• 1
  • 2
2010-08-02, 12:03
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDuck
Lyckas inte återskapa hängningarna i Half Life 2 så jag antar att det är Monkey Island som är buggigt/ostabilt i OSX. Har dessvärre inget annat spel jag kan testa med.

Vissa pirat-spel kan göra att allt hänger sig. Har varit med om det själv.
Citera
2010-08-02, 12:33
Medlem
korps avatar
Inte mycket till hjälp kanske, men jag tycker fortfarande det är bäst och enklast att spela i Bootcamp Win (både orginal och pirat)
Citera
2010-08-02, 17:52
Medlem
DevilDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Vissa pirat-spel kan göra att allt hänger sig. Har varit med om det själv.

Det enda som är piratat med mitt Monkey Island är väl själva handlingen, spelet är köpt.
Citera
2010-08-03, 21:51
Medlem
Så jävla nöjd man har varit med macen ... HITTILLS.

Varför börjar den krångla nu? Har typ exakt samma problem som trådskaparen. Köpte en mac för att slippa skitproblem som windows, men nu har det landat även på macen.

Program låser sig väldigt ofta, tidigare ingenting. Badbollen dyker upp betydligt oftare nu än förut. I princip Varje gång jag försöker förstora en videoruta i YouTube till fullscreen så kommer badbollen upp och jag kan inte göra nånting, den hakar upp sig. Slutar ofta med att jag får starta om datorn.

Safari som har fungerat i princip felfritt och utan tvekan den bästa webbläsaren jag använt börjar nu också visa sina dåliga sidor.

Just nu är jag inte särskilt nöjd med mac. När den funkar som den ska är den bäst.

Antar att jag får börja felsöka med de fyra nämnda stegen som skrevs innan, men det känns lite för tidigt att börja kolla efter hårdvarufel när skiten är 1-2 månader gammal.
Citera
2010-08-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Så jävla nöjd man har varit med macen ... HITTILLS.

Varför börjar den krångla nu? Har typ exakt samma problem som trådskaparen. Köpte en mac för att slippa skitproblem som windows, men nu har det landat även på macen.

Program låser sig väldigt ofta, tidigare ingenting. Badbollen dyker upp betydligt oftare nu än förut. I princip Varje gång jag försöker förstora en videoruta i YouTube till fullscreen så kommer badbollen upp och jag kan inte göra nånting, den hakar upp sig. Slutar ofta med att jag får starta om datorn.

Safari som har fungerat i princip felfritt och utan tvekan den bästa webbläsaren jag använt börjar nu också visa sina dåliga sidor.

Just nu är jag inte särskilt nöjd med mac. När den funkar som den ska är den bäst.

Antar att jag får börja felsöka med de fyra nämnda stegen som skrevs innan, men det känns lite för tidigt att börja kolla efter hårdvarufel när skiten är 1-2 månader gammal.

Safari 5 är helt värdelöst och buggigt. Min MBP är också ett par månader gammal och fick ständigt badbollen när jag t.ex. öppnade sidor med flash eller öppnade fler sidor samtidigt.
Det kom dock en uppdatering (5.0.1) förra veckan som åtgärdar en del av buggarna. Dessvärre kommer den med nya färska buggar. Jag skulle rekommendera att du kör Chrome eller Firefox tills att Safari fungerar ordentligt igen, alternativt installerar en äldre version av Safari.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in