2013-02-05, 11:09
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Man är grymt stolt att man fått en tier 4 tank! Så åker man in i 2 matcher i rad där det bara är Tier 7-8 förutom en tier 6 (Hellcat) i andra laget.. Jag kan ju inte ens penetrera dom där jävla odjuren!

Välkommen till helvetet som heter tier4 lights.

Tier4 lights har en utökad MM så de hamnar i högre tier matcher eftersom de är scout tanks, vilket för övrigt är en av de svåraste spelstilarna i WOT. Din roll här är att scouta vilket innebär sitta i en buske med binos och camo. Skjuter du syns du, och active scouting är främst för T-50s.

Nybörjare bör undvika träd med en Tier4 light utan preferentiell MM (Valentine). Även om MM för M5A1 ska vara relativt ok och tanken är tydligen bättre än amerikanska modellen.
Citera
2013-02-05, 11:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac

Tier4 lights har en utökad MM så de hamnar i högre tier matcher eftersom de är scout tanks, vilket för övrigt är en av de svåraste spelstilarna i WOT. Din roll här är att scouta vilket innebär sitta i en buske med binos och camo. Skjuter du syns du, och active scouting är främst för T-50s.

Nybörjare bör undvika träd med en Tier4 light utan preferentiell MM (Valentine). Även om MM för M5A1 ska vara relativt ok och tanken är tydligen bättre än amerikanska modellen.

NU har jag ju en T-50 och en M5A1, men är det radion som jag ska uppdatera först? Är det den som gör att man ser folk tidigare? Och det är alltså binoculars och camo som gäller från och med nu?
Citera
2013-02-05, 13:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:

Tier4 lights har en utökad MM så de hamnar i högre tier matcher eftersom de är scout tanks, vilket för övrigt är en av de svåraste spelstilarna i WOT.
Vill man spela sånt så bör man börja med m5a1 eller m7, snabba lättmanövrerade vagnar som inte har +5 tier på matchmakern.
M7 är förvisso en medium men i högtier matcher funkar den bra som scout för den gör lätt 60+ så den kan användas som försmak coh träning, i lågtier matcher kan den dominera rätt bra om den körs bra.
Citera
2013-02-05, 13:33
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
NU har jag ju en T-50 och en M5A1, men är det radion som jag ska uppdatera först? Är det den som gör att man ser folk tidigare? Och det är alltså binoculars och camo som gäller från och med nu?

M5A1 är rätt ny tank, om det är den kinesiska, men den är inte tillräckligt rörlig för active scouting, utan det handlar mer om att hitta rätt buske och spotta från den positionen. Därav binos och camo för att maximera effekten. Radion gör bara att du ser på kartan vad andra tanks ser och gör inget för din view range. I teorin är det bra att ha lång radio range om man är djupt inne i fiendens linjer tex arty rush, men oftast är du inte så långt ifrån dina team mates.

T-50 klarar betydligt bättre active scouting eftersom den är rörligare och smidigare. Den har även mycket bra camo, så den klarar bägge rollerna.

http://tazilon.net/
är för övrigt en bra genomgång av kartor och scouting av en kille som har 5 skills på sin VK2801.

Enkelt sätt kan man säga att hur snabbt någon upptäcker dig och vice versa beror av hur din view range + intrinsik camo är mot samma hos den andres tank.
Citera
2013-02-05, 13:37
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vill man spela sånt så bör man börja med m5a1 eller m7, snabba lättmanövrerade vagnar som inte har +5 tier på matchmakern.
M7 är förvisso en medium men i högtier matcher funkar den bra som scout för den gör lätt 60+ så den kan användas som försmak coh träning, i lågtier matcher kan den dominera rätt bra om den körs bra.

Lite svårt att spela M7 utan att ha gått igenom US M5 och därmed fått the special tier4 light tank treatment. Gillade inte M7an, spelade igenom den igen för att gå upp autoloader US-trädet och T21an är inte mycket roligare. T71 ska vara fantastisk dock och vara allt som AMX 13 75 inte är.

Jag har skrivit det förr, men första gången man går upp ett träd bör man undvika Tier4 lights. Intressant nog så har Wargaming tänkt på det, eftersom Tier4 lights (Covenanter och Valentine) i brittiska trädet har bättre MM. Oavsett vad, är det bättre nu än med gamla MM.
Citera
2013-02-05, 15:53
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Man är grymt stolt att man fått en tier 4 tank! Så åker man in i 2 matcher i rad där det bara är Tier 7-8 förutom en tier 6 (Hellcat) i andra laget.. Jag kan ju inte ens penetrera dom där jävla odjuren!

kör inte light tanks ffs

medium eller heavy so fort du kan för att slippa MM skitet
jag försökte grinda mig genom leopard, men gick inte, fick använda fri exp till sist, efter 6 månader spelande med leopard :P

