2011-05-23, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bax88

Tja, i början är det bara att "köra" i stort sett. Prova dig fram, stå i en buske och snipra ut nån med den tyska vagnen Gasa runt och gå i närstrid med den ryska vagnen lär dig att stå i vinklar så att skotten kanske studsar på dig etc

När du har fått ihop nog med xp så bör du researcha motorer och upphängning nu i början, fast det är väl ganska generellt på de flesta vagnar att man börjar med det, men undantag finns.

Men som sagt i början är det bara att köra, ju mer uppgraderingar du får på dina vagnar ju roligare blir det, och hippsvipps kan du köpa en ny och bättre.

Och då kommer du att finna dig i att din spelstil som funka på din förra kanske är helt fel för just denna eller att dom buskarna eller chokepointsen du brukade bevaka inte är optimalt med just denna.

Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Rulla efter någon som är ett tier högre än dig och kolla hur dom spelar + det ökar dina chanser att överleva
Sen välj vilket land du tycker låter roligast
Fronten är oftast mer benbepansrad än sidorna så stå alltid med fronten mot den som skjuter och försök stå lite snett på en kulle så det blir vinkel på tanken då kanske skott studsar.
Kan du inte skada någon så ladda med HE skott för att förstöra deras moduler och vara en Röv.
Spela lite i dag kom sen och vräk ur dig alla frågor du har så ska jag försöka hjälpa dig efter kunnande.

Egen fråga till pöbeln.
Kan man stänga av sin egen mussleflare? Får typ 2 fps ibland om det sprängs bredvid mig och jag skjuter.

2k xp från vk3601!

Guldvärda tips, stort tack!!

Särskilt det där med att stå i vinklar så att skotten studsar, det hade jag ALDRIG tänkt på, riktigt grymt att spelet är såpass avancerat, även det att fronten är mer bepansrad är ju jävligt bra att veta!

Och som jag förstått det av att läsa tråden så är tyskarna mer på avstånd och ryssarna mer närkamp, hmmm svårt val, är nog enklast att snipra från avstånd i början kan jag tänka mig, men det kan väl bli lite segt att bara hänga i en buske hela ronden?
Men också segt att bli överkörd i fronten direkt....vet fan inte vad jag ska ta, får se nu när jag startar upp det.

Hur vet man om någon är högre "tier" än en själv, syns det ovanför deras tank på något sätt?
Och får man mer xp om man hänger nära dom??

Jaja ska köra igång det nu iaf, hoppas bara min fucking laptop klarar av skiten, trodde inte det var såpass avancerat som det verkar vara!
Citera
2011-05-23, 13:06
Medlem
fuskas avatar
error.. 404
Citera
2011-05-23, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
error.. 404
hahaha, jag tryckte på ditt inlägg medans det stod ditt andra meddelande, så när jag kom hit till att skriva meddelandet var ditt inlägg helt annorlunda, jag bara "wtf?", sen insåg jag att vi måste ha skrivit samtidigt!
Citera
2011-05-23, 13:12
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
Guldvärda tips, stort tack!!

Särskilt det där med att stå i vinklar så att skotten studsar, det hade jag ALDRIG tänkt på, riktigt grymt att spelet är såpass avancerat, även det att fronten är mer bepansrad är ju jävligt bra att veta!

Och som jag förstått det av att läsa tråden så är tyskarna mer på avstånd och ryssarna mer närkamp, hmmm svårt val, är nog enklast att snipra från avstånd i början kan jag tänka mig, men det kan väl bli lite segt att bara hänga i en buske hela ronden?
Men också segt att bli överkörd i fronten direkt....vet fan inte vad jag ska ta, får se nu när jag startar upp det.

Hur vet man om någon är högre "tier" än en själv, syns det ovanför deras tank på något sätt?
Och får man mer xp om man hänger nära dom??

Jaja ska köra igång det nu iaf, hoppas bara min fucking laptop klarar av skiten, trodde inte det var såpass avancerat som det verkar vara!

Kör tyskt. Kan inte fatta att man kör annat. King Tiger säger jag bara.

Man ska hänga i buskar för att sen rulla fram och äga när du känner dig säker.

