Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-02, 19:47
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Välkommen till flashback.

Om du förklarar att du vill ha betalt för din undervisning blir du förmodligen avstängd för brott mot 1.01 då försäljning är förbjudet här, det täcker även prostitution.

Men om jag bara ber om att få betalt via PM? Blir jag avstängd då också?
Citera
2010-08-02, 19:57
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ptja, jag är 45 och om jag fått ett sådant PM hade jag nog flinat lite och på ett juste sätt förklarat för honom att jag inte var sådär särdeles intresserad. Däremot hade jag nog inte fått för mig att någon annan på FB skulle vara sådär värst intresserad av åldern på någon som PM:ar mig.

Väx upp och engagera dig i vettigare saker.

Som vadå? Barnprostitution???

Citat:
du milde! Du blir nog inte nödvändigtvis bannad, dock sannolikt idiotförklarad av de flesta här.

Jag är inte ute efter att bli omtyckt av andra. Jag vill bara veta vilka gränser jag måste rätta mig efter för att inte bli avstängd.

EDIT: Hoppas att du har rätt angående avstängningen
Senast redigerad av Jamtskan 2010-08-02 kl. 20:02.
Citera
2010-08-02, 20:01
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtskan
Jag är inte ute efter att bli omtyckt av andra. Jag vill bara veta vilka gränser jag måste rätta mig efter för att inte bli avstängd.
Reglerna. Har du smaskig information angående andra medlemmars ålder eller trollande konton meddelar du detta i PM till en admin eller mod. Skriver du sådant öppen åker du med rätta på smisk.
Citera
2010-08-02, 20:06
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Reglerna. Har du smaskig information angående andra medlemmars ålder eller trollande konton meddelar du detta i PM till en admin eller mod. Skriver du sådant öppen åker du med rätta på smisk.

Du kan bara drömma om att det räcker att meddela admin eller mod om en medlem är underårig...
Citera
2010-08-02, 20:31
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Du kan bara drömma om att det räcker att meddela admin eller mod om en medlem är underårig...
Vad jobbig du ska vara då, dra allting till sin spets. Klart medlemmen ifråga måste ha uttalat sig om sin ålder publikt på forumet eller i ett PM (som mod får titta på, såklart). Nöjd nu?

Citat:
Varför finns KFK? Varför finns OT? Alla har ju rätt till sin yttrandefrihet...
För att detta är en adminokrati. Yttrandefrihet är vad admin tillåter oss att säga, inte svårare än så.
Citera
2010-08-02, 20:45
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vad jobbig du ska vara då, dra allting till sin spets. Klart medlemmen ifråga måste ha uttalat sig om sin ålder publikt på forumet eller i ett PM (som mod får titta på, såklart). Nöjd nu?

Jag må vara jobbig. Men mitt PM, där medlemmen ifråga berättar att han är 15 år, har både admin och admin3 fått ta del av, och därutöver en mod som verkar vettig. Nöjd? Nej då hade jag inte skapat denna tråd.

Citat:
För att detta är en adminokrati. Yttrandefrihet är vad admin tillåter oss att säga, inte svårare än så.

Det är väl där jag hamnar också och därför blir det lite smått provocerande med alla dessa småpåvar som påstår att det råder yttrandefrihet på Flashback. Jag är helt och hållet inne på din linje. Inte ett dugg svårt
Citera
2010-08-02, 20:52
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Som vadå? Barnprostitution???

EDIT: Hoppas att du har rätt angående avstängningen

Varifrån får du barnprostitution? 15 år så är man byxmyndig, att du får ett PM med en fråga om ni kan knulla är väl inte värre än ett skamligt försök av någon efter en blöt kväll på krogen (snarare mindre besvärande eftersom man bara kan ignorera PM om man känner så).

Kan du inte istället förklara varför det är så viktigt för dig att minderåriga stängs av? Varje dag ser jag trams och inlägg med låg kvalitet från medlemmar som med största sannolikhet passerat 18 för längesen. Det kommer alltid finnas trams och idiotiska inlägg oavsett vilken åldersgrupp, kön eller ras som får skriva på forumet. Är man här i syfte att tramsa och förstöra åker man ut förr eller senare oberoende av ens ålder.
Citera
2010-08-02, 21:13
Medlem
Jamtskans avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Varifrån får du barnprostitution?

För mig är 15-åringar fortfarande barn.

Citat:
15 år så är man byxmyndig, att du får ett PM med en fråga om ni kan knulla är väl inte värre än ett skamligt försök av någon efter en blöt kväll på krogen (snarare mindre besvärande eftersom man bara kan ignorera PM om man känner så).

Jo det är sant!

Citat:
Kan du inte istället förklara varför det är så viktigt för dig att minderåriga stängs av?

