Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Visst har du rätt. Gamla rävar har företräde och varför ens fundera på att få in nytt blod i modkåren? Det är tyvärr så som den inskräkta "låt det gå" trojkan fungerar. På gott och ont låter dom allt ha sin gamla gång och tänker inte längre än näsan räcker. Men visst ännu är det ni som lägger riban.

Vi plockar ju in nytt blod med jämna mellanrum. Ibland kommer perioder när många nya kommer in, minns att när jag & mistertom plockades in så följdes det ganska snabbt upp med en rad andra "färskingar" till moderatorer också. På sistone har det också kommit in en del nya.
Självklart är vi bara vanliga människor och jag är säker på att många andra medlemmar på forumet skulle sköta jobbet lika bra, det handlar alltså inte om att vi sitter och runkar till våra unika moderatortitlar varenda dag. Men vissa forum är som cst säger förbaskat svåra att plocka in moderatorer till. Vissa forum har ganska låg nivå på inläggen överlag vilket gör det svårt att få något riktigt grepp på en kandidat, andra behandlar "starka ämnen" där diskussionerna tenderar att bli hetsiga samt spåra ur och där få klarar av att hålla sig objektiv.
Jag tycker att det vore en dålig idé att sänka kraven på moderatorerna. Det finns alltid de som tycker att vi censurerar eller behandlar folk orättvist trots att det finns en hög rättssäkerhet för användarna, då vore det väldigt illa om det kom in moderatorer som faktiskt ägnade sig åt sådana aktiviteter. Visst skulle sånt upptäckas snabbt och moderatorn skulle sparkas ut men det känns ändå ganska onödigt.
Som jag ser det så finns det en sak vi kan göra i nuläget och det är att bli bättre på att hålla ögonen öppna efter kandidater så vi inte missar guldkorn som faktiskt skulle göra ett toppenjobb.