Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-31, 03:44
  #1
Medlem
när jag gråtit som fan i ca 10-20 minuter i sträck så börjar jag frysa som en tok.

Det känns ungefär som att ha feber, jag fryser utav bara fan så att jag börjar darra & blir tvungen att klä på mig varma kläder. När jag har klätt på mig darrar jag fortfarande & känner mig lite kall sådär, men den känslan försvinner inte förräns jag mår bättre (dvs att jag släppt det som fått mig att börja gråta).

Någon som vet varför det är så? och är det nån mer än mig som upplevt samma sak?
Citera
2010-07-31, 03:58
  #2
Medlem
Owers avatar
Har för mig att jag läst om detta någonstans.
Panik/ångestattack kanske?
Citera
2010-07-31, 03:59
  #3
Medlem
Granit84s avatar
Funderar du på grunka kanske ?
Citera
2010-07-31, 04:03
  #4
Medlem
Benshies avatar
Tänker dra min okunniga teori:

Du grät, därav gjorde du av med vätska.

Nu tänker jag anta att kroppen värms (en aning) av vätskan (nej, inte enbart) och när du förlorat en del av den så fryser du för att kroppen blir kall.. I dunno..

Samma sak skulle självklart inte hända när man svettas ut vätskan ur kroppen då man har fått igång den och den blivit varm..
Citera
2010-07-31, 04:46
  #5
Medlem
oppositas avatar
Min teori är att, när du gråter, gör du av med energi plus att du släpper lös massa hormoner och liknande i kroppen.

När den värsta "stormen" har lagt sig är du helt enkelt utpumpad psykiskt, även om du kanske inte gråtit så häftigt.

Jag vet iallafall att jag också blir kall och fryser efter att ha gråtit, men å andra sidan somnar man så mycket lättare!

Fryser du när du är trött också?
Citera
2010-07-31, 05:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opposita
Min teori är att, när du gråter, gör du av med energi plus att du släpper lös massa hormoner och liknande i kroppen.

När den värsta "stormen" har lagt sig är du helt enkelt utpumpad psykiskt, även om du kanske inte gråtit så häftigt.

Jag vet iallafall att jag också blir kall och fryser efter att ha gråtit, men å andra sidan somnar man så mycket lättare!

Fryser du när du är trött också?

Jo, men för ca en timme sen grät jag så pass mycket att jag började frysa, och nu sitter jag här fortfarande och kan inte sova pga att jag är psykiskt utmattad och sen så fryser jag än Det är mycket som snurrar runt i mitt huvud så jag kan iaf inte somna lättare efter att ha gråtit.

Nej, jag brukar inte frysa när jag blir trött. Om det ska hända så är det när jag är riktigt, riktigt trött och det hinner jag inte alltid bli :P
Citera
2010-07-31, 09:59
  #7
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Fys/Nvu -> Medicin

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback