Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-07-31, 05:35
Medlem
Varje gång någon startar en tråd om en incident i som precis skett, t.ex olycka eller något annat så brukar folk oftast skriva i trådarna att de var på platsen och såg det, om de var det eller om de känner igen personerna eller om de har mycket information om händelsen.

Ganska fort något händer så kommer folk in och skriver, även om det är mitt på natten, det man undrar då är de flesta svenskar registrerade på flashback? Är ens släktingar och vänner det, de flesta människor som man känner? Känns lite läskigt om det vore så, även om folk är anonyma så går det alltid att känna igen folk när de berättar saker i sina trådar.

Jag har pratat med en del advokater, poliser, folk i domstolar och andra tjänstemän och många säger att de hört om flashback men de säger inte om de har ett konto här eller inte, samma gäller många släktingar, vad tror ni har de flesta svenskar ett konto på flashback?
Citera
2010-07-31, 05:39
Medlem
1979s avatar
Har du kollat i högra hörnet? Gissar att 10-20 % är aktiva.
Citera
2010-07-31, 05:42
Tja, Flashback har ju runt 400 000 medlemmar, 5% av sveriges befolkning, Fast nu är väl befolkningen 9 miljoner. O sen kan man nog se hälften som troll/smurfar/oseriösa användare.
Citera
2010-07-31, 05:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Tja, Flashback har ju runt 400 000 medlemmar, 5% av sveriges befolkning, Fast nu är väl befolkningen 9 miljoner. O sen kan man nog se hälften som troll/smurfar/oseriösa användare.

Sedan bör man väl dra bort en stor del för alla de som kör med multipla konton.
En rimlig uppskattning borde väl vara att Flasback har runt 20-25% unika användare av de 400 000 som är medlemmar.
Citera
2010-07-31, 05:51
Medlem
smides avatar
De flesta svenskar har nog kommit i kontakt med flashback på ett eller annat vis, vid googlingar brukar ju ofta fb-trådar hamna högt upp. Finns ju många som bara läser utan att vara registrerade också.
Citera
2010-07-31, 05:51
Medlem
Flytande_argots avatar
Väldigt många följer nog dessutom FB:s olika trådar utan att ens vara medlemmar.

EDIT: Har sånt jävla drygt skavsår på tungan att jag känner för att bita loss skiten.
Citera
2010-07-31, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

något som spelar en roll är hur många av dessa ~400.000 medlemmar som faktiskt är aktiva, oftast när jag är inloggad ligger det mellan 1.000-15.000 besökare online.. inte så många med andra ord. självklart så varierar människors datorvanor osv. etc.
det är fortfarande en mycket låg siffra.
Senast redigerad av t.s.eliot 2010-07-31 kl. 06:41.
Citera
2010-07-31, 07:11
Medlem
Jag har aldrig nämt för någon att jag har ett konto på flashback. Tycker att det är lite skämmit . Finns nog många som är inne och läser här i smyg.
Citera
2010-07-31, 11:40
Medlem
Tror det är fler som surfar anonymt än de som har konto ifall man skall kolla efter användar statistiken. Av de 15 000 online är kanske hälften medlemmar och hälften oreggade?
Citera
2010-07-31, 12:33
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Tror det är fler som surfar anonymt än de som har konto ifall man skall kolla efter användar statistiken. Av de 15 000 online är kanske hälften medlemmar och hälften oreggade?
långt ifrån hälften av alla läsare är oreggade. Dock så blir den infon som ges i högra hörnet lite missvisande, för det enda jag får ut av det är antal besökare online för tillfället. Jag hade dock snarare velat veta unika besökare per dag/vecka/månad.
Citera
2010-07-31, 12:44
Medlem
Det är ändå rätt ofta man går förbi en skärm med flashback insurfad på (skola/arbetsplats osv). Alla känner till det i alla fall, och som någon skrev, det är nog en jäkla massa besökare som inte har något konto.
Citera
2010-07-31, 13:17
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Varje gång någon startar en tråd om en incident i som precis skett, t.ex olycka eller något annat så brukar folk oftast skriva i trådarna att de var på platsen och såg det, om de var det eller om de känner igen personerna eller om de har mycket information om händelsen.

Ganska fort något händer så kommer folk in och skriver, även om det är mitt på natten, det man undrar då är de flesta svenskar registrerade på flashback? Är ens släktingar och vänner det, de flesta människor som man känner? Känns lite läskigt om det vore så, även om folk är anonyma så går det alltid att känna igen folk när de berättar saker i sina trådar.

Jag har pratat med en del advokater, poliser, folk i domstolar och andra tjänstemän och många säger att de hört om flashback men de säger inte om de har ett konto här eller inte, samma gäller många släktingar, vad tror ni har de flesta svenskar ett konto på flashback?

Kraften som finns i FB är helt otroligt tycker jag. På gott och ont. Ta Traderatråden. Jag sträckläste den och blir faktiskt glad över hur mycket information som kommer fram så snabbt. Jag hoppas vårt rättsväsende använder sig av FB i jakten på the bad guys.

Jag är också lite förvånad över snabbheten här. Men jag tror trots allt att vi är en speciell grupp här, inte direkt representativ för hela Sverige
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in