Tieret ser du över alla tanks det är olika symboler för olika rang // är medium /// är Hevy Fyrkant är artilleri och Ruter är light(eller TD)?.
Du kan trycka alt för att få upp vilken typ av vagn det är och hur mycket liv den har kvar.
Sen är det alltid bra att trycka T när du siktar på någon för då får dom en STOR pil över sig så alla andra ser den och kommer skjuta på den.
Bebis vaken får skriva mer sen.
Citera
2011-05-23, 13:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
Nej, för jag vet INGET om själva gameplay'en, eftersom att jag inte testat spelet ännu, så när jag öppnar det för första gången hade det ju såklart varit bra med tips på 2-5st saker som man bör göra innan man kör igång för bästa start.

Att veta massa teoretisk fakta om penetrations procent och shrapnel-skador hjälper ju inte mig direkt, jag måste för det första ha en tank och ens KUNNA träffa någon för att ha hjälp av sådan fakta!
Dubbelfel....den länken jag postade innehåller information om hur sikte fungerar, hur vapnen fungerar, hur radion fungerar och mycket mer information som behövs för att framgångsrikt kunna spela och varför har du inte läst denna tråden? din fråga har liksom kommit upp trettielva gånger redan och besvarat fyrtielva gånger så allvarligt talat, läs...
Citera
2011-05-23, 13:57
Medlem
Har äntligen lyckats grinda upp tillräckligt med exp för att kunna köpa Tiger II.

Men nu är det pengarna som tryter. Så kommer ha mycket överflödig experience på min Tiger I innan jag samlat ihop tillräckligt med cash för att köpa tvåan.

Finns det något sätt att överföra experience mellan olika vagnar?
Free experience finns ju men tänker på den andra. Kommer ju ha typ 20k som bara försvinner:/.

Sen vilken kanon rekommenderas på tiger II ?

Kanske blev lite slarvigt skrivet, hoppas ni förstår iaf
Citera
2011-05-23, 14:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nebel
Finns det något sätt att överföra experience mellan olika vagnar?
Bara med guld, men du kan alltid göra tanken "elite" så gubbarna tränas till max.
Citera
2011-05-23, 15:44
Avslutad
Har en BT-7 och möter ju bara en jävla massa KV's.. Vad ska jag göra? Åka in i gröten och scouta(självmord)? Jävla skittank
Citera
2011-05-23, 16:54
Medlem
schteeeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Har en BT-7 och möter ju bara en jävla massa KV's.. Vad ska jag göra? Åka in i gröten och scouta(självmord)? Jävla skittank
Försök att slinka förbi fiendens grupperingar och jaga artilleri istället. BT-7 är ganska jobbig att träffa på avstånd, extra jobbigt är det med en KV som har långsamt torn och långsamt sikte.

Någon annan som har provat på Löwe? Grymt nöjd med min, den drar in galet mycket pengar (447k på 20 matcher, utan premium). Har iofs inte dragit in tillräckligt för att köpa på mig någon utrustning, men siktar på rammer-ventilation-coated optics/vertical stabilizer/CO2/enhanced GLD.
Nackdelen den har gentemot KT är bepansringen, men det vägs upp av en suverän kanon och något bättre rörlighet.
Senast redigerad av schteeeek 2011-05-23 kl. 16:57.
Citera
2011-05-23, 17:42
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek
Försök att slinka förbi fiendens grupperingar och jaga artilleri istället. BT-7 är ganska jobbig att träffa på avstånd, extra jobbigt är det med en KV som har långsamt torn och långsamt sikte.

Någon annan som har provat på Löwe? Grymt nöjd med min, den drar in galet mycket pengar (447k på 20 matcher, utan premium). Har iofs inte dragit in tillräckligt för att köpa på mig någon utrustning, men siktar på rammer-ventilation-coated optics/vertical stabilizer/CO2/enhanced GLD.
Nackdelen den har gentemot KT är bepansringen, men det vägs upp av en suverän kanon och något bättre rörlighet.

Måste fråga. Känner man lika mycket för den när man så att säga köper den i stället för att slavar fram den?
Citera
2011-05-23, 18:06
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kör spelet från en ssd så ska du få se på bra laddtider
Givetvis hade det varit nice Men jag har inte dåliga laddningstider, är alltid bland dom första.

Köpte för övrigt en M3 "stuart" vilket än så länge inte känns som världens bästa köp. Får endast möta KV's och massa trams som inte ens bryr sig om mig då jag inte kan penetrera dom med min pisskanon. Skall uppgradera den och se om den duger endå.
Citera
2011-05-23, 18:19
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek

Jag måste bara flika in att ja hatar folk som kör Lööwe och KV-5.

Fan, ingen av dom kan ju spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in