• 1
  • 2
2010-07-31, 19:46
Medlem
Som rubriken lyder så har det blivit JÄTTE dålig kvalité när jag ska kolla på filmer på youtube.
Blev efter jag uppdaterade till os4.
Detta är fruktansvärt irriterande och undrar hur man kan lösa det hela.

Snälla hjälp mig!! ;-)
Citera
2010-07-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leerocker
Som rubriken lyder så har det blivit JÄTTE dålig kvalité när jag ska kolla på filmer på youtube.
Blev efter jag uppdaterade till os4.
Detta är fruktansvärt irriterande och undrar hur man kan lösa det hela.

Snälla hjälp mig!! ;-)

doppa iphonen i valfri olja torka med fön testa igen
Citera
2010-07-31, 20:37
Medlem
-Jokern-s avatar
det har väl varit så ett tag eftersom det blir mindra data att ladda? kanske har att göra med att du har dålig uppkoppling och då väljer den en version med sämre kvalité?
Citera
2010-07-31, 20:39
Medlem
Rainst0rms avatar
Wi-Fi (beror såklart på bredbandets hastighet) = Bra kvalité. 3G = Sämre kvalité. Vet inte om EDGE klarar youtube i iPhone. Men om det gör det, lär det vara sämst.
Citera
2010-07-31, 22:39
Bannlyst
Har en SGS och ser Youtube med prima kvalitet över 3G.

Är du säker på att du håller iPhonen rätt?
Citera
2010-08-03, 23:55
Medlem
Genom 3G nätet är kvalitén så dålig att man knappt kan se på klippen. Ladda ner en app där kvalitén är bra men saknar alla youtubefunktioner
Citera
2010-08-03, 23:58
Medlem
Jailbreaka och instalera My3g som lurar telefonen att du är på Wifi fast du surfar med 3G.
Anledningen till att det går segt med 3G är att apple satt in begränsningar på 3G. Men med dagens avtal me operatörerna så är de en dåligt begränsning. Så Jailbreaka telefonen och instalera My3G så kommer du se skillnad
Citera
2010-08-04, 00:29
Medlem
Om man inte vill jailbreaka då?
Citera
2010-08-04, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Om man inte vill jailbreaka då?
Då förblir bilden usel, tyvärr.
Citera
2010-08-04, 03:29
Bannlyst
Låter som ännu ett exempel på Applekvalité
Citera
2010-08-04, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystal
Då förblir bilden usel, tyvärr.

Man kan ju som sagt använda truveo men då missar man alla youtubefunktioner och sökningen är ganska dålig. Det sägs också att man kan surfa in på m.youtube.com och klicka på en hd knapp när videon börjar men jag hittar ingen sån knapp
Citera
2010-08-04, 09:49
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Man kan ju som sagt använda truveo men då missar man alla youtubefunktioner och sökningen är ganska dålig. Det sägs också att man kan surfa in på m.youtube.com och klicka på en hd knapp när videon börjar men jag hittar ingen sån knapp

Det mest uppenbara verkar ju vara att byta till en mobil som klarar av uppgiften.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in