2010-07-27, 15:17
Medlem
sreves avatar
Har funderat på att fippla ihop min 3:e skärm med eyefinity och har ett par funderingar. Använder för tillfället 2 skärmar men jag har en 3:e ståendes.

Sitter på ett 5770 kort som har 2 DVI, 1 Displayport, 1 HDMI.

Skärmarna är dessa:
23" - DVI/VGA out
19" (1) - DVI/VGA out
19" (2) - VGA out endast. (denna är skärmen jag ej använder för tillfället)

Vad jag har läst än så länge är att minst en skärm måste använda sig av Displayport för att allt ska funka (då HDMI delas med en DVI port). Så jag kommer att behöva en displayport till VGA adapter för den sista skärmen.

Kikade på ATIs hemsida efter validerade adapters, och funderar på "Accell B101B-003B".

Det står att den är aktiv på amazon, men den har ingen extern strömkälla som alla andra aktiva adaptrar, samt i ATI listan står det inget om det.

GFX< DVI port2<19" (1)
GFX< DVI port1<23"
GFX< Displayport adapter<VGA<19"(2)

Något i denna stil skulle de då se ut, och enligt exempel eyefinity-setups på ati hemsidan så ska de funka sålänge man har en "aktiv" adapter".

Så jag undrar bara om någon har använt/använder någon liknande setup med 3 skärmar och kan ge mig lite råd.
De övriga aktiva adaptrar (med extern strömkälla a la USB) jag kollade på ligger runt 1000kr och det vägrar jag punga ut. Ovan nämnd sladd ligger på under 200kr vilket är lagom, men jag vill veta om skiten fungerar innan jag köper den.

Hojta gärna om ni vet var det går att köpa inom sverige
Citera
2010-10-26, 18:07
Medlem
FlightNAEs avatar
Bumpar denna gamla tråd då jag har samma fråga!

TS, har du förresten köpt något adapter än?
Citera
2010-10-27, 09:18
Medlem
Kabokimans avatar
Köpte en ny skärm i förrgår ifrån Inet på deras kampanj. En BenQ G2220HD, hatade den först, men sen efter lite inställningar är den sinnessjukt skön! Smala kanter också, så jag funderade på att beställa två till och fixa Eyefinity!

Måste jag köpa ett till grafikkort då? Sitter just nu med ett Nvidia GeForce GTX 460 1Gb med två DVIutgångar och en HDMIutgång.

MVH Kabokiman
Citera
2013-01-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabokiman
Köpte en ny skärm i förrgår ifrån Inet på deras kampanj. En BenQ G2220HD, hatade den först, men sen efter lite inställningar är den sinnessjukt skön! Smala kanter också, så jag funderade på att beställa två till och fixa Eyefinity!

Måste jag köpa ett till grafikkort då? Sitter just nu med ett Nvidia GeForce GTX 460 1Gb med två DVIutgångar och en HDMIutgång.

MVH Kabokiman

bumpar denna tråd, har även jag nvidia geforce gtx 460, skulle vilja fixa det då jag redan har 3 skärmar!
måste jag fixa ett till grafikkort genom sli eller hur funkar det? har inte någon vidare koll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in