2010-07-27, 15:50
Medlem
Tjena.

Köpte nyss en M-audio mk som jag med hjälp av den tänkte koppla min esp kh-2 till datorn. Pro tools 8 ingick så installerade det. Nu till frågan: hur fan får jag fram nåt ljud? Har installerat alla drivrutiner till ljudkortet, sladd från gitarr till ljudkortet och sedan sladd från ljudkortet till usb porten. Något jag missat?
Senast redigerad av doomkraft 2010-07-27 kl. 16:13.
Citera
2010-07-27, 16:40
Medlem
orengs avatar
Valt rätt typ av track? Audio? Valt rätt input? Tryckt på rec-knappen?
RTFM
Citera
2010-07-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oreng
Valt rätt typ av track? Audio? Valt rätt input? Tryckt på rec-knappen?
RTFM

Var hittar man input?

Och nej, ingick ingen manual (till pro tools)... får väl söka runt på nätet.
Citera
2010-07-29, 02:13
Medlem
1. Skapa en audiokanal.
2. I mixerfönstret så har varje kanal en I/O input som du nu ska använda för att få in en signal.
3. Välj, förslagsvis "In 1/2" för stereoinspelning eller förslagsvis någon av de två för mono. Detta beror på hur ditt ljudkort ser ut.
4. Tryck på knappen på mixern som har en prick i mitten. Det är knappen som är strax ovanför "S" och "M"-knapparna i samma mixfönster (eller channelstrip som det så fint heter.)

Om allt är kopplat rätt borde du höra ljud ELLER se att det kommer in en signal till Pro Tools åtminstone.

Hoppas det funkar bättre nu!
Citera
2010-07-29, 02:15
Medlem
För övrigt har nog ditt Pro Tools en digital manual du har åtkomst till om du kollar i menyn inne i själva programmet.
Citera
2010-07-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristiang
1. Skapa en audiokanal.
2. I mixerfönstret så har varje kanal en I/O input som du nu ska använda för att få in en signal.
3. Välj, förslagsvis "In 1/2" för stereoinspelning eller förslagsvis någon av de två för mono. Detta beror på hur ditt ljudkort ser ut.
4. Tryck på knappen på mixern som har en prick i mitten. Det är knappen som är strax ovanför "S" och "M"-knapparna i samma mixfönster (eller channelstrip som det så fint heter.)

Om allt är kopplat rätt borde du höra ljud ELLER se att det kommer in en signal till Pro Tools åtminstone.

Hoppas det funkar bättre nu!

Tackar och bugar, funkar utmärkt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in