2010-08-03, 00:03
Medlem
Min mac beter sig väldigt konstigt. Blandar stora och små bokstäver (selektivt dock), slår av ljudet när jag har på spotify, är ibland jätteseg i menyerna. Är ny på mac, har haft problemen i några dagar. Någon som vet vad jag ska göra? Har dessvärre varken kvitton eller installationscd kvar. Finns det något att göra eller ska jag vänja mig vid att min dator beter sig som ett retard?

Tack på förhand!
Citera
2010-08-03, 00:04
Medlem
du får väl be en snäll person fixa en bränd mac-skiva till dig?
Citera
2010-08-03, 00:07
Medlem
skulle det fungera med en sådan? kan hända att jag hittar cd:n om jag letar noga. hur är det med bilder och musik om man installerar om programvaran?
Citera
2010-08-03, 01:02
Medlem
OffensiveShits avatar
Har du en extern hdd? Så ta en skivavbild av ditt os. När du installerat om datorn kan du kopiera dina filer över till det nyinstallerade os
Sen kan du alltid ladda ner snow leopard helt gratis utan några problem via ett olagligt sätt om du nu inte vill punga ut pengar.
Citera
2010-08-03, 10:32
Medlem
vad alla tror att de har fått virus när datorn bråkar. Nej du har inte virus. Ev. kan du ha kommit åt inställningarna för synskadade. Kolla under exposé och spaces.

Att du ska få in ett virus i datorn måste du klanta till det rejält och det är inget som smyger sig in bakvägen och installerar sig automatisk likt i Pyttemjuk. Arkitekturen medger inte självexekverande program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in