Jag är inte ute efter att straffa en 15-åring. Mitt syfte är snarare att jag känner att jag vill skydda en 15 åring från att bli utnyttjad av allehanda slödder som kan tänkas befinna sig på Flashback

Citat:
Varje dag ser jag trams och inlägg med låg kvalitet från medlemmar som med största sannolikhet passerat 18 för längesen. Det kommer alltid finnas trams och idiotiska inlägg oavsett vilken åldersgrupp, kön eller ras som får skriva på forumet. Är man här i syfte att tramsa och förstöra åker man ut förr eller senare oberoende av ens ålder.

Nu blir det lite svårt att jämföra inlägg som sker ute på forum, med PM som sker via medlemmar med andra syften än att diskutera på forum.

Tänk om jag vore en hora som enbart ville locka till mig yngre män? Jag kanske vet exakt vad de lockas av. Men inte fan är jag väl så dum att jag skriver ut det på forumet...

OBS! Det sista är enbart spekulationer från min sida.
Citera
2010-08-02, 21:33
Medlem
R.Rs avatar
Citat:

För mig är 15-åringar fortfarande barn.

Det må vara, menade bara att barnprostitution blev lite missvisande i sammanhanget.

Citat:
Jag är inte ute efter att straffa en 15-åring. Mitt syfte är snarare att jag känner att jag vill skydda en 15 åring från att bli utnyttjad av allehanda slödder som kan tänkas befinna sig på Flashback

Vilket man väl får anse är föräldrarnas jobb i sådana fall. Det är heller inte svårare än att trycka på "Jag lovar att jag är 18" för att se på porr även om man inte är det.

Citat:
Nu blir det lite svårt att jämföra inlägg som sker ute på forum, med PM som sker via medlemmar med andra syften än att diskutera på forum.

Tänk om jag vore en hora som enbart ville locka till mig yngre män? Jag kanske vet exakt vad de lockas av. Men inte fan är jag väl så dum att jag skriver ut det på forumet...

OBS! Det sista är enbart spekulationer från min sida.

PM funktionen finns ju till för att prata med medlemmar eller ställa frågor som inte har på forumet att göra. Vill jag skicka ett PM nu och fråga om du är intresserad av att ligga (utan att pengar är inblandade såklart) är det fritt fram att göra så. Dessutom kunde jag likväl nämnt PM då jag får ett antal korkade sådana emellanåt också, oftast idiotförklaringar av personer som själv är idioter. Killen i det här fallet är ju uppenbarligen registrerad här främst för att diskutera eftersom jag ser att han redan har flera hundra inlägg.
Citera
2010-08-02, 21:46
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det må vara, menade bara att barnprostitution blev lite missvisande i sammanhanget.

Vilket man väl får anse är föräldrarnas jobb i sådana fall. Det är heller inte svårare än att trycka på "Jag lovar att jag är 18" för att se på porr även om man inte är det.

PM funktionen finns ju till för att prata med medlemmar eller ställa frågor som inte har på forumet att göra. Vill jag skicka ett PM nu och fråga om du är intresserad av att ligga (utan att pengar är inblandade såklart) är det fritt fram att göra så. Dessutom kunde jag likväl nämnt PM då jag får ett antal korkade sådana emellanåt också, oftast idiotförklaringar av personer som själv är idioter. Killen i det här fallet är ju uppenbarligen registrerad här främst för att diskutera eftersom jag ser att han redan har flera hundra inlägg.

...och alla av hög kvalitet förmodar jag Jag tror att jag har fått tillräckligt med svar på min fråga och jag är som sagt inte intresserad av att straffa ett barn.

Tack till alla som försökt hjälpa till att bringa klarhet i min invecklingsstörda hjärna
Citera
2010-08-04, 07:21
Medlem
Citat:

Så du tror att du skyddar honom när du lägger ut hans nick i din signatur samt medellar att han letar efter knull och är 15 år. Du verkar tänka väldigt logiskt!
Citera
2010-08-04, 08:42
Medlem
everlasts avatar
Alla har vi väl varit 15 - det enda man gör e leta knull ffs. Inget fel i det. Ibland funkar det.

Men seriöst - lite löjlig måste man ändå säga att TS är. Detta är helt klart en skitsak.

Vidare kan jag personligen konstatera att åldersgränsen är väl nödvändig ur en juridisk aspekt men om man fick välja hade IQ-gräns varit mycket bättre att införa....

Kanske också en WT-gräns... Överstiger ens oinformerade och inskränkta wt-åsikter 50% av vad man skriver om = ban?

TS: Syftet är säkert bra - du vill skydda etc etc - nästa gång ignorerar du killens pm? Eller så lär du upp honom duktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in