2014-02-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Man tackar! Har letat som en dåre i veckor!

Någon mer än jag som tycker att Assault på Erlenberg är obalanserat? Laget som ska skydda basen i norra delen vinner väldigt sällan. I princip endast vinst om det inte kommer någon på vänstra flanken så att man kan ta dem bakifrån borta vid borgen.
Kanske har sagt det tidigare... men själv har jag väl landat som skyddande laget 9 av 10 gånger. Har också förlorat ca 15 av 20 gånger.

Sant att man förlorar 9/10 matcher när man försvarar. Dock är det mycket beroende på att halva laget tycker man ska campa A0/B0 och "snipa" ner mot flaggan. (dom där husen som skyddar anfallarna betyder tydligen ingenting) När man väl har ett lag som fattar att det är i B2 den fronten avgörs så vinner man väldigt ofta. Den andra fronten är ju mer eller mindre självmord att ens försöka anfalla från. Kartan i sig är alltså inte felbalanserad men folk verkar ha väldigt svårt testa nån annan strategi än att parkera i buskarna och vänta på att dö.
Citera
2014-02-07, 11:34
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag gillar dig, du kommer tillbaks och svarar på ett inlägg som jag skrev i Mars 2013
Ringa Aftonbladet? Om WoT? Vad handlade det om?

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Kommit fram till Bishop med hjälp av free XP, rätt kul än så länge, lite väl kort range på den med dock. Men till skillnad från det sovjetiska och amerikanska spgs (som jag gav upp efter ett par matcher i ren frustration) jag testat tidigare är de brittiska en ren jävla dröm att spela med. inga 30 sek laddningstider och man siktar in sig tillräckligt fort för att skada tanks innan de hinner flytta sig.
Lustigt. Jag fick nyss också ett ryck och började spela arty igen (efter att inte ens ha tittat åt deras håll på minst ett halvår). FV304 är som sagt askul (även om du gör lika mycket skada som om du skulle nysa på motståndaren från 1 meters håll) men jag sålde den när jag grindat klart då jag behövde krediter till att handla tier X. Dessutom har jag inte hört så gott om efterföljaren. Likaså rök den franska AMXF3 (tror jag den heter? Typ tier VI, VII eller nått). Fick iaf sånt jävla psykbryt på fransosen till slut. Det ville sig inte och det var på gränsen till att tangentbordet krossades. Så nu har jag bara kvar det amerikanska (M44) och tyska (Hummel). Inga jag direkt dansar glädjedans över att spela men ändå ok. Hoppas dock att det blir bättre på nästa tier.
-------

Vad gör man f.ö. med sunkiga klankompisar? Min klan har (som de flesta) inga intagningskrav vilket betyder att ibland hoppar man in och plutonar med folk som 1. Är pissdåliga 2. Är ännu sämre 3. Lämnar alltid ett tier VIII-X battle med under 1.000 (ofta 0) i damage och 0 kills...

Jag säger inte att jag är någon typ av världsmästare men ibland blir det bara plågsamt. Är dock för snäll och artig för att säga något. Häromdagen satt jag fast i över 2 timmar med två riktiga lirare. Hade wr 79% när jag klev in. Kom ut på 45%. Dom tyckte det var skitskoj ändå. Herregud...
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-02-07 kl. 12:16.
Citera
2014-02-07, 13:18
Medlem
vrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Och till det lägger man till den fantastiska banan på skottet, vilket gör att man kan lobba in skott på tanks som gömmer sig.
Särskilt kul är det på stadsbanor där tanks tror de är säkra för arty, men knappast för FV304.
Jag har aldrig sett räckvidden som ett problem eftersom man är så snabb samt har en bra skottbana, så man kan alltid vara i skydd samt även rymma undan om det behövs.

