Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Hur bor du? Är det ett rum? Hur kan i så fall hyreskostnaden för båda boenden uppgå till runt 10 000/månad?
Att hyra ut är mitt tips, borde gå att ordna beroende på var du bor. Annonsera på nätet, typ blocket, och sätt upp lite lappar på lokala konsumbutiken.
Ett rum ja, med hyra på 4 097 kr. Om några veckor flyttar jag till folkhögskola och där är hyran ungefär densamma - en god sak är emellertid att mat där ingår i hyran (matsal).
Tyvärr är inte området jag bor i så där väldigt populärt, och det står flera tomma rum här intill. Hyresvärden påstår sig för övrigt vilja hjälpa till att hitta någon, men det verkar vara förgäves hittills. Tyvärr får bara studerande bo här och på nätet har jag inte hittat någon (eller jo, en norsk affärskvinna, men hon är ju inte befogad att bo här).
Nescio: Jag är djupt deprimerad och kom i somras på att jag ville härifrån, därför sökte jag till folkhögskola för att få en chans att börja om på nytt. I våras levde jag på CSN men sedan dess har jag gått arbetslös. Tyvärr kollade jag inte upp uppsägningstiden och det var ju självklart jäkligt klantigt. Men nu är det som det är.
Tack för de tips som inkommit, bostadsbidraget ska jag ta vara på!