Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Varje gång någon startar en tråd om en incident i som precis skett, t.ex olycka eller något annat så brukar folk oftast skriva i trådarna att de var på platsen och såg det, om de var det eller om de känner igen personerna eller om de har mycket information om händelsen.
Ganska fort något händer så kommer folk in och skriver, även om det är mitt på natten, det man undrar då är de flesta svenskar registrerade på flashback? Är ens släktingar och vänner det, de flesta människor som man känner? Känns lite läskigt om det vore så, även om folk är anonyma så går det alltid att känna igen folk när de berättar saker i sina trådar.
Jag har pratat med en del advokater, poliser, folk i domstolar och andra tjänstemän och många säger att de hört om flashback men de säger inte om de har ett konto här eller inte, samma gäller många släktingar, vad tror ni har de flesta svenskar ett konto på flashback?
Kraften som finns i FB är helt otroligt tycker jag. På gott och ont. Ta Traderatråden. Jag sträckläste den och blir faktiskt glad över hur mycket information som kommer fram så snabbt. Jag hoppas vårt rättsväsende använder sig av FB i jakten på the bad guys.
Jag är också lite förvånad över snabbheten här. Men jag tror trots allt att vi är en speciell grupp här, inte direkt representativ för hela Sverige