"leopard is the best teir 4 tanks in the game and bounce shots from any tank it face in its own teir"

jo men lite svårt att skada tanks 4-5 teirs högre.....och bounce shots from tanks med 200+ pen är liiiite svårt :P

för mig jag fick en match där jag var top teir, och där dominerade leoparden allt ju, men extremt ovanligt att en scout kommer som top dowgs
Senast redigerad av Kebabsuger 2013-02-05 kl. 15:59.
Citera
2013-02-05, 15:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
kör inte light tanks ffs

medium eller heavy so fort du kan för att slippa MM skitet
jag försökte grinda mig genom leopard, men gick inte, fick använda fri exp till sist, efter 6 månader spelande med leopard :P

"leopard is the best teir 4 tanks in the game and bounce shots from any tank it face in its own teir"

jo men lite svårt att skada tanks 4-5 teirs högre.....och bounce shots from tanks med 200+ pen är liiiite svårt :P

tror jag fick en match där jag var top teir, och där dominerade leoparden allt ju, men extremt ovanligt att en scout kommer som top dowgs

Jag har märkt det!

Ska nog jobba upp mig på medium/heavy rätt snart då jag dör som en fluga på väggen mot deras jävla IS-3 och fan vet vad jag möter
Citera
2013-02-05, 15:57
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
M5A1 är rätt ny tank, om det är den kinesiska, men den är inte tillräckligt rörlig för active scouting, utan det handlar mer om att hitta rätt buske och spotta från den positionen. Därav binos och camo för att maximera effekten. Radion gör bara att du ser på kartan vad andra tanks ser och gör inget för din view range. I teorin är det bra att ha lång radio range om man är djupt inne i fiendens linjer tex arty rush, men oftast är du inte så långt ifrån dina team mates.

T-50 klarar betydligt bättre active scouting eftersom den är rörligare och smidigare. Den har även mycket bra camo, så den klarar bägge rollerna.

http://tazilon.net/
är för övrigt en bra genomgång av kartor och scouting av en kille som har 5 skills på sin VK2801.

Enkelt sätt kan man säga att hur snabbt någon upptäcker dig och vice versa beror av hur din view range + intrinsik camo är mot samma hos den andres tank.

säger du att det är mycket?

har haft 8 kills med vk2801, derp is derp, iofs så handlar allt om mm, men även en teir 9 får jäkligt ont av ett HE skott från 10,5 rakt upp i rumpan :P så hamnar man i en tier 6-7 match så kan man äga alla

3st vk2801 i platoon som kör som wolfpack, fett nice
Jag kör inte vk2801 som passiv scout, endast aktiv, har inte binos eller cammo nät, här är det döda som gäller

några guld ammo skott kan ju användas ibland för att retas med
Citera
2013-02-05, 16:01
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Jag har märkt det!

Ska nog jobba upp mig på medium/heavy rätt snart då jag dör som en fluga på väggen mot deras jävla IS-3 och fan vet vad jag möter

jo, fick en kompis att börja spela igår över skype, han tyckte detta var skitgrymt spel.
Jag skall få han att undvika light träden i början, fick han att köra på brittiska medium trädet just nu som han gillar

vill inte han skall rage quitta nu när han är helt ny ju + platoon med mig gör han bättre ju :P
Citera
2013-02-05, 16:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
jo, fick en kompis att börja spela igår över skype, han tyckte detta var skitgrymt spel.
Jag skall få han att undvika light träden i början, fick han att köra på brittiska medium trädet just nu som han gillar

vill inte han skall rage quitta nu när han är helt ny ju + platoon med mig gör han bättre ju :P

Jag tror att de jag är med i behöver en scout så det är nog därför jag utvecklas ditåt. Och vafan, träning ger färdighet som man säger och jag kan ju iallafall säga att träning får jag så inihelvete just nu som scout. ^^
Citera
2013-02-05, 17:28
Medlem
teflonpannan69s avatar
Är det bara jag som tycker att WoT är ett utav de bästa F2P spelen? Mikrotransaktionerna känns väldigt bra balanserade, vad tycker ni?
Citera
2013-02-05, 18:15
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Jag tror att de jag är med i behöver en scout så det är nog därför jag utvecklas ditåt. Och vafan, träning ger färdighet som man säger och jag kan ju iallafall säga att träning får jag så inihelvete just nu som scout. ^^

jo men vanliga tank brukar man ligga på 1000-2000 exp för en helt vanlig match, är ofta mycket svårare att få det med scouts och därför tar det längre tid att gå den vägen
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Är det bara jag som tycker att WoT är ett utav de bästa F2P spelen? Mikrotransaktionerna känns väldigt bra balanserade, vad tycker ni?

vettefan om det är bäst, jag diggar SWTOR rätt bra med, men klart WoT är grymt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in