem är kanske roligare?
Nej, man får ha intresse för BDSM för att förstå vad som är roligt och spännande med det hela.
Citera
2011-09-12, 15:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, det var inte riktigt så jag tänkte. Varför upptäckte inte polisen och skrev ned det innan det packades i påsen. En till polisblunder?

Låg skinnet i sängen när fleecefilten togs bort, eller låg det hela tiden på golvet och följde med när polisen plockade upp filten?

Tillägg:
Skinnet låg på golvet i M:s sovrum, enligt FS.
På bild 101 sid. 173 kan man se att fårskinnet ligger på golvet vid Marinas säng, och det är bild från första brottsplatsundersökning.
Citera
2011-09-12, 15:08
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Så du menar att det inte finns nån upphetsning med i spelet, vad är då vitsen?

Personligen skulle jag ha jävligt svårt för att slicka nåns skor, och mina brukar bara hunden slicka på(om jag har trampat i nåt godis).

Det är en mental upphetsning/tillfredsställelse som inte behöver resultera i sex. Jag skriver inte att det aldrig handlar om sex utan att själva sexet inte är huvudingrediensen i BDSM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in