• 1
  • 2
2010-07-25, 20:34
Bannlyst
Som topic jag har aldrig riktigt verkligen behövt försäkringar till saker och ting.
Starta till och med en annan tråd om det igår. Men i alla fall.
Idag skulle jag tvätta insidan av fönstret. Så tvätta jag på allting gick bra, men sedan skulle jag dra och hälla ut vattnet som jag tvättat med, sen hör jag bara PANG! när jag kommer tillbaka så har ytterfönstret krashat. Första jag tänkte var, vafan hur gick detta till?
Hela fönster karmen och allt pajjade så ramen och allt måste bytas ut. (yes jag bor på nedervåning av huset) Som tur var pajjade bara ytterfönstret så jag lyckades skrapa bort all glas och lyfta ditt hela fönstret igen. Nu till frågan! Jag vill självklart komma undan så billigt som möjligt med det här
[/list]Ska jag säga som det var och betala den äckliga självrisken..
Ska jag säga till dom att jag satt i vardags rummet och plötsligt hörde ett crash.
eller ska jag polisanmäla och säga att nån jävel kasta in en sten, men då måste jag hitta en sten och granarna får man hoppas på att dom inte sätt nåt

Hur ska jag lösa detta satt jag kan använda pengarna till nåt vettigare
Citera
2010-07-25, 20:48
Medlem
Messerschmitts avatar
Du ska ställa dig frågan: Är jag en ärlig och rakryggad person som kan se mig själv i spegeln varje dag utan att skämmas, eller är jag en simpel bedragare?
Citera
2010-07-25, 20:52
Medlem
Kör på skadegörelse. Försäkringsbolagen är en helt rubbad bransch som skall utnyttjas.
Citera
Medlem
Bargents avatar
Självrisken får du väl ändå betala, trots att du polisanmäler det som skadegörelse?
Citera
Medlem
kallekulakilles avatar
Vad är då detta för typ av boende?
Bostadsrätt
Hyresrätt
Citera
2010-07-25, 21:08
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Du får ju betala självrisken ändå, oavsett om det är någon "osynlig" huligan som pajat din ruta eller inte.

Och även OM det nu hade varit av någon konstig anledning att du slipper självrisken pg av "någon annan" orsakat det, så är det sjukt snålt o du förtjänar att någon verkligen sabbar din ruta sen igen.
Citera
2010-07-25, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grammaton-Cleric
Du får ju betala självrisken ändå, oavsett om det är någon "osynlig" huligan som pajat din ruta eller inte.

Och även OM det nu hade varit av någon konstig anledning att du slipper självrisken pg av "någon annan" orsakat det, så är det sjukt snålt o du förtjänar att någon verkligen sabbar din ruta sen igen.

Hur kan du stå på försäkrings bolagets sida?
Är det inte dom som lurar folk JÄMT OCH STÄNDIGT!
Citera
2010-07-25, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kallekulakille
Vad är då detta för typ av boende?
Bostadsrätt
Hyresrätt

Hus
Citera
2010-07-25, 22:13
Medlem
Vädurs avatar
Du åker på självrisken ändå så länge du inte kan peka ut en person som skyldig. Ring till en glasmästare och hör vad det kostar att få en ny ruta insatt om du rensar karmen själv, och fraktar den till glasfirman.

Sist jag bytte glas visade det sig att det hade blivit billigare (och snabbare) att lämna in karmarna än att göra fönsterbytena helt själv.

Fast har du en väldigt låg självrisk (vilket det sällan är på glas) så är det bara att polisanmäla, och sedan rapportera till försäkringsbolaget. Det skall nog väldigt mycket till för att polisen slösar tid på att "utreda" händelsen, utan det hela lär skötas helt över telefon och du kommer att få din anmälan om skadegörelse hemskickad någon dag senare.

Men som sagt, kolla självrisken först innan du tar upp resurser för polisen i onödan.
Citera
2010-07-25, 23:00
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koskos16
Som topic jag har aldrig riktigt verkligen behövt försäkringar till saker och ting.
Starta till och med en annan tråd om det igår. Men i alla fall.
Idag skulle jag tvätta insidan av fönstret. Så tvätta jag på allting gick bra, men sedan skulle jag dra och hälla ut vattnet som jag tvättat med, sen hör jag bara PANG! när jag kommer tillbaka så har ytterfönstret krashat. Första jag tänkte var, vafan hur gick detta till?
Hela fönster karmen och allt pajjade så ramen och allt måste bytas ut. (yes jag bor på nedervåning av huset) Som tur var pajjade bara ytterfönstret så jag lyckades skrapa bort all glas och lyfta ditt hela fönstret igen. Nu till frågan! Jag vill självklart komma undan så billigt som möjligt med det här
[/list]Ska jag säga som det var och betala den äckliga självrisken..
Ska jag säga till dom att jag satt i vardags rummet och plötsligt hörde ett crash.
eller ska jag polisanmäla och säga att nån jävel kasta in en sten, men då måste jag hitta en sten och granarna får man hoppas på att dom inte >sätt< nåt

Hur ska jag lösa detta satt jag kan använda pengarna till nåt vettigare
SETT för helvete din pajas.
Dina resterande stavfel orkar jag inte bry mig om, men vad fan är felet på folk som stavar sett med ä?
Citera
2010-07-25, 23:26
Medlem
Josef Fritzls avatar
Hävda att någon kastade en sten, det fungerar bättre.
Citera
2010-07-27, 03:11
Medlem
kallekulakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koskos16
Hus
Det lär bli till att hala upp plånboken och betala självrisken leendes eller ej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in