2010-07-31, 21:19
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
När Elvis dog var det många som trodde i sin desperation att han hade fejkat sin död, även förra året när Michael Jackson dog var och är det många som påstår att han fejkat sin död.
Normalt fungerande människor fattar ju att dessa människor är stendöda och att fansen har så svårt att släppa tanken på att deras idol är borta.
Nu till frågeställningen, finns det någon kändis som har fejkat sin död och blivit påkommen med detta?
Jag har aldrig stött på något sådant fall och tror heller inte det finns någon känd person som har gjort detta, men det vore kul om någon här inne har mera koll på detta.
Citera
2010-07-31, 21:25
Medlem
julsmutss avatar
Pac!
Citera
2010-07-31, 21:34
Medlem
Gustavuss avatar
Gamle hårdrockaren Dee Snider på 80-talet?
Citera
2010-07-31, 22:03
Medlem
Olivia Newton-John's man! (Kanske inte så känd, vad vet jag!)
Citera
2010-07-31, 23:10
Medlem
Silmarillions avatar
Agatha Christie iscensatte sin egen död efter att hennes man varit otrogen med en annan. Om det var för att skylla "mordet" på sin man vet jag inte.

Sen vill jag minnas att mörkermassen Andrew Eldritch försvann ett tag och ingen visste var han var. Efter ett tag dök det upp ett brev eller vykort där det stod att han iscensatt sin egen död för att lura en bedragare som påstått sig vara Andrew och som var ute efter honom för att ta hans plats. Det mest troliga scenariot var dock att den gode Andrew Eldritch var totalt psykotisk på droger och att bedragaren inte fanns över huvud taget.
Citera
2010-07-31, 23:28
Medlem
encephalizations avatar
Makiavelli.
Citera
2010-07-31, 23:34
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silmarillion
Agatha Christie iscensatte sin egen död efter att hennes man varit otrogen med en annan. Om det var för att skylla "mordet" på sin man vet jag inte.
Enligt egen utsago så hade hon tappat minnet. Så inte skulle jag säga att hon fejkade sin död.
Citera
2010-07-31, 23:40
Medlem
Silmarillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Enligt egen utsago så hade hon tappat minnet. Så inte skulle jag säga att hon fejkade sin död.

Så att bilen hittades vid vattnet och försvinnandet skedde exakt som i en av hennes böcker var bara en slump alltså? Det har även snackats om att det hela var ett PR-trick för en av hennes kommande böcker. Men jag tror mer på otrohetsaffären...att hon skyllde det på minnesförlust och att det snackades om nervsammanbrott och annat tror jag bara är svepskäl.
Citera
2010-07-31, 23:46
Medlem
Ni har säkert sett filmen Gökboet? Författaren Ken Kesey skrev ett självmordsbrev och låtsades hoppa ut för ett stup för att slippa anklagelser om droginnehav.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Kesey

John Stonehouse, parlamentsledamot och "Postmaster General of the United Kingdom" sysslade med ekonomisk brottslighet. Några månader efter att han avgått från sin tjänst tog han en simtur som han inte kom tillbaka ifrån. Alla trodde han hade drunknat, men i själva verket hade han flytt med sin älskarinna/sekreterare till Australien

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Stonehouse

Finansmannen Samuel Israel lurade investerare på 2,7 miljarder kronor och låtsades hoppa från en bro.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Samuel_Israel
Senast redigerad av leect2 2010-07-31 kl. 23:50.
Citera
2010-07-31, 23:50
Medlem
Giant Squids avatar
Ikring mossadagenten och media mogulen Robert Maxwell,s drunkningsolycka surrades det om en fejkad död. I hans läge verkar det ha funnits skäl för det, i,o,f,s självmord också.
Om jag inte minns fel så var det en hel del omständigheter kring obduktioner och hur fort han kom under jord.
http://www.independent.ie/unsorted/features/out-from-under-the-house--of-cards-499797.html
Citat:
Robert Maxwell's sudden demise was suspicious; his companies' debts far outweighed its assets. He had plundered his newspaper group's pension fund to boost up the share price. His body was later recovered from the sea, putting a dampener on the conspiracy theory that he had faked his own death.

There was talk that he had been assassinated he had links with Mossad (the Israeli secret service), and Moscow's KGB. Kevin Maxwell thinks the death was an accident; he simply lost his balance and fell overboard, and not on purpose either. Sometimes people just can't accept that accidents happen to crooked businessmen too. "The word suicide was not in my father's vocabulary," he says. "We are not all agreed on what happened, though. I think it was an accident, my sister thinks it was murder."
Citera
2010-08-01, 00:06
Medlem
Emystias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Makiavelli.
Vem? Makaveli?Han gjorde det väll aldrig?Han skrev väll bara ner det som en teknik eller?Har inte läst så mycket om det dock.
Citera
2010-08-01, 01:11
Medlem
von Schmerzs avatar
Peter Steele, känd från Type O Negative, låtsades vara död några månader under 2005 då bandet lade upp en dödsannons för honom på sin hemsida. Nu är han dock död på riktigt verkar det som...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in