2011-04-02, 19:05
Medlem
Rakiis avatar
Såg klart filmen nyss och gillade den, väldigt bra drag hela tiden utan döda minuter. Visste inte så mycket om filmen i förväg förutom just då grundkonceptet, blev redigt överraskad plus att det är fräscht att se strider på Los Angeles gator. Som en bättre variant av Independence Day.
Citera
2011-04-02, 20:42
Medlem
Efter att ha sett trailers till denna film så var förväntningarna höga.
Såg den idag och den var bland det sämre jag sett.

Skakig, dåliga skådespelarinsatser , töntiga Michelle Rodriguez och en massa amerikansk blaj såsom:
Jag älskar mitt fosterland och jag dör för det , USA är bäst..

Plus för soundtracket dock.
Citera
2011-04-02, 20:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av collision
Jag älskar mitt fosterland och jag dör för det , USA är bäst..

Och det förekommer inte i alla filmer av den här typen som Independence Day, Invasion USA och Red Dawn?

Tycker själv att det är skönt med en patriotisk film ifrån USA som en kontrast till oss i Sverige där vi direkt är rasister om vi värnar om fosterlandet.
Citera
2011-04-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Och det förekommer inte i alla filmer av den här typen som Independence Day, Invasion USA och Red Dawn?

Tycker själv att det är skönt med en patriotisk film ifrån USA som en kontrast till oss i Sverige där vi direkt är rasister om vi värnar om fosterlandet.

Det förekommer nästan i alla amerikanska filmer tycker jag.
Men tyvärr så är det som du säger att vi är rasister så fort man visar att man älskar sitt land.
Citera
2011-04-02, 21:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av collision
Det förekommer nästan i alla amerikanska filmer tycker jag.

Ja det gör det ju, men dom har ju å andra sidan patriotismen inlagrad sedan födseln så det är ingenting konstigt att det förekommer i Hollywood-filmerna.
Citera
2011-04-02, 21:13
Medlem
Vägrar kolla på denna film innan det har kommit en bra dvd-r eller så väntar jag tills den kommer på bio om några veckor.

Kollar ni på någon värdelös cam eller?

Edit: Haha.....såg nu att det har kommit en bra relle idag, kvällen är räddad
Citera
2011-04-02, 21:18
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Vägrar kolla på denna film innan det har kommit en bra dvd-r eller så väntar jag tills den kommer på bio om några veckor.

Kollar ni på någon värdelös cam eller?

Edit: Haha.....såg nu att det har kommit en bra relle idag, kvällen är räddad

Ja det har kommit en R5-version såg jag innan, läste dock att ljudet krånglade vissa perioder. Återkom gärna om det är sevärt ändå.
Citera
2011-04-02, 21:28
Bannlyst
Fånig film utan någon karaktärsuppbyggnad och med en story som är allt annat än intressant. Man kunde inte bry sig mindre om hur det går för huvudrollsinnehavarna.

Betyg 4-5/10
Citera
2011-04-02, 21:32
Medlem
Är den sämre än Skyline blir jag ledsen i ögat, fast det är nog svårt att åstadkomma då Skyline är den sämsta skit jag har sett på LÄNGE och ändå gillar jag all sorts scifi!
Citera
2011-04-02, 21:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Är den sämre än Skyline blir jag ledsen i ögat, fast det är nog svårt att åstadkomma då Skyline är den sämsta skit jag har sett på LÄNGE och ändå gillar jag all sorts scifi!

Den är mycket bättre än Skyline, finns nog inte en så stor chans att du tycker denna är lika dålig.
Citera
2011-04-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Ja det har kommit en R5-version såg jag innan, läste dock att ljudet krånglade vissa perioder. Återkom gärna om det är sevärt ändå.

Bilden var bra men ljudet var som sagt lite dåligt då och då, det liksom blev lägre nivå och kunde knastra ibland.

Filmen i övrigt var ganska tråkig, hände inte så mycket och alldeles för enformig. Faktiskt lite besviken

.....och slutet var totalt värdelöst!
Citera
2011-04-03, 00:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Filmen i övrigt var ganska tråkig, hände inte så mycket och alldeles för enformig. Faktiskt lite besviken

.....och slutet var totalt värdelöst!

Hände ju saker hela tiden, eller hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in