Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-25, 13:41
  #313
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte.k
Har någon koll på när Telia ungefär får in iPhones från Apple? Jag har beställt en sådan, men tyvärr är den slut i lager.

Varje vecka kommer det in telefoner i lager http://www.teliaiphoneblog.se/levera...s-pa-iphone-4/

En arbetskamrat har väntat sedan den 25/aug så du får nog räkna med att det tar ett tag.
Citera
2010-09-27, 18:42
  #314
Medlem
jag beställde en iphone 4 den 21/9 och funderar om det är meningen att jag ska få hem ett avtal eller inte.

såhär stog det när man beställer:

"Snabbare leverans
Genom att identifiera dig med ditt personliga Mina Sidor-konto får du godkänna ditt avtal elektroniskt, vilket gör att vi kan ge dig snabbare leverans. Detta gäller även när du identifierar dig med ditt personnummer och din folkbokföringsadress. (Ej valbart vid beställning av mobila tilläggstjänster t.ex. Mobilsurf Alltid)."

och såhär stog det i beställningsbekräftelsen jag fick efter:

"Leveransstatus

Direkt efter beställningen skickar vi ut ett skriftligt avtal. Leverans av varan sker först när du har skrivit under och skickat tillbaka avtalet till oss."

jag identifierade mig med mitt personnummer och folkbokföringsadress
Citera
2010-09-28, 09:21
  #315
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Den här tråden handlar om iPhone 4, som inte fanns i oktober förra året (eller något annat oktober heller).

Jag menar september
Citera
2010-09-28, 09:28
  #316
Medlem
putte.ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truffy
Varje vecka kommer det in telefoner i lager http://www.teliaiphoneblog.se/levera...s-pa-iphone-4/

En arbetskamrat har väntat sedan den 25/aug så du får nog räkna med att det tar ett tag.
Jag har dock beställt en 3gs, så förhoppningsvis är inte väntetiden lika lång. Men varje vecka får dom absolut inte in telefoner. Jag har väntat 2½ arbetsvecka och dom på telia säger att dom inte vet när telefonerna kommer in, det kan vara på fredag eller det kan ta 3 veckor.
Citera
2010-09-28, 10:07
  #317
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte.k
Jag har dock beställt en 3gs, så förhoppningsvis är inte väntetiden lika lång. Men varje vecka får dom absolut inte in telefoner. Jag har väntat 2½ arbetsvecka och dom på telia säger att dom inte vet när telefonerna kommer in, det kan vara på fredag eller det kan ta 3 veckor.
Det kan ju kanske vara så att de inte tillverkar gamla 3GS i samma takt längre, utan prioriterar 4:an. Det är ju som om Nissan skulle lägga allt krut på att bygga Datsun 120 Y istället för att stämpla ut så många nya GT-R som möjligt.
Citera
2010-09-28, 23:25
  #318
Medlem
parskis avatar
Jag lämnade tillbaka min iPhone 4 idag då min var defekt. Huvudmikrofonen lade av mitt i samtal så att den jag pratade med inte hörde mig. Även med headsetet hade jag detta problem. Däremot fungerade samtliga mikrofoner felfritt när jag filmade eller spelade in ljud. Enligt kvinnan vid disken i Teliabutiken så berodde det inte på Telia, utan det var telefonen det var fel på.

Vad ligger leveranstiderna på så här dags?
Citera
2010-09-29, 21:04
  #319
Medlem
putte.ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Det kan ju kanske vara så att de inte tillverkar gamla 3GS i samma takt längre, utan prioriterar 4:an. Det är ju som om Nissan skulle lägga allt krut på att bygga Datsun 120 Y istället för att stämpla ut så många nya GT-R som möjligt.
Klart tillverkningen är lika stor som när det inte fanns en iphone4, men jag tror fortfarande den är ganska stor. Nu finns det dock 3gs i lager igen, enligt telias hemsida, men det är väl lagerstatus-fusk som vanligt. Hoppas kan man ändå göra!
__________________
Senast redigerad av putte.k 2010-09-29 kl. 21:08.
Citera
2010-09-29, 21:09
  #320
Avstängd
clocks avatar
ringer man gratis till telia/comviq vid abonnemang ?
Citera
2010-10-02, 12:51
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truffy
Varje vecka kommer det in telefoner i lager http://www.teliaiphoneblog.se/levera...s-pa-iphone-4/

En arbetskamrat har väntat sedan den 25/aug så du får nog räkna med att det tar ett tag.


2010-10-02 Leverans har inkommit och utskick pågår
På grund av en stor inleverans som vi arbetar med att skicka ut så fort som möjligt, kan utskick av SIM-kort komma att försenas med en dag eller två.


Undrar hur stor leverans dem fått in och hur många det innebär i utskick. Jag beställde min mobil den 17 sep, svårt att tro att jag har sån tur, men vill ändå hålla tummarna.

Någon som har insider information hur många Telia fått in?
Citera
2010-10-02, 17:19
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazn
2010-10-02 Leverans har inkommit och utskick pågår
På grund av en stor inleverans som vi arbetar med att skicka ut så fort som möjligt, kan utskick av SIM-kort komma att försenas med en dag eller två.


Undrar hur stor leverans dem fått in och hur många det innebär i utskick. Jag beställde min mobil den 17 sep, svårt att tro att jag har sån tur, men vill ändå hålla tummarna.

Någon som har insider information hur många Telia fått in?

Frågade i en Telia-butik för 2 veckor sedan och de sa att nästkommande vecka skulle de få en stor leverans och "alla" kunder skulle få sin telefon... Min är dock fortfarande i kö, men fick ordernumret igår.

Lade du beställningen 17 september? När fick du isåfall ordernummer?
Citera
2010-10-02, 17:23
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiosynkrasi
Frågade i en Telia-butik för 2 veckor sedan och de sa att nästkommande vecka skulle de få en stor leverans och "alla" kunder skulle få sin telefon... Min är dock fortfarande i kö, men fick ordernumret igår.

Lade du beställningen 17 september? När fick du isåfall ordernummer?


Dagen efter, men det var pga att jag ringde upp Telia igen för jag hade en annan fråga. Då sa dem att ordernumret redan kommit och då skickade dem det till mig. Vad tänkte du på?
Citera
2010-10-03, 17:04
  #324
Medlem
Någon som vet den "generella" leveranstiden efter att man fått ordernumret? Fick mitt ordernummer den 28/9, och undrar därför om det är realistiskt att hoppas på att få telefonen med 2/10-leveransen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback