2010-07-28, 11:11
Medlem
Tjenare, har ett problem med en familjs eee-pc där den får blåskärm såfort man ska starta upp datorn.
Oavsett felsäkert läge eller ens vid försöket att reparera windows så ger den mig en bsod.

Har hittat en topic på en annan sida som beskriver exakt mitt problem med denna dator, dock har ingen kunnat verkligen lösa problemet

http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=146001
(samma felkod som jag får)
Dock skillnaden är att jag inte har gjort någon Dr Web scan.

Om det skulle vara till någon hjälp så har de windows xp.

jag säger bara de, fuck windows....
Citera
2010-07-28, 11:24
Medlem
orkar inte sätta mig in i den andra tråden, men jag har haft problem med blue screen då jag använde en USB-adapter för trådlöst nätverk. Jag hade på den tiden också XP och USB-adaptern var en D-Link DWA-140. Det var något med drivrutinerna som framkallade BS.
Testa att dra ur alla USB-adaptrar och andra externa apparater.
Jag hade även återkommande BS när jag använde Nod32 Antivirus.
Citera
2010-07-28, 12:39
Medlem
hejsan!

Jo själva problemet är att denna EEE-pc saknar cd/dvd-läsare utan den använder sig av en extern dvdläsare som ansluts via USB. Även utan alla adaptrar så funkar det inte. BSOD forever verkar de som.

Funderar på om jag ska boota upp en Ubuntu-live cd så jag kan rädda de filer som behövs, sen formatera med Ubuntu och sen formatera med windows eftersom familjen vill ha windows xp och inget annat.

Krångligt som fan, men när de inte ens funkar att reparera windows för de blir BSOD så har jag nog inga andra alternativ....
Citera
2010-07-28, 13:14
Medlem
hasenfrasens avatar
http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk som du sen kan boota upp Mini-XP och köra en virusscanning och/eller lägga över viktiga filer på USB/nätverk/etc.

Hirens BootCD hittar du på TPB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in