2010-07-27, 12:27
Medlem
Forever Winters avatar
Windows 7 Pro sv 64bit.

Skaffade precis nya windows och en ny C-drive. Jag installerade nya hårddisken och OS. Funkade utmärkt. Det jag märker nu är att datorn "fryser" korta stunder när jag stänger av tex spel eller liknande.
När jag surfar med Firefox fryser programmet med jämna mellanrum i ca 10-20 sekunder. Oftast på sidor med hög belastning, tex Aftonbladet.se.`Börjar misstänka att flash spökar.

Irriterande minst sagt. Någon som har någon idé

Visst ja! Installerade även ett nytt grafikkort. Radeon 5850.
Citera
2010-07-27, 17:27
Medlem
CamillaDYs avatar
Tjenis Penis!

Har samma (tror jag) problem. Muspekaren fryser och sen när det "släpper", så låter det ding-dong, ungefär som när man lägger i en usb-hårdvara i burken.

Har inte lyckats identifiera vad som orsakar detta, men misstänker också flash. Jag kör med 32-bits Win 7.
Citera
2010-07-27, 20:48
Medlem
multimegas avatar
händer det på sidor som inte har flash ochså?.

annars kanske det är nätaggregatet som inte klarar av att ge grafikkortet tillräckligt med kräm?.

har haft ett sådant här problem för jättelänge sedan, och då var det att matrox-grafikkortet krockade med dma eller hur det var :-)
troligen inget som händer idag.
Citera
2010-07-27, 23:31
Medlem
sp1rits avatar
Upplever samma sak vid tex flashvideos. Kommer med exakt 40 seks mellanrum för mig. win7 ultimate 64bits. Firefox och senaste flashplayer.
Inte stört mig tillräckligt på det för att ta felsöka, men citera gärna mig om ni skulle springa på en lösning, så ska jag stjäla eran idé
Citera
2010-07-27, 23:33
Medlem
Jonny666s avatar
Låter som laptop problem med gamla drivisar
Citera
2010-07-28, 13:17
Medlem
Testa att skaffa något program till grafikkortsfläktarna och sen drar du på dom ut in i helvet
Citera
2010-07-28, 14:43
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multimega
händer det på sidor som inte har flash ochså?.

annars kanske det är nätaggregatet som inte klarar av att ge grafikkortet tillräckligt med kräm?.

har haft ett sådant här problem för jättelänge sedan, och då var det att matrox-grafikkortet krockade med dma eller hur det var :-)
troligen inget som händer idag.

Har en Fortron 700W, så den borde räcka för mitt Radeon 5850 och två hårddiskar tycker jag.
Borde jag skaffa en i3, i5, i7 processor månne? Sitter på en Intel Quad Q9300. Är den lämpad för 64bit?
Citera
2010-07-30, 16:46
Medlem
CamillaDYs avatar
Hittade denna sida och har följt instruktionerna. Men det är bara drygt en timme sen så jag kan inte säga säkert att det funkar.

http://www.vistaheads.com/forums/mic...ndows-7-a.html

Googlingen jag gjorde för att hitta sidan:
http://www.google.se/#hl=sv&source=h...9acf7577b67ad6
Citera
2010-07-31, 10:53
Medlem
CamillaDYs avatar
Okej, har nu använt datorn i säkert mer än 8 timmar sen jag gjorde ändringarna och har inte haft några problem med frysningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in