Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-03, 15:10
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swarlz
jag tror att kerrigan kommer fortfarande att styra zerg men hon kan nu "tänkta klart" och hon måste detta för att kunna försvara alla mot the xel' naga. jag tror att man kommer slåss mot dem nästan hela HotS campaign, efter att man antagligen samlat ihop vad man behöver och sedan kommer protoss med zeratul till sist i LotV att avsluta det hela, att protoss får typ sista ordet fast egentligen allt har fallit för kerrigan nästan misslyckas i HotS =)
Ja, i den banan tänker jag också. Nu när Xel'Naga kommer tillbaka för att förstöra (?) allt liv de skapat (Protoss + Zerg) så kommer Zerg och Protoss gå ihop för att slå tillbaka dem.

Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Ville bara säga att karaktärerna och handlingen i filmerna var B-kvalité båda två. Påminner en om hollywood produktion, typ Highlander vs Highlander II. Sämsta delarna av SC II , resten var bra.
Tyckte att filmerna var grymma och voice-actingen var riktigt bra gjord.
Citera
2010-08-03, 15:12
Medlem
Ni som verkar ha lite koll, finns det någon hemsida jag kan läsa SC-lore? Som en berättelse? Jag har ju SC1 här men har varken tid eller lust att spela igenom campaignen.
Citera
2010-08-03, 16:58
Medlem
adamthebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Tycker att vi egentligen inte skall sätta poster i denna tråden inom spoilertag eftersom man borde inte kolla här ifall man inte klarat ut SC2. Ändå kommer jag att sätta spoilertag på dessa två saker eftersom det handlar om Zerg / Protoss kampanjerna och det kanske man inte vill ha spoilade för sig.

Zerg:
[spoiler]Som jag förstår det hela kommer man spela som Infested Kerrigan/Queen of Blades och fokus kommer ligga på att bygga upp ett zergimperium. Kerrigan kommer mutera under spelets gång och på så sätt få bättre krafter och zerg (zergs?) kommer att försvara henne medan hon samlar kraft osv. Precis som hos terrans får man olika val i units och liknande men det kommer inte baseras på pengar denna gång.
Har läst om detta tidigare och tyckte det lät intressant men efter att ha klarat WoL-kampanjen är jag inte lika säker. Jag ser inte riktigt När det skulle utspela sig. Efter WoL är ju Kerrigan "återställd" mer eller mindre. Men då ska hon kämpa för att återfå kontrollen över Zerg igen och bygga upp sina krafter? Ett annat alternativ som diskuteras är väl att det sker parallellt med WoL-kampanjens händelser men det tror jag väl knappast. Blir ju ganska trist om man redan vet vad som väntar..

Tycker det hela känns ganska förvirrat. Ja hej vi gjorde dig till människa och tog ifrån dig dina krafter och kontrollen över Zerg men nu måste du ta tillbaka det för att rädda världen. GL HF!
Citera
2010-08-03, 17:02
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamthebomb
Har läst om detta tidigare och tyckte det lät intressant men efter att ha klarat WoL-kampanjen är jag inte lika säker. Jag ser inte riktigt När det skulle utspela sig. Efter WoL är ju Kerrigan "återställd" mer eller mindre. Men då ska hon kämpa för att återfå kontrollen över Zerg igen och bygga upp sina krafter? Ett annat alternativ som diskuteras är väl att det sker parallellt med WoL-kampanjens händelser men det tror jag väl knappast. Blir ju ganska trist om man redan vet vad som väntar..

Tycker det hela känns ganska förvirrat. Ja hej vi gjorde dig till människa och tog ifrån dig dina krafter och kontrollen över Zerg men nu måste du ta tillbaka det för att rädda världen. GL HF!
Som jag skriver tidigare är det mycket möjligt att Kerrigan fortf har kontroll över den delen av Zerg som fortf återstår. Och de kommer då gå ihop med Protoss och Terran för att slå tillbaka Xel'Naga som profetian förutsäger ska återvända. Både Protoss och Zerg gick ju i krig med Xel'naga och nu kanske dom är sugna på hämnd.
Citera
2010-08-03, 19:58
Medlem
adamthebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Som jag skriver tidigare är det mycket möjligt att Kerrigan fortf har kontroll över den delen av Zerg som fortf återstår. Och de kommer då gå ihop med Protoss och Terran för att slå tillbaka Xel'Naga som profetian förutsäger ska återvända. Både Protoss och Zerg gick ju i krig med Xel'naga och nu kanske dom är sugna på hämnd.
Jo har förstått att det kanske kommer vara en möjlighet men jag tycker det är en ganska vek story. Dock litar jag på att Blizzard kommer göra kampanjen rolig att spela i alla fall. Fanns många roliga uppdraq i WoL.
Citera
2010-08-05, 23:35
Medlem
Pantomims avatar
Jag tror det är the Matriarch.

Först trodde jag det var Aldaris i och med att han var förrädaren inom protoss i sc:bw. Sen spelade jag igenom uppdraget "The Insurgent" där man ska döda honom.

Precis i slutet händer följande:

Aldaris: "Your Matriarch has been harboring a dark secret from you. She has been manipulated by the S..."
Kerrigan: "i have no time for this"
Sen dödar hon Aldaris framför Zeratul och Artanis.

Denna tråd i handlingen tas aldrig mer upp i sc:bw men jag tror vi håller på att se fortsättningen här
Senast redigerad av Pantomim 2010-08-05 kl. 23:45.
Citera
2010-08-05, 23:45
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantomim

Först trodde jag det var Aldaris i och med att han var förrädaren inom protoss i sc:bw. Sen spelade jag igenom uppdraget "The Insurgent" där man ska döda honom.

Precis i slutet så säger han "your matriarch has been keeping a dark secret from you..." då kommer Kerrigan o slaktar honom innan han hinner säga något.

Denna tråd tas aldrig mer upp i sc:bw men jag tror vi håller på att se fortsättningen här

Vadå, matriarchen har ju varit kontrollerad av kerrigan hela tiden typ, det får man ju veta mot slutet.
Citera
2010-08-05, 23:49
Medlem
Pantomims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Vadå, matriarchen har ju varit kontrollerad av kerrigan hela tiden typ, det får man ju veta mot slutet.

The insurgent är näst sista uppdraget i sc:bw, sista uppdraget är att man ska hålla bort zerg medans zeratul och artanis använder kristallerna för att utplåna zerg från deras nya hemplanet.

Aldaris anklagelse mot Matriarch tas alltså inte upp i sc:bw så jag vet inte vad du snackar om där :P
Citera
2010-08-06, 00:00
Medlem
Johnny_bravos avatar
Någon som hört rykten om när dessa 2 exp är planerade att släppas?? Känns som att jag kommer glömma bort storyn ännu en gång om det dröjjer länge, vilket det lär göra iom att vi har att göra med blizz.....
Citera
2010-08-06, 00:04
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny_bravo
Någon som hört rykten om när dessa 2 exp är planerade att släppas?? Känns som att jag kommer glömma bort storyn ännu en gång om det dröjjer länge, vilket det lär göra iom att vi har att göra med blizz.....
Dom kommer säkert ha en recap i installationen precis som med SC2 så oroa dig inte
Citera
2010-08-06, 02:31
Medlem
Evilone666s avatar
Man kan redan förhandsboka Starcraft II: Heart of the Swarm och Legacy of the Void.

Funderar på att gö det, dock undrar jag, kommer det inte komma några collectors editon till dom hära? tar hälldre dom.
Citera
2010-08-06, 02:32
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantomim

Matriarch dör ju i BW. Eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in