2010-07-27, 11:38
Medlem
Jag har fått ett problem som inte löser sig vid formatering av datorn (jag har formaterat diskarna 5 - 6 gånger). Problemet är att vissa program itne går att öppna, om man clickar på dom så kommer den lilla "datornarbetar ikonen" fram bredvid musen, men sedan ignet går tillbaka till "normalt" utan att programmet startat. detta gälller de flesta program på datorn som inte går att starta alls. Men vissa program såsom Firefox, Media player clasic, ETC går att starta om jag kör de som administratör. och vissa program går att starta utan problem, Spotify, internet explorer x64. FYI så kör jag på Windows 7 home premium. kontrollpanelen hänger sig, och jag kan inte använda funktioner som har med kontrollpanelen att göra t. EX "högerklick anpassa skrivbord"

Jag har visrussökt datorn både innan och efter mina formateringar, jag har även instalerat om windows varje gång jag formaterat diskarna.

Jag har en relativt ny dator.
http://www.inet.se/artikel/1517094/i...ultimate-gamer en sådan fast med annat grafikkkort.
Citera
2010-07-27, 14:56
Medlem
hasenfrasens avatar
Funkar det att installera och köra med ett annat operativsystem som t.ex. Ubuntu eller Windows XP?
Citera
2010-07-27, 15:00
Medlem
antianals avatar
En liten djupdykning i datorn efter logfiler kanske ?
Citera
2010-07-27, 19:33
Medlem
bl-gr-ns avatar
Kan det vara något med hårdvaran som krånglar. Eller så kan det vara BIOS som behöver uppdateras.

Har en 1005HA Netbook med direkt ur kartongen funkade datorn var datorn så slö att den knappt gick att använda.
Det förinstallerade Win7starter var så segt att man hann skriva 4-5 bokstäver innan den första kom upp på skärmen.

Det löstes med att hämta och installera en uppgradering av BIOS från tillverkaren (ASUS)
Citera
2010-07-29, 23:52
Medlem
Efter noga genomgång av flashback och diverse forum, så ringde jag Inet support, han sa "kom hit med datorn" Tips: kör aldrig datorn till support, jag får tillbaka den om 3 veckor :/ men tack för hjälpen grabbar/flickor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in