• 1
  • 2
2010-08-03, 15:32
Medlem
E3s avatar
Hej!
Fick hem ett brev med nån mysko detoxprodukt som jag absolut inte beställt av ett företag som kallar sig supershopping.se med en medföljande faktura på 59 kr, det står även att om 4 veckor kommer min första abbonemangsleverering som kommer kosta 358kr. Misstänker att det är en såkallad bluffaktura. Brevet var också postat från Finland och om man vill returnera produkter ska man skicka dem till Estland.

Här e hemsidan
http://www.supershopping.se/?id=38

Tydligen har andra fått detta också tidigare.
http://www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50870210-1.html

Vet nån hur man ska göra i ett sånt här läge, har hört att man ska bestrida faktura men eftersom adressen e utomlands(finland) hur gör man då?

Skulle också vara intressant om nån annan fått såna här erbjudanden från företaget och vad ni gjorde.
Citera
2010-08-03, 15:40
Medlem
har du inte beställt något så behöver du inte betala något eller skicka tillbaka något innan du blivit kompenserad för fraktavgiften. Skicka ett mail till dem där du förklarar att du ej beställt något och att du bestrider fakturan.
Citera
2010-08-03, 18:12
Medlem
Min fru fick också likadan försändelse igår. Vi skrev direkt ihop ett meddelande till dom via deras hemsida att vi inte beställt något och att vi inte vill ha med dom att göra. Svaret vi fick var att vi beställt från samma ip-adress!?
Det datum dom angav som beställningsdag var vi på semester och kunde absolut inte betällt.
Det är ett jävla blufföretag. Betala tänker vi inte göra.
Man kan avsluta sitt abonnemang enkelt via hemsidan, och det blir avslutat när man betalt in 59kr för frakten.
GÅ INTE PÅ DET!!
Citera
2010-08-03, 18:26
Medlem
E3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsAke
Min fru fick också likadan försändelse igår. Vi skrev direkt ihop ett meddelande till dom via deras hemsida att vi inte beställt något och att vi inte vill ha med dom att göra. Svaret vi fick var att vi beställt från samma ip-adress!?
Det datum dom angav som beställningsdag var vi på semester och kunde absolut inte betällt.
Det är ett jävla blufföretag. Betala tänker vi inte göra.
Man kan avsluta sitt abonnemang enkelt via hemsidan, och det blir avslutat när man betalt in 59kr för frakten.
GÅ INTE PÅ DET!!

Tack för svaret, då verkar det ialla fall som flera får såna här fula erbjudanden från detta företag.

Menar du att ni betalade in 59 kr och sedan avslutade eller att man inte ska gå på att man kan avsluta genom att betala 59kr?

Tänker ialla fall göra som ni också, bestrida fakturan säga att jag inte beställt. Läst på lite och även om det går till nåt inkassoföretag ska man fortsätta bestrida sen är det upp till supershopping.se eller vilket annat företag som helst att bevisa att man beställt, vilket i ert fall är ganska omöjligt eftersom ni var på semester.

Vet nån vart man kan anmäla såna här företag till? så de blir svartlistade eller nåt, är ju ganska jobbigt och hålla på o bestrida sånt här särskilt om de ska skicka flera fakturor senare och hålla på o bråka.
Citera
2010-08-03, 18:37
Medlem
Umbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsAke
Haha, jag tänkte precis det när jag läste i första inlägget att de angav en epostadress att svara på. Då kollar de väl IP-adressen på mailet och hävdar att det var den IP:n beställningen gjordes från när man svarar. Vad man skulle göra är att fakea IP-adressen för avsändaren till någon som inte existerar och få sig ett gott skratt när de hävdar att beställningen gjorts därifrån

Hur som helst är det väl bara att bestrida. Någon returfrakt ska man naturligtvis inte betala, endast upplysa dem om att de får ordna retur om de vill ha tillbaks produkten, men jag skulle behålla den iaf ifall det mot förmodan går till tingsrätten så att de inte kan hävda att jag förstört deras egendom.
Citera
2010-08-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E3
Tack för svaret, då verkar det ialla fall som flera får såna här fula erbjudanden från detta företag.

