• 1
  • 2
2011-06-15, 16:44
Medlem
ArmeCykels avatar
Citat:
l och cider som du kan kpa i vanliga butiker ligger p 4,5% eller mindre (18+), resten kper man p vinmonopolet och d mste man vara 20 r.

N. Man mste inte vara 20 r fr att handla p Vinmonopolet. Men drimot mste man vara 20 r fr att kpa drycker som r starkare n 22%. S en 18-ring kan kpa vin med mera p Vinmonopolet i Norge. Finns ven en "special-vodka" fr dom under 20 r. Finns faktisk flera. Kalinka, Vikingfjord och Koskenkorva med 21,9%. Troligtvis s att dom under 20 r ocks ska kunna dricka vodka
Men s svag vodka r inte speciellt god, smakar som blomvatten...
Senast redigerad av ArmeCykel 2011-06-15 kl. 16:48.
Citera
2012-03-27, 15:15
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim Barkbit
Jag var i Norge frra ret och p Coop kostade en burk l 35nkr Jag tror att det var mellanl. Innan avresan var jag in p Vinmonopolets hemsida och en burk starkl kostade 40-50nkr. Vad man har hrt r att det r riktigt dyra bter om man torskar i deras tull med fr mycket alkohol.

Hur mycket r det d? :O
Citera
2013-10-10, 17:49
Medlem
ovemfanedus avatar
Jag lnar denna gamla trd lite:

Jag sitter och lser p http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233864 om importreglerna fr alkohol. Man fr ju ta med 5 liter l, men hur stark fr den vara?

Det str "l over 2,5 prosent (ogs sterkl), eller rusbrus og lignende over 2,5 prosent til og med 4,7 prosent". Ska jag tolka detta som att len fr vara hur stark som helst eller till och med 4,7%? Det str ju l ver 2,5 procent, och ven starkl, men i bisatsen dr det str om "rusbrus" str det 4,7 procent. Gller detta ocks l?

ven: len fr man ta in som 18-ring, men bryr sig eventuella norska tulltjnstemn om man inte lagligt fr inneha alkoholen i Sverige?
Citera
2013-10-10, 19:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemfanedu
Jag lnar denna gamla trd lite:

Jag sitter och lser p http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233864 om importreglerna fr alkohol. Man fr ju ta med 5 liter l, men hur stark fr den vara?

Det str "l over 2,5 prosent (ogs sterkl), eller rusbrus og lignende over 2,5 prosent til og med 4,7 prosent". Ska jag tolka detta som att len fr vara hur stark som helst eller till och med 4,7%? Det str ju l ver 2,5 procent, och ven starkl, men i bisatsen dr det str om "rusbrus" str det 4,7 procent. Gller detta ocks l?

ven: len fr man ta in som 18-ring, men bryr sig eventuella norska tulltjnstemn om man inte lagligt fr inneha alkoholen i Sverige?

l har ingen alkoholgrns uppt, det finns ju naturlig begrnsning i hur stark en l kan bli. S om du vill ta med dig tio Arboga 10.2 s gr det fint.
Citera
2013-11-18, 23:44
Medlem
l e ju dyrt i Norge. Men vad kostar spriten? Vad fr man i Norge betala fr en 70 cl smuggelvodka av bra sort (Rachmaninoff exempelvis)?

Svara grna med ett prisintervall d det r stor prisskillnad p en fredags- o lrdagskvll mot vad det kostar mitt p en trist vardag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in