Citat:
Tja, i början är det bara att "köra" i stort sett. Prova dig fram, stå i en buske och snipra ut nån med den tyska vagnen Gasa runt och gå i närstrid med den ryska vagnen lär dig att stå i vinklar så att skotten kanske studsar på dig etc
När du har fått ihop nog med xp så bör du researcha motorer och upphängning nu i början, fast det är väl ganska generellt på de flesta vagnar att man börjar med det, men undantag finns.
Men som sagt i början är det bara att köra, ju mer uppgraderingar du får på dina vagnar ju roligare blir det, och hippsvipps kan du köpa en ny och bättre.
Och då kommer du att finna dig i att din spelstil som funka på din förra kanske är helt fel för just denna eller att dom buskarna eller chokepointsen du brukade bevaka inte är optimalt med just denna.
Ursprungligen postat av bax88
Tja, i början är det bara att "köra" i stort sett. Prova dig fram, stå i en buske och snipra ut nån med den tyska vagnen Gasa runt och gå i närstrid med den ryska vagnen lär dig att stå i vinklar så att skotten kanske studsar på dig etc
När du har fått ihop nog med xp så bör du researcha motorer och upphängning nu i början, fast det är väl ganska generellt på de flesta vagnar att man börjar med det, men undantag finns.
Men som sagt i början är det bara att köra, ju mer uppgraderingar du får på dina vagnar ju roligare blir det, och hippsvipps kan du köpa en ny och bättre.
Och då kommer du att finna dig i att din spelstil som funka på din förra kanske är helt fel för just denna eller att dom buskarna eller chokepointsen du brukade bevaka inte är optimalt med just denna.
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Rulla efter någon som är ett tier högre än dig och kolla hur dom spelar + det ökar dina chanser att överleva
Sen välj vilket land du tycker låter roligast
Fronten är oftast mer benbepansrad än sidorna så stå alltid med fronten mot den som skjuter och försök stå lite snett på en kulle så det blir vinkel på tanken då kanske skott studsar.
Kan du inte skada någon så ladda med HE skott för att förstöra deras moduler och vara en Röv.
Spela lite i dag kom sen och vräk ur dig alla frågor du har så ska jag försöka hjälpa dig efter kunnande.
Egen fråga till pöbeln.
Kan man stänga av sin egen mussleflare? Får typ 2 fps ibland om det sprängs bredvid mig och jag skjuter.
2k xp från vk3601!
Sen välj vilket land du tycker låter roligast
Fronten är oftast mer benbepansrad än sidorna så stå alltid med fronten mot den som skjuter och försök stå lite snett på en kulle så det blir vinkel på tanken då kanske skott studsar.
Kan du inte skada någon så ladda med HE skott för att förstöra deras moduler och vara en Röv.
Spela lite i dag kom sen och vräk ur dig alla frågor du har så ska jag försöka hjälpa dig efter kunnande.
Egen fråga till pöbeln.
Kan man stänga av sin egen mussleflare? Får typ 2 fps ibland om det sprängs bredvid mig och jag skjuter.
2k xp från vk3601!
Guldvärda tips, stort tack!!
Särskilt det där med att stå i vinklar så att skotten studsar, det hade jag ALDRIG tänkt på, riktigt grymt att spelet är såpass avancerat, även det att fronten är mer bepansrad är ju jävligt bra att veta!
Och som jag förstått det av att läsa tråden så är tyskarna mer på avstånd och ryssarna mer närkamp, hmmm svårt val, är nog enklast att snipra från avstånd i början kan jag tänka mig, men det kan väl bli lite segt att bara hänga i en buske hela ronden?
Men också segt att bli överkörd i fronten direkt....vet fan inte vad jag ska ta, får se nu när jag startar upp det.
Hur vet man om någon är högre "tier" än en själv, syns det ovanför deras tank på något sätt?
Och får man mer xp om man hänger nära dom??
Jaja ska köra igång det nu iaf, hoppas bara min fucking laptop klarar av skiten, trodde inte det var såpass avancerat som det verkar vara!
och varför har du inte läst denna tråden? din fråga har liksom kommit upp trettielva gånger redan och besvarat fyrtielva gånger så allvarligt talat, läs...