Menar du att ni betalade in 59 kr och sedan avslutade eller att man inte ska gå på att man kan avsluta genom att betala 59kr?

Tänker ialla fall göra som ni också, bestrida fakturan säga att jag inte beställt. Läst på lite och även om det går till nåt inkassoföretag ska man fortsätta bestrida sen är det upp till supershopping.se eller vilket annat företag som helst att bevisa att man beställt, vilket i ert fall är ganska omöjligt eftersom ni var på semester.

Vet nån vart man kan anmäla såna här företag till? så de blir svartlistade eller nåt, är ju ganska jobbigt och hålla på o bestrida sånt här särskilt om de ska skicka flera fakturor senare och hålla på o bråka.

Nej, vi tänker inte betala.
Jag försökte få tag på någon på Konsumentverket, men för vår kommun var det semesterstängt till den 16 augusti. Jag har också läst på lite och det verkar som om vi gjort rätt hittills. Dvs bestrida genom ex. mail och absolut inte betala.
Citera
2010-08-05, 12:13
Medlem
neptons avatar
Samma för mig, fick hem två brev med två produkter som jag tydligen hade beställt. Gick direkt in på hemsidan och avbokade dessa och skickade ett mail att jag ville ha en bekräftelse på att de var avslutade, som svar fick jag.

Hej,

Dit abonnemang är avslutat, Vänligen kom ihåg och betala faktura innan fristen.
Välkommen tillbaka senare.

Mvh
Andrè
Supershoppping

Vilket annat företag skriver så? Obs glöm inte att betala fakturan du fick med, javisst! självklart ska jag göra det! tack för påminnelsen ..............eller inte.

Skrev ett svar att jag verkligen inte tänker betala någon faktura då det inte är jag som har beställt något, som svar på detta fick jag.

OK så fortsætter sagen.

och inget mer, inget Mvh Supershopping eller liknande, fattade inte alls varför de börjat skriva danska helt plötsligt, som svar skrev jag att jag inte förstod vad han menade och vilken fråga? Sen dess har jag inte fått något mer svar (8 dagar sedan idag)

Deras mail är också info.ss.sv@gmail.com, alltså info,supershopping,sverige @gmail.com
Ett seriöst företag hade haft info@supershopping.com

Inte en chans jag tänker betala två fakturor på 59kr vardera.
Citera
2010-10-09, 11:47
Medlem
Hej!!
Jag har också fått produkter från detta företag!!! Trots att jag avbeställt abonemanget fortsätter produkten och fakturor att rulla in!!! När jag ska avbeställa abonemanget igen står det att det redan är uppsagt, är ju väldigt knepigt att det trots det kommer produkter
Hur gjorde ni skickade ni tillbaka faktura och produkterna till adressen i Estland??
Vill ju helst inte ha ett trevligt kravbrev hem att jag inte betalt
Blir vansinnig på detta!!
Citera
2010-10-10, 18:26
Medlem
Bestrid till Supershopping att du inte tänker betala plus att du inte beställt. Spara kopior och mail. När sen inkasso kommer så bestrider du även detta och hänvisar till din tidigare kontakt med Supershopping.
Inkassoföretaget avslutar ärendet direkt.
Funkade för oss!
Citera
2010-12-27, 15:36
Medlem
EKellss avatar
Fick precis hem skiten !!
Hur skall jag göra!? Har någon betalt eller?
Vad händer om jag bara skippar & mejla.. skippar o betala?
& ba låter dom skicka :S?
Citera
2011-03-21, 21:26
Medlem
Hejsan!
Idag fick jag hem ett litet kuvert,och i det låg det (Super sleep) något slags plåster som man ska ta på sig om man har svårt att sova,och jag vart hur arg som helst för jag vet att jag inte har beställt något skit från dom..Konstigt att det är adresserat till Estonia men om man fin läser det så ska man skriva till dom på supershopping.se hmmm.Tycker det verkar lite mysko..Så jag sätte mig och skrev värsta brevet till dom typ: Att jag har inte beställt någon skit av er,och jag vill inte ha något med er att göra..

Hur ska man göra med fakturan?
Citera
2011-12-22, 21:47
Medlem
Hoppas verkligen att ni tittar på Plus idag. De tar upp det idag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto