Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-26, 00:14
Medlem
Har testat Adium till macen och gillar det inte alls.

Det är för många inställningar, och kontakterna visas bara om de är online, inte offlinelistan.

Massa grejer jag stör mig på. Finns det (enklare) alternativ, så likt Windows Live Messenger som möjligt?
Citera
2010-07-26, 00:19
Medlem
Det går alldeles utmärkt att se de kontakter som inte är aktiva.

kringla-shift-H är tangenterna du behöver.

Om du tar dig över de få inställningar som krävs så är Adium ett mycket kompetent
alternativ till Messenger. Du kan koppla betydligt fler konton t ex.
Citera
2010-07-26, 00:21
Medlem
Danro80s avatar
Jag msn Messenger finns till Mac! =)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=D45E39FB-ADD7-4ACB-942C-559170F2B9FD&displaylang=sv

Jag tycker personligen Adium är mycket bättre tilsammans med growl så meddelas man om någon loggar in!
Citera
2010-07-26, 00:24
Medlem
Aquabots avatar
För det första kan du bocka för att du vill se kontakter som är offline under fliken "kontakter" i menyraden. Själv har jag alltid föredragit Adium, men vad gäller din fråga kan du pröva "aMSN", vet att det var en väldig populär msn-klon för ca fem år sedan då jag var ny på mac och också letade en bra klient.

http://www.amsn-project.net/

Edit: Sen som vanligt...
Citera
2010-07-26, 00:25
Medlem
torrenttobbes avatar
skitjobbigt verkligen
gå in på sidan ladda ner ett snyggt tema, finns en hel del att välja på.
du hittar allt i inställningar, du kan ha flera konton osv osv.
Bästa klienten jag har använt oavsett OS
Citera
2010-07-26, 21:28
Amsn är riktigt skönt. Har testat både messenger for mac och adium men amsn är det bästa i mitt tycke!
Citera
2010-07-26, 21:54
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazperr
Amsn är riktigt skönt. Har testat både messenger for mac och adium men amsn är det bästa i mitt tycke!

Nej fy fan. Det som stör mig mest är om någon lagt till en på listan och så får man frågan: "Bla bla har lagt till dig i listan" så trycker man på tillåt ej, och så lägger skiten ändå kontakten i listan. Skitprogram!

Nej, det enda bra MS någonsin gjort är MSN-messenger och de borde göra en ordentlig till Mac som en kan cama med också.
Citera
2010-07-30, 06:15
Medlem
Hispers avatar
OT raderat

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem