• 2
  • 3
2012-01-08, 03:10
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag trodde aldrig man kunde bli kvitt påminnelseavgifter osv. En enda gång fick jag det, på felaktiga grunder, och en fet (150:-) avgift och den var omöjlig att bli kvitt.
Alltså Intrum eller vad de var sa "vi stryker skulden men avgiften måste du betala"

Är kravet felaktigt från början finns ingen rättslig grund att ta ut avgifter. Om det vore så enkelt kunde man liera sig med ett inkassobolag och skicka in tusentals bluffärende. Troligen har du haft en skuld men hunnit betala innan inkassobolaget hunnit skicka sitt krav. Det är något helt annat.
Citera
2012-01-13, 06:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Är kravet felaktigt från början finns ingen rättslig grund att ta ut avgifter. Om det vore så enkelt kunde man liera sig med ett inkassobolag och skicka in tusentals bluffärende. Troligen har du haft en skuld men hunnit betala innan inkassobolaget hunnit skicka sitt krav. Det är något helt annat.
Hahaha det var inte alls så det gick till men skitsamma.
Citera
2013-11-22, 17:54
Medlem
Jag har fått hem ett litet brev med en faktura och liten kräm som jag absolut inte beställt.
Kuvert från Tallinn Estonia
Kommer som andra här att returnera och inte betala.
Supershopping Estonia jag avskyr ert oproffsiga sätt.
Citera
2013-11-22, 19:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsea
Jag har fått hem ett litet brev med en faktura och liten kräm som jag absolut inte beställt.
Kuvert från Tallinn Estonia
Kommer som andra här att returnera och inte betala.
Supershopping Estonia jag avskyr ert oproffsiga sätt.
Jaha! Kommer du att betala returfrakten själv? En god idé är att läsa det cirka tusentalet trådar i denna sektion som handlar om att bestrida fakturor.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in