Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-02, 17:40
Medlem
Jamtskans avatar
Jag vill inte bli avstängd för att outa någon. Men jag skulle väldigt gärna vilja avslöja en medlem som påstår att han är 15 år, i ett PM till mig.

Så min fråga är: Kan jag, utan att själv riskera att bli avstängd, svara på inlägg från denne medlem där jag lite i förbifarten påpekar hans ålder

Är det att betrakta som "outning" eller brott mot regel 1.06?
Jag har läst reglerna både framlänges och baklänges utan att riktigt begripa innebörden.

Någon som känner sig bättre bevandrad i regelträsket?
Citera
2010-08-02, 17:43
Medlem
Jag gissar att dina påpekanden om hans ålder skulle betraktas som off-topic och du skulle få smisk på fingrarna av någon mod. Han har ju inte publikt nämnt sin ålder i något inlägg utan bara i ett PM till dig.
Citera
2010-08-02, 17:45
Medlem
Ja, du blir avstängd och ditt hus kommer att bli nerbränt av mopedister utan hjälm.

Annars kan du ju liksom kontakta en moderator med dina bevis och låta dem avgöra det hela.
Citera
2010-08-02, 17:46
Medlem
tältpinnes avatar
Pma ditt lösenord till en mod du litar på, moden läser pm och ev. bannlyses personen. Eller så sköter du ditt.
Citera
2010-08-02, 17:58
Medlem
najass avatar
Att någon skriver i PM att han/hon är underårig lär nog inte föranleda någon åtgärd. Hela åldersregeln är ju något vi tvingats ha och inget vi precis springer benen av oss för att implementera. Om någon skriver rakt ut på forumet att han är under 18 så blir det bann. I PM skiter vi nog i det ett långt stycke.

Personligen tycker jag det är värre med alla dummerjönsar som hela tiden ska påpeka att TS är under 18 hit och dit i trådarna. RP:a inlägg där någon uppger sig vara under 18 och släpp åldersfrågan i övrigt så blir nog allt mycket bättre.
Senast redigerad av najas 2010-08-02 kl. 18:01.
Citera
2010-08-02, 18:16
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Pma ditt lösenord till en mod du litar på, moden läser pm och ev. bannlyses personen. Eller så sköter du ditt.

Jag har haft kontakt med en mod som verkar vettig. Jag har vidarebefordrat PM:et jag fick, till både admin och admin3. Men kruxet verkar vara att medlemmen ifråga inte avslöjat sin ålder ute på forum.

Men jag kom just på att om de ansvariga för forumet inte bryr sig, så finns det knappast någon anledning för mig att bry mig.

18-årsregeln är ett spel för gallerierna
Citera
2010-08-02, 18:20
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Att någon skriver i PM att han/hon är underårig lär nog inte föranleda någon åtgärd. Hela åldersregeln är ju något vi tvingats ha och inget vi precis springer benen av oss för att implementera. Om någon skriver rakt ut på forumet att han är under 18 så blir det bann. I PM skiter vi nog i det ett långt stycke.

Personligen tycker jag det är värre med alla dummerjönsar som hela tiden ska påpeka att TS är under 18 hit och dit i trådarna. RP:a inlägg där någon uppger sig vara under 18 och släpp åldersfrågan i övrigt så blir nog allt mycket bättre.

Jag vet inte hur gammal du är. Men jag är tillräckligt gammal för att känna olust när en 15-årig kille skriver och frågar om jag är taggad för knull och vill lära upp honom.

Om jag var intresserad av att lära en 15-åring att knulla så skulle jag använda mig av helt andra metoder än att bli medlem på Flashback. Men jag kanske måste ändra uppfattning...
Citera
2010-08-02, 18:43
Medlem
Jamtskans avatar
Men min fråga hänger fortfarande lite i luften: Om jag exempelvis skulle skriva i min signatur att medlem xxx påstår att h*n är 15 år. Skulle det bryta mot Flashbacks regelverk?
Citera
2010-08-02, 19:19
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtskan
Jag vet inte hur gammal du är. Men jag är tillräckligt gammal för att känna olust när en 15-årig kille skriver och frågar om jag är taggad för knull och vill lära upp honom.

Om jag var intresserad av att lära en 15-åring att knulla så skulle jag använda mig av helt andra metoder än att bli medlem på Flashback. Men jag kanske måste ändra uppfattning...

Det är väl inte svårare än att säga "nej tack, hör av dig när du är vuxen istället"
Åldersregeln är väl en ganska bra reflektion av hur riktiga lagar fungerar, det går inte att fastställa ett brott innan det bevisats och småbrott leder ofta ingenstans eftersom man måste prioritera större regelbrott. Eftersom det inte är några problem juridiskt så länge en medlem inte erkänt att denne är under 18 ute på forumet så finns det ingen anledning att stänga av dem. Regeln kom trots allt till pga juridik, inte för att stänga ute minderåriga av annat skäl.
Citera
2010-08-02, 19:33
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det är väl inte svårare än att säga "nej tack, hör av dig när du är vuxen istället"

Precis! Eller också kan jag fråga hur mycket han är beredd att betala för min undervisning...

Citat:
Åldersregeln är väl en ganska bra reflektion av hur riktiga lagar fungerar, det går inte att fastställa ett brott innan det bevisats och småbrott leder ofta ingenstans eftersom man måste prioritera större regelbrott.

Sant!

Citat:
Eftersom det inte är några problem juridiskt så länge en medlem inte erkänt att denne är under 18 ute på forumet så finns det ingen anledning att stänga av dem. Regeln kom trots allt till pga juridik, inte för att stänga ute minderåriga av annat skäl.

Då är det bara att vänja sig vid att småglin kan skicka PM om att de vill knulla, när man loggar in på Flashback
Citera
2010-08-02, 19:33
Medlem
najass avatar
Citat:

Ptja, jag är 45 och om jag fått ett sådant PM hade jag nog flinat lite och på ett juste sätt förklarat för honom att jag inte var sådär särdeles intresserad. Däremot hade jag nog inte fått för mig att någon annan på FB skulle vara sådär värst intresserad av åldern på någon som PM:ar mig.

Väx upp och engagera dig i vettigare saker.

Citat:
...skriva i min signatur att medlem xxx påstår att h*n är 15 år
du milde! Du blir nog inte nödvändigtvis bannad, dock sannolikt idiotförklarad av de flesta här.
Citera
2010-08-02, 19:39
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Precis! Eller också kan jag fråga hur mycket han är beredd att betala för min undervisning...

Sant!

Då är det bara att vänja sig vid att småglin kan skicka PM om att de vill knulla, när man loggar in på Flashback
Välkommen till flashback.

Om du förklarar att du vill ha betalt för din undervisning blir du förmodligen avstängd för brott mot 1.01 då försäljning är förbjudet här, det täcker även prostitution.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in