2011-01-05, 01:41
Medlem
vet någon vad som händer när spelet släpps?
Citera
2011-01-05, 01:54
Medlem
schteeeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormogulen
Har spelat i några dagar och måste säga att jag tröttnade rätt fort. Gameplayet känns ganska trögt och allt för slumpmässigt. Ibland dör dom, ibland inte. Och det uppstår alldeles för många dödlägen då man bara står och skjuter fram och tillbaka på varandra och tävlar om vem som dör först.
Det är lite så när man lirar med sämre tanks, ja. Man får se det lite som inlärning, man får ett grepp om hur man ska överleva. När du kommer upp i nivåerna handlar det mest om vilken kanon du har och om du vet var de svaga punkterna finns någonstans.
Citat:
Ursprungligen postat av dibb
vet någon vad som händer när spelet släpps?
Allt återställs, man får ingenting tillbaka.

Har lirat en hel del med min Ferdinand nu och det är en jävla skillnad mot Jagdpanthern. Hade en match där vi var 2 överlevande i mitt lag, jag och en T-44. Motståndarlaget bestod av två T-32or, en T-44, en IS, en T-34-85 och en Hummel. Slutade med att T-44n drog på sig eld medan jag sköt dem i småbitar en efter en och Hummeln ragequittade när den var ensam överlevande 128mm-kanonen är inte att leka med, man får se till att vara på rätt sida om den.
Senast redigerad av schteeeek 2011-01-05 kl. 01:58.
Citera
2011-01-05, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek
Det är lite så när man lirar med sämre tanks, ja. Man får se det lite som inlärning, man får ett grepp om hur man ska överleva. När du kommer upp i nivåerna handlar det mest om vilken kanon du har och om du vet var de svaga punkterna finns någonstans.

Allt återställs, man får ingenting tillbaka.

Har lirat en hel del med min Ferdinand nu och det är en jävla skillnad mot Jagdpanthern. Hade en match där vi var 2 överlevande i mitt lag, jag och en T-44. Motståndarlaget bestod av två T-32or, en T-44, en IS, en T-34-85 och en Hummel. Slutade med att T-44n drog på sig eld medan jag sköt dem i småbitar en efter en och Hummeln ragequittade när den var ensam överlevande 128mm-kanonen är inte att leka med, man får se till att vara på rätt sida om den.

ah va surt...vet du datumet på när den ska släppas?

är 128mm så bra? men min 122mm till min IS är ju inte ens i närheten
Citera
2011-01-05, 11:57
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
Vart hittar man klaner?
Finns det några kanaler för plutoon/klan rekryternade eller liknande?

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/forum/34-clan-recruitment/

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/forum/31-clan-team-platoon-section/

Sök runt lite och se vad du hittar .

Använder du dig förövrigt av det officiella forumet?
Citera
2011-01-06, 12:17
Medlem
BrianGriffins avatar
Helvete oxå!!!
Skulle nu ta ny tank, dvs. usa T1 Heavy tank i Tech Tree. Men så tryckte jag fel och tog M4 sherman
Kan man ångra sig eller är det helt kört och man måste börja grinda på nytt? Tar ändå nog 4 timmar (med premium) att få ihop dom exp.

FAN!
Citera
2011-01-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Helvete oxå!!!
Skulle nu ta ny tank, dvs. usa T1 Heavy tank i Tech Tree. Men så tryckte jag fel och tog M4 sherman
Kan man ångra sig eller är det helt kört och man måste börja grinda på nytt? Tar ändå nog 4 timmar (med premium) att få ihop dom exp.

FAN!

4 h? det är inget
Citera
2011-01-06, 19:49
Medlem
BrianGriffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dibb
4 h? det är inget
Räknade fel, blev 8 timmar.
Men störigt som fan ändå. Men man lär sig genom den hårda vägen att man skall verkligen inte vara ivrig när man klickar.
Citera
2011-01-06, 22:40
Medlem
JackSkellingtons avatar
Har tre frågor om detta spel:

1. När man köper premium, räknas tiden enbart när man spelar eller är det exempelvis 72 h från köpet som det går ut?

2. Vad är mest värt att lägga guld på? Premium eller något annat?

3. Hur fungerar radion exakt? Den har nått med fiendernas position att göra men är det radarn som avgör när jag upptäcker fiender eller förmedlar den bara det jag "ser" till dem inom radien?
Citera
2011-01-06, 22:49
Medlem
DarkwingdDucks avatar
1. räknas oavsett om du spelar eller inte

2. premium, guld du får över kan användas för att omvandla xp till free xp

3. dina teamkamrater berättar var fienden finns via radion, ju bättre radio du har ju bättre ser du fienden, radar finns inte i spelet utan det är "line of sight" som gäller
Citera
2011-01-06, 23:07
Medlem
BrianGriffins avatar
Är det inte att man omvandlar xp till guld? Ser ut så iaf i "omvandlaren".
Citera
2011-01-07, 07:12
Medlem
DarkwingdDucks avatar
spel-servrarna är nedstängda för underhåll
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Är det inte att man omvandlar xp till guld? Ser ut så iaf i "omvandlaren".
betalar med guld för att omvandla xp till free xp
Citera
2011-01-07, 18:46
Medlem
ojala77s avatar
Svårt val hur jag ska använda mina 20.000 free xp vilket blir bäst på en IS eller en Panther ? Kör ju nu med en Kv-1S och VK3002 (DB)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in