2010-07-31, 12:49
Medlem
Ur led är tiden.

Min egen forskning i detta ämne pekar mer och mer på att det stämmer.

Tillväxt och Konsumtion är ledord i det samhälle vi i Sverige lever i idag.

År läggs på år på denna raka väg mot? Ja scenarierna är många men som vi ser tydliga bevis på idag så ser vi vad denna väg leder till.....

Hur har vi hamnat så här ur led?

Enligt min teori så är det p.g.a. att vi har tappat kontakt med våran inre klocka att leva i "natural time" Vi lever mestadels av våra liv i "mechanical time".

Allt runt omkring oss existerar i natural time, djur och natur, jorden, solen, månen,...ja hela unviersum, vi människor lever i en ständig konflikt med våran inre klocka och våran yttre klocka.

Detta gör att vi tappar kontakten, samhörigheten, vetskapen av att vi är ett med alltet, att vi är alltet. Det finns inget som skiljer oss ifrån grannen eller chefen eller trädet eller solen. Vi är allt.

Och det är inte svårt att föreställa sig hur världen skulle förändras om vi människor hittade tillbaka till natural time. Jag menar vem skulle ha behov att hävda sig, ta något, eller sträva efter att äga något?

Mekanisk tid, är precis så själlös som det låter, ändå planerar vi och lever våra liv efter detta verktyg.

Det är dags att kasera detta verktyg nu, vi har använt det alldeles för länge, och skaffa ett nytt som tar oss tillbaka till sanningen om vad vi är.

Har ni aldrig funderat över det oharmoniska och osynkade i att dygnet slutar och börjar 00.00. När alla vet innerst inne att en ny dag börjar när solen går upp?
Att en månad är ibland 28, 29,30 eller 31 dagar?
Att en månad kan börja mitt i en vecka?
Att en månad inte börjar och slutar med att månen roterat ett varv runt jorden?
Att året inte alltid består av ett exakt antal dagar?
Att midsommarafton inte firas vid sommarsolståndet och att julafton inte firas vid vintersolståndet?

Allt detta beror på att våran mekaniska tid inte är i harmoni med naturlig tid.

Om detta är medvetet eller omedvetet för att förblinda människorna för sanningen kan diskuteras.

Det vi kan göra är att konstatera och agera genom att komma i synk igen.

Om ni finner att detta talar till Er och ni vill hitta tillbaka till Er inre klocka så har mina efterforskningar lett mig till en sida som heter 13moon.com där dom har skapat en kalender som är i harmoni med natural time.

Det finns många sätt att komma i kontakt med sin inre klocka, dela gärna med dig av dina erfarenheter.

Ha det gött
/Niklas
Senast redigerad av niklas.sten 2010-07-31 kl. 12:53.
Citera
2010-07-31, 13:10
Bannlyst
Sälj bilen.
Citera
2010-07-31, 13:34
Medlem
Jag brukar säga att i andevärlden finns ingen tid. Så är det.
Citera
2010-07-31, 19:39
Medlem
Varulvs avatar
Paranormala Fenomen --> Filosofi

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem