2010-07-26, 02:00
Medlem
Ambienbears avatar
Min läkare brukar alltid fråga mig frågor som "har du plockat ut alla dina burkar stesolid?". Imorgon ska jag in och träffa henne igen och byta benzo (stesolid mot iktorivil). Jag har dock plockat ut "lite" för många stesolid, så jag borde egentligen ha kvar en hel del (vilket jag inte har), och således inte "få" byta benzo än.

Jag är säker på att hon kommer fråga mig samma fråga imorgon ("har du plockat ut alla burkar stesolid?") --- planen är dock att ljuga, och säga att jag bara har plockat ut en (när jag i själva verket har plockat ut två, och tagit dubbel dos de senaste veckorna)...

Jag smygkollar alltid på hennes datorskärm när hon skriver ut mina E-recept, och det verkar alltid som att alla mina recept syns där. Frågan är dock om hon kan se vilka av dom jag har plockat ut?

Har sökt i forumet, men har inte hittat någon tråd som har besvarat min fråga.

Tack så mycket för svar på förhand!!
Citera
2010-07-26, 02:03
Medlem
Crystalskulls avatar
Jag har ingen fakta att komma med men det verkar mest troligt att hon ser hur mycket du har hämtat ut. Låter konstigt om fallet vore det motsatta.
Citera
2010-07-26, 02:15
Medlem
perchhs avatar
Min läkare (reumatolog) ser vad jag har plockat ut. Men dom kanske inte alltid kollar.

Edit:
Eftersom hon skrev 2 till dig så är det väl bara att säga att du ville ta ut medicinen och inte behöva springa till apoteket på ett tag. Vet inte om dom säger att man måste lämna tillbaka? Säg att du slängde in burken hos apotekets "papperskorg" för mediciner man inte behöver? Har sett att det finns en sådan på mitt apotek. Hur många piller är det i en burk?
Senast redigerad av perchh 2010-07-26 kl. 02:25.
Citera
2010-07-26, 05:18
Medlem
Psykotons avatar
En läkare kan inte "kräva tillbaks" förskrivna mediciner, när de väl är utskrivna så är de dina, punkt.

Om hon tycker att du hämtat ut för många, skulle hon väl ha skrivit ut den mängden hon ansett lämplig vid det tillfället, och inte ändra sig i efterhand?
Citera
2010-07-26, 12:35
Medlem
Ambienbears avatar
Nu är jag hemkommen från vårdcentralen. Det gick jättebra och jag fick allting jag bad om. Läkaren sket t.om. i om jag hade hämtat ut tidigare eller inte.

Jag kollade dock om hon nu har koll... tänkte att jag skulle kolla nu eftersom jag har undrat ganska länge. Så jag drog stolen lite närmare henne än vad jag brukar, och kikade över hennes axel.

Visst som fan hade hon en lista framför sig på allting som jag har utskrivet, samt hur många uttag som jag hade gjort, hur många som fanns kvar, fast inte datum på när.

Bara ifall någon i framtiden undrar och råkar gräva fram den här tråden.

Tack för svaren!
Citera
2010-07-28, 19:05
Medlem
Illegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambienbear
Nu är jag hemkommen från vårdcentralen. Det gick jättebra och jag fick allting jag bad om. Läkaren sket t.om. i om jag hade hämtat ut tidigare eller inte.

Jag kollade dock om hon nu har koll... tänkte att jag skulle kolla nu eftersom jag har undrat ganska länge. Så jag drog stolen lite närmare henne än vad jag brukar, och kikade över hennes axel.

Visst som fan hade hon en lista framför sig på allting som jag har utskrivet, samt hur många uttag som jag hade gjort, hur många som fanns kvar, fast inte datum på när.

Bara ifall någon i framtiden undrar och råkar gräva fram den här tråden.

Tack för svaren!

Det är inte en lista på vilka mediciner du har fått utskrivna utan det är mediciner som är listade som du får. Jag har haft med mediciner på den där listan som jag aldrig fått utskrivet. Om du loggar in på Apotekets hemsida så kan du kolla vilka som läst uthämtade mediciner. Det kan du säkert fråga på apoteket också, men jag kollar alltid om min läkare läst. Sen så är inte jag så feg så undrar jag någonting så frågar jag och när jag ställde frågan till min läkare så sa han att han kan kolla om jag går med på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in