2010-08-03, 22:28
Medlem
merlin_snipers avatar
En person föll överbord från finlandsfärjan Silja Europa i kväll.

Besättningen på färjan lyckades rädda den nödställde genom att sätta i en motorbåt.

Det var duktigt jobbat, ovanligt att man lyckas få upp dom, någon som vet mer? Lite tidigt att självmant hoppa i tack vare taskig raggning på färjan, eller?

Mer på:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7566887.ab
Citera
2010-08-04, 05:18
Medlem
Jag kan vara ute och cykla ordentligt här.
Men just silja europa är väl mer ett folkfraktarfartyg än rent nöjeskryssfartyg..
Alltså ingen partybåt direkt?
Citera
2010-08-04, 09:37
Medlem
Midnights avatar
1 på 10 räddas statistiskt sätt efter att ha ramlat eller "ramlat" i på öppet hav.
Källa: En bekant som jobbar som skeppare.

Det gäller ju att upptäcka att folk fallit överbord och sen hitta dem i det mörka kalla vattnet. Ibland när de kommer ut där med sin motorbåt och ska rädda den nödställda så börjar den personen slåss med besättningen och göra motstånd och vill inte allst ombord på båten

Ont: På 10 minuter, snabbt jobbat, måste ha slagits larm direkt om att man var överbord.
Senast redigerad av Midnight 2010-08-04 kl. 10:21.
Citera
2010-08-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomenescio
Jag kan vara ute och cykla ordentligt här.
Men just silja europa är väl mer ett folkfraktarfartyg än rent nöjeskryssfartyg..
Alltså ingen partybåt direkt?
Silja Europa är ett seriöst och fint fartyg, som även jag som är 18+ kan åka med.
Åkt en gång s.k. partybåt Galaxy = skräniga fylleungar som spyr i hyttkorridorerna och brölar hela natten. Sånt kallar jag inte för "Party", utan WT:s äckliga fyllesorgie!
Citera
2010-08-04, 15:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det är inte tillåtet att citera hela eller stora delar utav artiklar. Tycker ni bara att Aftonbladet är skit så bör ni i konsekvensens namn inte heller vara intresserade utav någon av deras artiklar.

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in