Jepp. Att den har kass räckvidd gör den bara roligare. Man kan inte sitta i den bakersta buske på kartan och sura. Den är enorm att försvara höjden på Himmelsdorf med. Parkera halvvägs upp och mosa på. Som SU-26 förr, fast bättre
Citera
2014-02-07, 14:47
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venegar
Sant att man förlorar 9/10 matcher när man försvarar. Dock är det mycket beroende på att halva laget tycker man ska campa A0/B0 och "snipa" ner mot flaggan. (dom där husen som skyddar anfallarna betyder tydligen ingenting) När man väl har ett lag som fattar att det är i B2 den fronten avgörs så vinner man väldigt ofta. Den andra fronten är ju mer eller mindre självmord att ens försöka anfalla från. Kartan i sig är alltså inte felbalanserad men folk verkar ha väldigt svårt testa nån annan strategi än att parkera i buskarna och vänta på att dö.
Håller med. Blir nog som de andra säger att stänga av assault. Misstänker att WG delat upp alla spelare i defend/assault så det blir lättare att få ihop två lag. Om det inte finns tillräckligt med exempelvis spelare_defend så får spelare_assault ta den platsen, därför man ibland får omväxling. Har skrivit upp på en lapp vad jag själv brukar landa i och det är defend 9 av 10 gånger oavsett map och tier.

Till något annat. Kan någon berätta vad som hänt med Amx 48? Står att de fixat armor men alla på forumen tjabbar om foch 155 så det finns ingen info om foch och amx 48.
Hörde även någon som sa nerf av tds camo men hittar det inte i patchnotesen
Citera
2014-02-07, 14:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jepp. Att den har kass räckvidd gör den bara roligare. Man kan inte sitta i den bakersta buske på kartan och sura. Den är enorm att försvara höjden på Himmelsdorf med. Parkera halvvägs upp och mosa på. Som SU-26 förr, fast bättre

Det roliga är att man pennar E75 utan problem med den.
Citera
2014-02-07, 14:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ringa Aftonbladet? Om WoT? Vad handlade det om?

Ska vi hårddra det så var det kebaben som skrev något om Aftonbladet i det där.

Det var helt enkelt en frisk fläkt på det här forumet förra året, men jag minns inte ens vad vi diskuterade, men om du trycker på pilen på hans inlägg till min quote så kommer du dit back och kan backa bandet och läsa allt stoj som var då.
Citera
2014-02-07, 15:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Nåt jag hatar med FV304 är att den är så ojämn i kanonen, på 20 träffar kan 18 ligga mellan 20-70 i skada, 1 träff på ~100 medans den 20:e gjorde över 400...
Citera
2014-02-07, 16:25
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nåt jag hatar med FV304 är att den är så ojämn i kanonen, på 20 träffar kan 18 ligga mellan 20-70 i skada, 1 träff på ~100 medans den 20:e gjorde över 400...
Man träffar målen iallafall :P
Citera
2014-02-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nah, så ojämn är den inte imho. Träffa engine deck så får du dina 400+ hits istället för dessa skitträffar. Träffar du UFP så får du förvänta dig låg roll också

Edit: Just ja Tazilon från PROscout gjorde en film med min T71 replay!

http://www.youtube.com/watch?v=PRQWikQYuZg
Senast redigerad av HeTZeR 2014-02-07 kl. 18:24.
Citera
2014-02-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Nah, så ojämn är den inte imho. Träffa engine deck så får du dina 400+ hits istället för dessa skitträffar. Träffar du UFP så får du förvänta dig låg roll också

Edit: Just ja Tazilon från PROscout gjorde en film med min T71 replay!

http://www.youtube.com/watch?v=PRQWikQYuZg

Jäklar snyggt game!
Citera
2014-02-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag gillar dig, du kommer tillbaks och svarar på ett inlägg som jag skrev i Mars 2013
Japp bättre sent än aldrig, jag såg faktiskt inte ditt inlägg förrän häromdan när jag kollade vad jag hade postat. spelar du fortfarande skitspelet?
Citera
2014-02-07, 19:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Man träffar målen iallafall :P
Det är den grymt bra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto