• 4
  • 5
2011-05-31, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
Vill tipsa om Team Liquids analys av HotS.

http://www.teamliquid.net/forum/view...opic_id=228212

Det här vet jag inte om jag ska tycka om eller inte..

Tycker det låter som en bra idé.

Lär ju locka riktigt duktigt folk att lägga ner mer tid o själ i det de gör.

Sen är det ju ingen som tvingas handla saker.
Citera
2011-05-31, 21:11
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCVAbuser
Tycker det låter som en bra idé.

Lär ju locka riktigt duktigt folk att lägga ner mer tid o själ i det de gör.

Sen är det ju ingen som tvingas handla saker.

Vad jag är rädd att det förvandlas till är att blizzard ser hur bra detta funkar, och sedan börjar med att producera nya banor osv enbart för att tjäna pengar.. Kolla hur det är med WoW, typ.
Citera
2011-05-31, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
Vad jag är rädd att det förvandlas till är att blizzard ser hur bra detta funkar, och sedan börjar med att producera nya banor osv enbart för att tjäna pengar.. Kolla hur det är med WoW, typ.

Hur är det med wow? oO wow är ju ett mmorpg, där kostar saker som hos vilket annat mmorpg som helst.

Sen varför skulle du då köpa blizzards banor? De används väll inte i turneringar, och jag tvivlar på att du kommer behöva börja betala för att få spela ladder

Ne, dra inga jämförelser med wow, det är en helt annan sak.
Citera
2011-05-31, 21:22
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCVAbuser
Hur är det med wow? oO wow är ju ett mmorpg, där kostar saker som hos vilket annat mmorpg som helst.

Sen varför skulle du då köpa blizzards banor? De används väll inte i turneringar, och jag tvivlar på att du kommer behöva börja betala för att få spela ladder

Ne, dra inga jämförelser med wow, det är en helt annan sak.

Vad jag syftar på är att de kommer att 'köpaä tex, de populäraste TDs och sedan får man köpa dem för t.ex. 50 kr.
Citera
2012-02-14, 13:39
Medlem
Kommer Wings of Liberty oct Heart of the Swarm bli två belt olika spel i den bemärkelsen att stats, achievements och UI blir helt olika, som två olika spel?
Citera
2012-02-14, 16:13
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Kommer Wings of Liberty oct Heart of the Swarm bli två belt olika spel i den bemärkelsen att stats, achievements och UI blir helt olika, som två olika spel?

Rent singel player mässigt blir det bara ny campaign samt nya achiewments men dina gamla från liberty kommer vara kvar tror jag eftersom swarm bara är en expansion.

Vi multiplayer blir det väll nya maps, units och nya tactics vilket jag hatar eftersom jag precis vant mig vid unitsen som redan existerar ;D
Citera
2012-02-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Rent singel player mässigt blir det bara ny campaign samt nya achiewments men dina gamla från liberty kommer vara kvar tror jag eftersom swarm bara är en expansion.

Vi multiplayer blir det väll nya maps, units och nya tactics vilket jag hatar eftersom jag precis vant mig vid unitsen som redan existerar ;D
Kommer båda spelen att gå in i varandra, till exempel att Battle.net är ETT Battle.net och inte två för de olika spelen, så om jag vill spela Liberty så måste jag välja det eller kommer båda spelen att gå in i varandra, de nya unitsarna och banorna aktiveras för Liberty.

Himla rörigt, hoppas du/någon förstår.
Citera
2012-02-14, 18:21
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Kommer båda spelen att gå in i varandra, till exempel att Battle.net är ETT Battle.net och inte två för de olika spelen, så om jag vill spela Liberty så måste jag välja det eller kommer båda spelen att gå in i varandra, de nya unitsarna och banorna aktiveras för Liberty.

Himla rörigt, hoppas du/någon förstår.

Bra fråga det har jag ingen aning om.

Man borde kunna spela både liberty och swarm men förmodligen måste dom som vill spela multiplayer köpa swarm antingen för att alla andra går över till det eller för att det blir ett måste.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in