Oj oj oj vad mycket felaktig information folk som tror sig veta vad dom håller på med kräks upp.
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Och en till väldigt viktig grej:
Byt inte ut staven mot ring eller nåt förrän den har läkt helt! Och när du skaffar en ring eller hästsko, se till att det är kirurgiskt stål, annars blir det lättare infektioner. Köp gärna smycket på en studio i stället för på en loppmarknad i Calcutta.
Lycka till!
Kirurgiskt stål eller titan, framförallt titan under läkningsperioden. Sen att det blir lättare infektioner med andra material när det är läkt är så fel att det är skrattretande. När det är läkt har du inget öppet sår, ingen proverbial superhighway, för bakterier och virus att komma in i din kropp igenom, alltså ingen infektion. Det kan absolut bli irriterat eller inflamerat, men det är en annan sak. Jag skulle dock undvika porösa material i munnen just pga att de kan ansamla bakterier och munnen har redan sin beskärda del, men det är mer en hygienfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av BPEC
Vid läpppiercing rekomenderar jag en hästsko etc, då en labrett kan skada tänderna smått. Dock rätt hajpat tror jag. Infektion e inget o nojja över, ha med dig listerine i väskan så e de ingen fara...
Eller så skippar du listerine och använder ett munskölj som är mer skonsamt, framförallt under läkningsprocessen. Listerine må hålla rent men det irriterar sår och det hjälper inte precis kroppen att läka något.
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
En läkt piercing läker aldrig igen, den kan dock dra ihop sig men kommer dock mest troligen att lämna ett minimalt märke efter sig.
En läkt piercing kan absolut läka igen, framförallt piercingar i munnen. Det är lite individuellt, det finns folk vars piercade hål drar ihop sig och läker ihop och för andra inte. Håller du inte på att sträcka upp din labret i storlek så kommer den näst intill garanterat att dra ihop sig och till slut växa ihop och lämna ett litet märke på huden på utsidan av läppen.